het is geen irritatie aan de diepe buigpees!!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
riferna
Berichten: 62
Geregistreerd: 19-12-03

het is geen irritatie aan de diepe buigpees!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-04 23:53

na uiteindelijk de rontgenfotos van de vorige eigenaaresse te hebben gekregen heeft er een dierenarts bij ons op de stal ernaar gekeken blijkt het dat de banden rondom de kogel zijn die geirrieteerd zijn daar kan je 2 dingen tegen doen of om de 3 a 5 maanden een injectie in te geven of om daar de pijnzenuwen door te snijden de injecties kosten 50 euro per spuit dat moet ze dr rest van dr leven blijven krijgen en de pijnzenuwen door snijden is 1000 euro de dierenarts gaat eerst een x rondom de kogel verdoven kijken hoe ze het dan doet werkt dat goed dan gaan ze pas de zenuwen doorsnijden ik kies voor het doorsnijden omdat ik daar op de lange termijn veel goedkoper mee uit ben.Hopen nu maar dat alles weer goed komt met dr,ik laat jullie zeker nog weten hoe het afloopt

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 11:05

Pff kan je hem niet meer terugbrengen? en de koop ongedaan laten maken?

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 12:32

klinkt me toch vreemd in de oren hoor. kan je geen second opinion aanvragen? Een paard dat ik ken met verrekte banden rondom de kogel was na 2,5 maand weer in orde en dat is zo gebleven. Met doorsnijden van zenuwen zou ik voorzichtig zijn - dat is toch verboden? En kan ook gevaarlijk zijn omdat ze een stuk gevoel mist.
Weet je hoe dit gekomen is? Als je het paard nog geen half jaar hebt, en je kan aantonen dat het probleem er al was kan je misschien wat regelen met de vorige eigenaar (terugbrengen).

Summum
Berichten: 50
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 16:07

neurectomie is en verboden en je hebt ong. 80% kans op aangroei van de zenuwen binnen twee jaar informeer bij je dierenarts!
Hoe hoog gaat hij haar een zenuwsede geven? ik bedoel boven de kogel heb ik nog nooit van gehoord? en als je op de normale plek doet voelt hij z'n kogel nog... ben benieuwd?

riferna
Berichten: 62
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 18:02

hoe en wat precies weet ik nog niet allemaal precies is voor mij ook allemaal nieuw en die medische termen ben ik zo weer vergeten maar ik ga morgen met de fotos naar mijn eigen dierenkliniek die gaan er ook nog naar kijken en zonodig maken ze nog nieuwe fotos en ze word daar nog een x helemaal onderzocht ik ga niet over 1 nacht ijs en ik weet wel wat bedreft het weer aangroeien van de zenuwen ligt er maar net aan hoeveel ze ertussen uitsnijden als ze het goed doen kan het niet meer aangroeien.en dat het niet mag betwijfel ik,heb wel gehoord dat het vaker gedaan word ook bij een paard bij ons op stal

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:24

Ga eerst eens aan jezelf vragen voor WIE je het eigenijk doet.

Zenuw snijden vind ik gewoon dierenmishandeling en een smoes om je paard maar verder te laten leven omdat je geen afstand wilt doen.
Je snijd de zenuwen door zodat hij geen pijn meer heeft maar ondertussen zit het van binnen niet goed dus rijd je hem gewoon letterlijk kapot. Om dan nog maar te zwijgen als het paard een hoefzweer krijgt of een andere blessure die met het blote oog niet te zien is.

Mijn hoefsmid heeft een klant waarvan het paard ook een zenuw snede had en daarbij een hoefzweer gekregen had.
Paard liep natuurlijk gewoon door omdat hij dat niet voelde , uiteindelijk de hele hoef van binnen weggerot en het paard moest naar de noodslager.
Wil je zoiets op je geweten hebben?

Ik weet precies wat het is als je voor die keuze staat want in 2002 heb ik dezelfde keuze moeten maken.
Gellukig was er voor mijn paard nog een 'altenatiefe' mogenlijk heid door zijn training te verbeteren. De definitiefe beslissing die ik genomen had hoefde gelukkig niet uitgevoert te worden.

In jou geval zou ik ook zeker een second opinion aanvragen en blijf verder vooral met 2 benen op de grond en handel in het belang van je paard en niet dat van jezelf.

riferna
Berichten: 62
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 20:32

ik zou mijn paard nooit pijn laten lijden ze heeft er ook verder totaal geen pijn aan maar jullie spreken over dat het verboden is en dierenmishandeling denk je dat als het dierenmishandeling was dat een dierenarts dan die ingreep zou doen? ik denk van niet ik ga morgen naar mijn eigen dierenkliniek waar ik met al mij dieren naar toe ga en waar ik het volste vertrouwen in heb en met wat hun morgen daar zeggen ga ik naar huis en denk er rustig over na voor wat voor mijn paard en voor mij de beste oplossing is en dr inlatenslapen of dr wegdoen is zoiezo geen oplossing ik ben er aan gehecht en heb er nu eenmaal en zal er alles aan proberen te doen om dr beter te maken

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:17

riferna schreef:
dr inlatenslapen of dr wegdoen is zoiezo geen oplossing ik ben er aan gehecht en heb er nu eenmaal


Het zou fijn zijn als je wat leestekens, zoals hoofdletters, komma's en punten gebruikt in je tekst. Is bijna niet te lezen/begrijpen.

Dus.... omdat je zo aan je paard gehecht bent, wil je haar niet in laten slapen?

Wat een stomme redenatie. Als je zo aan je paard gehecht bent dan zou je ook zo eerlijk moeten zijn om te beseffen dat een paard in laten slapen ook kan horen bij het houden (letterlijk en figuurlijk) van paarden.

Verder ben ik het helemaal met Cowgirl eens; voor wie doe je het eigenlijk?

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 23:04

Ik zou nooit een zenuw laten doorsnijden, daar krijg je op den duur meer ellende mee.
Omdat een paard daar dus minder gevoel krijgt, sommige paarden zakken zelfs door de benen heen.
Ik ken een verhaal waar het bij alle 2 de achterbenen is gebeurd, hartstikke dom.

Je kan deze optie na uitvoering niet meer terugdraaien.

riferna
Berichten: 62
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-04 10:00

volgens mij kunnen een paar niet lezen!!!! Inslapen is niet aan de orde,omdat ze absoluut geen pijn heeft nu,en zou ze dat wel hebben zou het een ander verhaal worden ik laat haar geen pijn lijden.En of ik nu die zenuwen door laat snijden ja of nee ik ga niet uit van wat 1 dierenarts zegt en daarom ga ik vandaag ook naar mijn eigen dierenarts kijken wat hij er van vind,en van daaruit kijk ik hoe het verder moet.

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 14:15

Als ze geen pijn heeft, waarom zou je dan, zoals je zelf schrijft, haar pijnzenuwen door moeten laten snijden?

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 18:38

Als ze geen pijn heeft zou ze ook niet kreupel lopen.
Een zenuw doorsnijden is niet genezen of de oorzaak wegnemen maar verdoezelen dat er iets fout zit in het paardenbeen.
Hoe zou jij zelf functioneren als jij geen gevoel meer hebt in je voet vanaf de enkel?
Soms is houden van juist het loslaten van degene die je liefhebt.
En als de banden geirriteerd zijn, gaat dat niet over met rust bijvoorbeeld?

Summum
Berichten: 50
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 18:41

ik snap wel dat sommige mensen het wel willen laten doen. Ik zou self ook niet weten wat te doen.... maar officieel is het wel een verboden ingreep. dat weet je dierenarts idd ook, maar ze mogen het onder bepaalde omstandigheden geloof ik wel weer (vraag me niet welke) ik kan het niet helemaal afkeuren, maar je moet je wel bewust zijn van de consequenties.

riferna
Berichten: 62
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-04 19:13

ze loopt nu niet kreupel meer.Ik zal het hele verhaal vertellen de vorige eigenaaesse zei dat ze een peesblessure linksvoor had en dat was genezen alleen moest ze weer opnieuw conditie op gaan bouwen,en ze had geen spiermassa meer omdat ze 5 maande stil had gestaan door die peesblessure.Ik ben toen begonnen met elke week wat langer te rijden alleen stap en draf,ik zat toen na 2 maanden op een half uur rijden,toen heeft ze een x een uur gelopen met galop erbij,toen liep ze de volgende dag heel stijf,ik dacht die zal wel spierpijn hebben kreupel was ze niet echt,toen was de dag daarna dr pezen dik aan allebei de kanten,dierenarts erbij gehaald,heeft ze zalf gehad dat heel warm werd en binnen 2 dagen was het over,maar toen voelde ik dat dr kogel heel dik vooral aan de linkerbuitenkant,en rechts een heel klein beetje.Toen kreeg ik na veel zeuren eindelijk de fotos en de papieren van de van de vorige eigenaar die heeft toen vervolgens de eigenaar van de stal waar ik sta meegenomen en heeft er zijn dierenarts nagekeken,die had het over die banden bij de kogel en over dr pezen door snijden ben vanmorgen naar mijn eigen dierenarts geweest en die ziet niks raars op de fotos!!!!! Dus nu weet ik het zelf ook niet meer,maar ik laat een echo maken van dr been en fotos dus zodra ik meer weet laat ik het weten.