Limbra's RingoBoy (split van Ringo Star)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-03 13:40

Die Welsh K hengst is gefokt dor de fam. Laarakkers. Jaques reed daar in zijn jonge jaren op. Misschien kan je hem op een site van zijn stal vinden en een E mail sturen.
Hij heette zo omdat hij ook echt een ring op zijn voorhoofd had.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 12:46

sarabande schreef:
Die Welsh K hengst is gefokt dor de fam. Laarakkers. Jaques reed daar in zijn jonge jaren op. Misschien kan je hem op een site van zijn stal vinden en een E mail sturen.
Hij heette zo omdat hij ook echt een ring op zijn voorhoofd had.

Wat is die site dan?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-03 12:51

Ik denk dat dressuurstal Laarakkers wel een site heeft.
Even googelen

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 19:33

Sarabande: weet je dat zeker? er was namelijk vroeger ook een Limbra's Ringo Boy, zoon van Naivnyi ox en Downland Sonate. Goeie bloedlijn, lopen nu nog wat ponies van rond in het noorden (Oosting, als ik me niet vergis)

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-04 20:00

Ik weet alleen zeker dat er een beeld in mijn hoofd geetst staat van een jone Jaques die op de door zijn vader gefokte hengst zit met een ring op het voorhoofd van die hengst. In mijn herinnering heet die Ringo Star, maar ik ruil die naam zo in voor een andere. Dat was idd wel een Naivnyi.
Hoe heette de Laarakkers K pony's ook al weer???

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-04 00:49

Die vosschimmel is dus niet de Welsh K hengst waar Joost en ik het over hebben

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 10:52

joostvangestel schreef:
Sarabande: weet je dat zeker? er was namelijk vroeger ook een Limbra's Ringo Boy, zoon van Naivnyi ox en Downland Sonate. Goeie bloedlijn, lopen nu nog wat ponies van rond in het noorden (Oosting, als ik me niet vergis)


Dit is er een zoon van.
Onder de naam Waldzicht's Johny Boy o.i.d. later Lord.
Kochten wij op advies van de voorzitter van de Welsh Hengstenkeurings comm. Nadat we hem gekocht hadden keurde hij hem direkt af op afstammelingen. OK dan!

Afbeelding

http://www.westfalenpferde.de/oosteinds%20landois.htm

http://www.westfalenpferde.de/sommer%20 ... 2002-e.htm

Landois (ex .NRPS-Larry) = Lord (ex Waldzicht's Johnieboy) x Flora's hof Minstrel

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 11:41

Landois ex NRPS-Larry als twee-jarige.

Afbeelding

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 12:16

Voor liefhebbers van dit bloed.
Bundeschampionat:


14.09.2003
18:33 Uhr Ruby Gold ist Bundeschampion der Fahrponys
von Anke Friedmann

Der fünfjährigen Ponyhengst Ruby Gold aus der Zucht von Klaus-Jürgen Henne, Ostbevern vorgestellt von seiner Besitzerin Danica Duen wurde Bundeschampion der Fahrponys. Der Deutsche Reitponyhengst hat den Hengst Oosteins Ricky zum Vater. Sein Mutter stammt von Landois ab. Mit einer 9.5 in der Fahrponyeignung setzte sich Ruby Gold, der am vergangenen Wochenende in Warendorf im Finale der Springponys landete, gleich in der Einlaufprüfung, einer Fahrpferdeeignung, an die Spitze der insgesamt fünf Teilnehmer.
Auch in der Championatsprüfung setzte sich der Fuchshengst mit Danica Duen, Thüle, an den Leinen an die Spitze des Feldes. Mit insgesamt 27.6 Punkten holte sich Ruby Gold den Titel des Bundeschampions der Fahrponys vor dem vier-jährigen braunen Hengst Kardinal (v. Kaiserjäger/Woldberg’s Bart) aus Zucht und Besitz von Lutz Böttcher, Sargstedt. Vorgestellt wurde der Vize-Champion, der mit 21.4 Zählern aus der Prüfung kam, von Karl-Heinz Finkler (RFV Kremkau). Dritte wurde die vier-jährige Fuchsstute Pippi Langstumpf (v. Rendevous/Luxor) die von ihrer Züchterin und Besitzerin Beate Wedermann, Langerfeld vorgestellt wurde. 19.8 Punkte vergaben Bundestrainer Ewald Meier, Meissenheim und Jürgen Matthies, Marklohe als Fremdfahrer.

1. Danica Duen Ruby Gold 27,6 Pkt.
2. Karl-Heinz Finkler Kardinal 21,4 Pkt.
3. Beate Wedermann Pippi Langstrunpf 19,8 Pkt.
4. Manfred Winternheimer Necco 19,5 Pkt.
5. Daniel Schneiders Wanderfee 18,9 Pkt.

Citaat:
Danica Duen hatte gerade ihren Prüfung zum Bundeschampionat Deutsches Fahrpony beendet und für die Vorstellung die Traumnote 9,5 bekommen. Das fachkundige Publikum war mit der Wertung der Richter offensichtlich zufrieden. Gerade in diesem Moment bog der Vierspänner von Rainer Duen auf die Bahn ein. Erst im Nachhinein konnte Duen wieder lächeln. Sein fünfjährige Ponyhengst Ruby Gold aus der Zucht von Klaus-Jürgen Henne, Ostbevern wurde Bundeschampion, sozusagen deutscher Meister der Fahrponys. Er selbst gewann die kombinierte Prüfung - ohne Abzüge auf der Schrittstrecke.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 12:50

Hallo, dit werd wat onoverzichtelijk. Ik heb dus even de Ringoboys van de Ringostars gescheiden. Beiden leuke topics Lachen

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 13:01

Introduction
When I was eight years old I started riding on ponies seriously. My parents where very active in breeding Welsh ponies so my first pony was of course a Welsh pony. My most famous ponies were Matahari's Grashopper and Limbra's Ringoboy. With those ponies I participated at dressage shows and Jumping shows.

http://home.wanadoo.nl/riannelaarakkers/

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik


joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 13:09

Even aanvulling. Ik dacht eerder aan Oosting Tella, een dochter van Limbra's Soivnyi uit Downland Tarantella.


Soivnyi was een volle broer van Ringoboy. Downland Sonata en Downland Tarantella waren voor 3/4 zussen. Bij het EASP is verleden jaar trouwens nog een kleinzoon van Soivnyi goedgekeurd. Invloed bij vele stamboeken Knipoog

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 13:16

De grootmoeder van Landois-Larry was een Brokwel Gobling o.i.d.
Wij hadden die gekocht omdat het een bruine Minstreel merrie was.
Jij weet wel meer van de Brokwell o.i.d.?
Of Greet?

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 14:29

Weet iemand wie de Limbra stal had / heeft. Mijn vroegere Welsh K huurpony (van 1981) was van Limbra's Sjaky. Ik heb nog nooit iets kunnen vinden over die hengst.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 15:11

Limbra's = familie Laarakkers in Ottersum. Andere Limbra's hengsten di ik ken zijn Limbra's Sobryn en Limbra's Easter Morning.

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MariskaFally, xsurfdiary en 114 bezoekers