Hellup! kat gesteriliseerd gaat niet helemaal goed

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieky

Berichten: 73
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: Gelderland

Hellup! kat gesteriliseerd gaat niet helemaal goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-04 19:36

hoi,

Gisteren heb ik mijn kat laten steriliseren en het herstel leek allemaal heel erg goed te gaan. Toen ik vanmorgen wakker werd zag ik dat ze de hechtingen eruit had gelikt. Ze had dus een hele open wond. Ik als een gek weer de dierenarts gebeld. Ik moest meteen weer komen en haar daar weer achter laten. Hij heeft haar wond weer dichtgemaakt. Nu heb ik haar mee naar huis gekregen met een kap om haar hoofd. Ze moet deze zeker 10 dagen om houden. Ze krijgt echt zware wodeaanvallen en trekt hem er steeds weer af, maar ik moet hem er dan weer om doen anders likt ze haar wond weer open... Ik vind het zo zielig... Heeft iemand hier ervaring mee?


iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 19:40

ik werk bij de dierenarts en dat hebben we vaak met die beesten. Het is we gevaalrijk ja. Die kap probeer die toch zo lang mogenlijk om te houden en anders doe je haar een halsbandje om en dan bind je em daar aan vast. Bij de dierenarts hebben ze mischien ook wel een soort luchtband met een beschermende laag er om heen. Die kan je opblazen en dan zit dat wat gemakkelijker als zo'n lompe kap. Voor vragen PB!!!

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:12

iloveperry schreef:
ik werk bij de dierenarts en dat hebben we vaak met die beesten. Het is we gevaalrijk ja. Die kap probeer die toch zo lang mogenlijk om te houden en anders doe je haar een halsbandje om en dan bind je em daar aan vast. Bij de dierenarts hebben ze mischien ook wel een soort luchtband met een beschermende laag er om heen. Die kan je opblazen en dan zit dat wat gemakkelijker als zo'n lompe kap. Voor vragen PB!!!


Die opblaasband houdt ook niet altijd even goed, sommige katten krijgen zelfs die kappot..

Voor de topicstarter, de aanhouder wint..

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Nieky

Berichten: 73
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-04 20:50

Het lijkt nu iets beter te gaan. Ik hoop dat het zo blijft. Ze loopt alleen overal tegen aan met die kap Haha! . In ieder geval bedankt. Ik zal jullie op de hoogte houden als er nog rare dingen gebeuren. ZE mag in ieder geval echt die wond niet meer open liken, niet voor haarzelf, maar ook niet meer voor mijn portomonnee Bloos! .

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 23:45

Wij zelf hadden een rompertje van een baby aangedaan (kat had een slangetje uit zijn piemeltje) en in het flapje een gat voor de staart geknipt. Op de schouders met een stukje verband de schouders van het rompertje bij elkaar knopen.
Wel opletten dat het niet schuurt langs de wond.

Voor de nacht deden wij wel de kap om en niet de romper.

Houd je kat met romper wel in de gaten ze kunnen er uitkomen of langs likken. Maar het humeur van onze kat was wel beter toen ze kon lopen zonder kap. Na wat zielig kijken en 2 keer weer aantrekken besloot hij dat de romper beter was dan de kap.

Jouw eigen weg, vind je niet in een routeplanner.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 23:48

vastbinden aan een halsbandje zou ik dus NIET doen. Ik ben mijn hele leven niet zonder katten geweest en als er iets gevaarlijk is voor een kat dan is het wel je kat aan een halsbandje vastbinden. Ze zijn zo lenig dat ze zichzelf in no time ophangen.

Proberen toch die kap op te houden. En afleiding geven. Maar ja, geef een kat maar eens afleiding.

'Paint' it 'Black'

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 02:08

Fasel schreef:
vastbinden aan een halsbandje zou ik dus NIET doen. Ik ben mijn hele leven niet zonder katten geweest en als er iets gevaarlijk is voor een kat dan is het wel je kat aan een halsbandje vastbinden. Ze zijn zo lenig dat ze zichzelf in no time ophangen.

Proberen toch die kap op te houden. En afleiding geven. Maar ja, geef een kat maar eens afleiding.



ze bedoelt de kap aan de halsband!

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 12:23

1 van mijn katten moest ook een keer zo'n kap om. oh wat een vreselijk gezicht...die kat werd helemaal gek... hij liep er ook heel moeilijk mee. Wij hadden hem vast met een halsbandje en toen ging hij niet meer los.
je moet hem even goed vast zetten..en dan je kat gewoon laten lopen...... en dan komt het vanzelf goed!
Succes! Enne anders gewoon de dierenarts bellen.


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 12:27

diana"]
[quote="Fasel schreef:
vastbinden aan een halsbandje zou ik dus NIET doen. Ik ben mijn hele leven niet zonder katten geweest en als er iets gevaarlijk is voor een kat dan is het wel je kat aan een halsbandje vastbinden. Ze zijn zo lenig dat ze zichzelf in no time ophangen.

Proberen toch die kap op te houden. En afleiding geven. Maar ja, geef een kat maar eens afleiding.



ze bedoelt de kap aan de halsband!
[/quote]

Oh sorry. Ja dat is wel een idee idd. heb ik ook wel eens gedaan. Maar dan moet je wel heel goed kijken of het een en ander niet los van elkaar kan raken. Anders krijg je ook weer van die rare taferelen Haha!

'Paint' it 'Black'

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 12:29

Fasel"]
[quote="diana"][quote="Fasel schreef:
vastbinden aan een halsbandje zou ik dus NIET doen. Ik ben mijn hele leven niet zonder katten geweest en als er iets gevaarlijk is voor een kat dan is het wel je kat aan een halsbandje vastbinden. Ze zijn zo lenig dat ze zichzelf in no time ophangen.

Proberen toch die kap op te houden. En afleiding geven. Maar ja, geef een kat maar eens afleiding.



ze bedoelt de kap aan de halsband!
[/quote]

Oh sorry. Ja dat is wel een idee idd. heb ik ook wel eens gedaan. Maar dan moet je wel heel goed kijken of het een en ander niet los van elkaar kan raken. Anders krijg je ook weer van die rare taferelen Haha!
[/quote]

Aan een kap zitten als het goed is plastic lusjes waar je het halsbandje doorheen moet doen.

Don't dream your life, live your dreams!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 12:30

Onze Molly had na 2 dagen haar hechtingen er ook deels uit gehaald. Het is toen geniet en ze moest toen ook een kap op. Zij raakte er nogal gestresst van en daarom hebben we de kap bij haar afgedaan. Bij ons is de hele dag iemand thuis en de poezen mogen niet buiten komen, dus we konden haar prima in de gaten houden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie