Als een jury geen nummer heeft geplaatst...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Als een jury geen nummer heeft geplaatst...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-04 20:45

Een jury hoort op de protecol haar nummer te schrijven en haar naam.
Wat als ze hier geen nummer heeft geplaatst?

Mijn instructrice had een wedstrijd gereden en wil een klacht indienen. Dus ik zei dat ze wel het nummer van de jury erbij moest zetten, maar... dat staat niet eens op de protecol.

Is dit een probleem?

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!


Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:53

Mischien kan ze anders bij de manegen of club navragen wie er toen heeft gejureerd Lachen
Die weten dat vast nog wel!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-04 20:57

Naam weten we wel, alleen het nummer niet.
Dacht overigens dat een jury verplicht was om het nummer erop te zetten.
Had zelfs ooit gehoord dat de punten anders niet tellen.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:31

de jury moet idd zijn/haar nummer vermelden, maar alle coupons gaan in een grote envelop met elkaar naar de KNHS. door de rest van de ingevulde gegevens kunnen ze zien bij de KNHS waar er is gestart en zullen de punten wel tellen. Altijd goed de coupons bewaren en de stand op de site van de KNHS in de gaten houden!! (je zou eventueel de organiserende vereniging even kunnen bellen en doorgeven dat het nummer niet is ingevuld door de jury!)

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 23:40

Heeft zij of jij niet dat Hippos Vademecum ontvangen? Daar staan ook heel wat juryleden in vermeld, met hun nummer erbij, dus wie weet...

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-04 00:12

Nope, ze staat niet in Hippos Vademecum.
Hadden we al naar gekeken.
(kan me ook bijna voorstellen waarom, anders krijgt ze bombrieven thuis... wat een jury zeg... )

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:16

vertel.......... vertel

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-04 00:39

Heel mooi verhaal.
Maestro heeft hechtingen in waar zijn sperriempje hoort te zitten. Ze mocht van de jury's en van het wedstrijdsecretariaat toch meedoen en dan zonder sperriem.
Eerste proef ging voor Maestro's doen echt goed. Een keer geen spoken, niet wegspringen en redelijk lopen.
De tweede proef ging op zich ook redelijk, alhoewel Irma hem daar een paar keer even op zijn nummer moest zetten omdat hij weer wilde wegscheuren omdat alles weer eng was.
Komt die jury haar hokje uit en die begint me toch te bleren.
Ze begon met "wat heb jij een verschrikkelijk braaf paard".
Dus wij hadden zoiets van "krijg nou wat".
Zegt ze "dat het paard dat allemaal van je pikt. Je kan niet rijden en je bent een dierenbeul en blablabla."
Ze ging echt vreselijk tekeer en onder haar protecol stond ook "schandalig hoe je het paard behandelt".

Echt met stomheid geslagen. Ik weet niet waar die vrouw naar heeft gekeken.
Het schijnt dus dat ze tegen meerdere mensen zo tekeer is gegaan.

Op zich mag een jury dat best vinden, maar om je nou in een volle bak uit te gaan maken voor dierenbeul, er stonden veel mensen te kijken.
Dan neem je toch iemand apart en dan zet je iemand toch niet zo te kakken?

Irma heeft dus besloten om er toch iets van te zeggen. Meer mensen die bij haar hadden gereden zouden een klacht indienen omdat ze zo was uitgevallen. Lelijk paard, tot 'te dikke ruiter' is er allemaal gezegd door de jury.

Waarschijnlijk ongesteld of ze mocht die nacht niet Knipoog
Maar idd. ik vind ook dat je dat niet hoeft te pikken.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:43

nou idd kielhalen die trut............ en kon irma zich inhouden.......zo ja.... wow wat knap..... zo niet, kwam die rechtse directe erg hard aan Haha!

zeker wat van zeggen, naast dat het gewoonweg onbeschoft is, is het ook nog eens een blamage voor de vereniging

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 01:29

Belachelijk dat een jury zich zo onproffesioneel gedragen heeft.. pff.. kan écht niet vind ik

Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 01:53

Jammer dat ze daar niet in stond, kan je niet heel gewoon de KNHS bellen en er naar vragen? Zonder het hele verhaal, maar gewoon, dat het niet op een startcoupon stond en dat je dat graag wilt? Ik weet niet of dat kan maar als iemand zich zo gedraagt zou ik de onderste steen boven willen hebben om het toch aanhangig te kunnen maken bij de KNHS.
Het is dat haar eerste proef normaal ging, maar anders zou je nog een aardige deuk in je zelfvertrouwen kunnen krijgen van zo iemand!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 11:25

Ik was er niet bij maar ik vind het juist wel een goede zaak als een jury zoiets doet. Die durft tenminste eens wat te zeggen.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 11:30

Nou dat gaat veels te ver, voor t zelfde geld heeft die 'te dikke ruiter' door medicijngebruik overgewicht of een andere medische oorzaak.

Jury's mogen best de waarheid zeggen, maar doe het dan iig ook wat discreter, en je kan ook te ver gaan.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 11:37

Je kunt het dan ook opzoeken in de Hippos vademecum ofzo iets

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-04 11:43

Liza, zoals ik al zei, daar staat ze niet in.

Cornelie, een jury mag best wat zeggen... maar ik vind dat dit zaken zijn waar een jury geen uitspraken over mag doen. Denken.. oké, maar dit is echt demotiverend.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 11:51

KNHS doet daar niks aan.
Misschien omdat je met meerdere bentpersonen bent maar anders zeker niks.
Jury mag blijkbaar alles Verward

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 12:04

runningkawa schreef:
KNHS doet daar niks aan.
Misschien omdat je met meerdere bentpersonen bent maar anders zeker niks.
Jury mag blijkbaar alles Verward

Soms wel hoor, ik heb een keer meegemaakt dat er een aantal leden van onze club ook geklaagd hadden over een jury, en die mevrouw heeft wel een brief van de KNHS gehad. Daarin staat dat de jury een officiele berisping krijgt, en als er nog meer klachten komen dat er dan actie zal worden ondernomen.

Als een jury trouwens niet zijn/haar nummer onderaan het protocol heeft gezet ga ik altijd gelijk op de dag van de wedstrijd nog naar het wedstrijdsecretatiaat of de jury zelf toe, want het hoort er gewoon op te staan!
Iedere officiële jury MOET volgens mij trouwens in het Hippos Vademeecum staan.... Anders is het geen officiële jury en kan de KNHS er dus ook niks aan doen... Heb je wel bij de goede provincie gekeken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 12:05

Ja een brief en dan?
Die houden ff braaf hun gemak en dat is het.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-04 12:17

Nee, een jury MOET niet in de Vademecum staan.
Want... dat is schending van de privacy.
Wedstrijdsecretariaaten krijgen een handboek met daarin de parcoursbouwers, ponymeters en jury's.
Daar MOETEN ze in staan.
Vademecum is iets wat zomaar is verspreid en daarin hoeft het dus niet te staan.
En ja, ik heb bij de juiste provincie gekeken. Ben niet blond Knipoog

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!


Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 13:25

Kleintje schreef:
Nee, een jury MOET niet in de Vademecum staan.
Want... dat is schending van de privacy.
Wedstrijdsecretariaaten krijgen een handboek met daarin de parcoursbouwers, ponymeters en jury's.
Daar MOETEN ze in staan.
Vademecum is iets wat zomaar is verspreid en daarin hoeft het dus niet te staan.
En ja, ik heb bij de juiste provincie gekeken. Ben niet blond Knipoog


Vroeger kregen de wedstrijdsecretariaten altijd het KNHS handboek, maar tegenwoordig niet meer, hun krijgen ook alleen nog maar het hippos vademeecum, volgens mij. Mn moeder heeft hier tot vorigj aar het secretariaat van de paardenclub gedaan, en nu doet onze buurvrouw het, maar iets anders dan het hippos vademeecum krijgen we hier niet hoor...

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-04 13:29

Sja, das dan vaag dat dit veranderd is.
Kan het me ook niet voorstellen, want er zijn erg veel jury's die je in het vademecum mist. Misschien dat een jurylid hier op bokt er meer over kan vertellen.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:18

Ctal schreef:
Nou dat gaat veels te ver, voor t zelfde geld heeft die 'te dikke ruiter' door medicijngebruik overgewicht of een andere medische oorzaak.

Jury's mogen best de waarheid zeggen, maar doe het dan iig ook wat discreter, en je kan ook te ver gaan.


Mee eens.
Vaak kan iemand er niets aan doen.
Trouwens.. wat heeft te zijn met een goede proef neerzetten te maken? Je bent er toch om samen met je paard/pony een goede proef neer te zetten en daar op beoordeeld te worden? Niet om iemand te laten oordelen over je gewicht, huidskleur of wát dan ook.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 22:11

Kleintje schreef:
Nope, ze staat niet in Hippos Vademecum.
Hadden we al naar gekeken.
(kan me ook bijna voorstellen waarom, anders krijgt ze bombrieven thuis... wat een jury zeg... )


Ow ik kan niet zo goed lezen zie ik nu Clown

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 10:45

Ik heb op dezelfde wedstrijd gereden in dezelfde klasse. Bij deze dame ben ik vierde geworden met 163 punten, en een stalgenoot werd eerste met 168 punten. Alle opmerkingen, en ook de negatieve die deze jury had vermeld op de protecol klopte echt! Zonder overdrijven. Je kan hoogstens afvragen of een opmerking voldoende sprong thuis hoord bij de B, maar ze had wel gelijk!! En ze gaf ondanks de onvoldoende sprong in de galop wel een voldoende, dus gaf ze wel punten horende bij de B klasse.
Met losrijden heb ik een aantal ruiters mogen bewonderen, en echt, sommige waren inderdaad slecht! De Meastro waar jij het overhebt heeft mij een aantal malen van de sokken gereden, vond het nodig om op de hoefslag halt te houden en te beppen met iemand aan de kant (je rijdt er wel in een groep, niet alleen, dus hou rekening mee dat andere toevallig graag ook de hoefslag willen gebruiken), plus dat dit paard mij ook een aantal keren aan de kletter ging en op Pablo een maal is gestopt! Een paard mag best schrikken, was bij de ene keer toen die Pablo omver liep wel terecht, maar dat je continue iemand in de gaten moet houden of die je niet weer omver galopeerd omdat die aan de kletter gaat is niet prettig!

Over haar proef kan ik niets zeggen, alleen dat ik na mijn proef snel de bak uit was omdat het paard weer vreemd ging doen. Tijdens losrijden zagen er stukken wel goed uit, maar hoorde van andere omstanders dat ze wel heel onrustig was in haar handen (en dat druk ik nu zachtjes uit). Misschien had de jury wel gelijk? Ik weet het niet. Is er geen video opname van de proef?

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 11:35

Juryleden moeten hun naam, nummer EN handtekening op de coupon zetten. Ik heb ooit toen ik pas jureerde eens mijn nummer er niet op gezet. Dat kwam omdat ik gewoon op een wedstrijd als groom rondliep en er plotseling een jurylid niet was komen opdagen. Iemand van de organisatie kwam me vragen of ik niet kon inspringen. Dat heb ik toen gedaan, maar omdat ik toen pas jureerde wist ik mijn nummer nog niet uit mijn hoofd. Dus wel mijn naam en handtekening erop gezet en verder ook niks van gehoord.

Uit de auto komen en dergelijke opmerkingen maken lijkt me inderdaad niet netjes. Een jury moet proberen om op een nette manier de opmerkingen op het protocol te plaatsen, zelfs als een ruiter niet netjes blijft. Als ik iemand met een verkeerde optoming ofzo zie starten dan kan het wel zijn dat ik even uit de auto kom om er iets van te vertellen. Er moet wel voor gezorgd worden dat de jury op de hoogte is van bepaalde regelingen en dispensaties.

Je kunt een klacht indienen tegen de uitslag of tegen de jury binnen een halfuur na het bekend maken van de uitslag. Op zich een hele lastige regeling, want bij buitenconcoursen is vaak iemand anders van de club met de coupons er vandoor, en dan heb je ze niet binnen een half uur.

Vaak is er bij het losrijden (m.n. dressuur) geen official aanwezig die in de gaten houdt of de optoming in orde is en of iedereen zich netjes gedraagd. Maar als iemand op de hoefslag gaat kletsen kun je als ruiter vriendelijk vragen of diegene daar weg wil gaan. Bij het losrijden iemand voor de voeten rijden kan betekenen dat iemand gewoon niet bekend is met de etikette tijdens het losrijdnen of dat je je paard niet goed onder controle hebt. In dat laatste geval vraag ik me af of je al moet starten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nimber en 43 bezoekers