[AR] Welke dealer voor marathonwagen shet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

[AR] Welke dealer voor marathonwagen shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-04 14:54

Wil eerdaags eens gaan rond kijken voor een marathonwagen voor een shetlander, welke dealer raden jullie me aan en geeft goede service?
Omdat ik niet zo heel veel verstand ervan heb, ben ik bang dat ik aan alle kanten wordt opgelicht, welke dealer komt bij jullie eerlijk over en betrouwbaar, of zijn die er niet meer?

Natuurlijk ben ik van plan om iemand mee te nemen die er meer verstand van heeft dan ik, als ik echt over ga tot de koop van zo'n wagen, maar voor nu wil ik eerst ff goed weten wat er allemaal te koop is en waar en bij wie.

Heb al op internet gekeken en daar staan er best wat op, maar naar wie kan het beste gaan?


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 17:51

Wij hebben hele goede ervaringen met Gerrit Jan van Boven.
HIj neemt de tijd voor je en weet er echt alles van......hij ment zelf met een 4 span shetten en weet echt wat goed is niet goed, en waar je op moet letten.
HIj heeft echt onwijs veel wagens staan (tis een gezellig rommel daar) nieuw en 2e hands.
Hij zit in Diepenheim.......ook tuigen en alles wat je maar kan indenken verkoopt hij voor paarden en ponys/ shetten.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-04 19:05

Heeft deze man ook en internet adres?
zo niet dan kan ik zn tel.nm. in het tel.boek opzoeken en kom ik meer te weten.
In iedere geval bedankt voor je reactie!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 19:27

Volgens mij heeft hij geen i-net adres.
Maar ik heb wel zijn adres en tel.nr.
0547-351949
06-51220493
succes.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-04 19:32

O dat is helemaal mooi, dank je wel OK dan!

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 19:39

Gerrit-Jan van Boven, Watermolenweg 5, 7478 PV Diepenheim, 0547-351949

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 19:40

Mijn eigen favoriet: niet goedkoop, maar wel ontzettend mooie kwaliteitswagentjes: Hans van der Mee, www.hansvandermee.nl
Kijk maar eens bij de occasions, daar staat een juweeltje van een marathonwagentje!

Webshop - digital art: MoTekent

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-04 19:44

http://www.hansvandermee.nl/2-5_groot.jpg

bedoel je deze? die idd erg leuk, maar veel te duur voor mij en er moeten 3 personen op kunnen dat gaat niet lukken met deze geloof ik.

bedankt voor het adres en tel Haha!

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:15

Dat is zeker een hele dure zeg, daar heb je een nieuwe voor.

Kijk ook eens op de marktplaats, staan vaak ook hele mooie wagens tussen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 01:17

Ja, die bedoelde ik;-). Is mijn eigen wagentje geweest namelijk. Maar, je hebt gelijk, is echt tweepersoons. En prijzig.

Webshop - digital art: MoTekent


Huertecilla

Berichten: 26849
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 12:22

Cowgirl schreef:
Dat is zeker een hele dure zeg, daar heb je een nieuwe voor.


Écht niet! Alleen een goede schijfremset kost al snel 400 Euro. De gespaakte wieltjes zijn ook niet echt goedkoop. Wil je die wielen en remmen los kopen, dan zit je al op de helfts van de prijs.....
Verder mag je bijvoorbeeld de goedkoopste Poolse karren niet vergelijken met op degelijkheid gebouwde producten.
Dat deze man ook karren met lak over verzinken maakt zegt genoeg.
Leuke kar!

www.homocaballus.net

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 13:03

Het is een leuk wagentje, maar het enige wat ik er mooi aan vind zijn de wielen. Op die bok kan je volgens mij niet een rit van 2 uur maken en er fris en fruitig vanaf komen.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-04 13:11

Ik heb op marktplats een gave wagen gezien ik zal proberen er een foto van de kopieeren naar bokt, maar hier is de omschrijving:

Shetland marathon wagen!
Kleur: groen met bruin
De bok is in zn geheel naar voren en achter vertelbaar, het bokkussen is ook nog apart te verstellen.
- Wielgroote: 16 inch
- Bijgeleverd: Langboom en eenspan
- Alle vier de wielen zijn geremd
- 3 punts vering
- Poerdelak gespoten

Zeer degelijk wagentje dat licht van gewicht is, dus makkelijk te hanteren
Er zit op de wagen 2 jaar fabrieksgarantie Haha!

prijs???? wat denken jullie, ik weet het wel maar wat is die waard?

Ik ga kijken of ik de foto kan plaatsen is makkelijker beoordelen, ik ben zo op het eerste gezicht weg van dit wagentje, echt super leuk, maar of dit ook een kwaliteitswagen ja dat weet ik dus niet Blond

Huertecilla

Berichten: 26849
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 15:40

Zonder goed afbeelding kan ik het niet zeggen.
Indien een commercieel geproduceerde moderne marathon van goede componenten, dan heeft deze kar minimaal 3500 Euro gekost.

www.homocaballus.net

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 11:27

Huertecilla"]
[quote="Cowgirl schreef:
Dat is zeker een hele dure zeg, daar heb je een nieuwe voor.


Verder mag je bijvoorbeeld de goedkoopste Poolse karren niet vergelijken met op degelijkheid gebouwde producten.
Dat deze man ook karren met lak over verzinken maakt zegt genoeg.
[/quote]

9 op de 10 wagenbouwers laten hun wagens in Polen maken. Denk aan Kelders, v/d Heuvel, enz. Dit zijn wel degelijk goede wagens.

Huertecilla

Berichten: 26849
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 12:44

Ik schrijf niet dat Poolse karren niet goed zijn Tes..... Staat ook nog eens 'goedkoopste Poolse'. Ook daar zit verschil tussen.
Moet me echter van het hart dat ik zéér teleurgesteld ben in de kwaliteit van de karrenbouw. Ik heb nog maar héél weinig gezien waar ik enthousiast over wordt.
Oh, het zal allemaal gerust heel blijven en niet onder je vandaan roesten, maar het is op een zeldzame uitzondering na allemaal dertien in het dozijn met nauwelijks innovatieve constructies.
Verwijt dat de karrenbouwers niet overigens, zolang de klant er blijkbaar niet om vraagt....
Verder begrijp ik best dat alles eenvoudig moet zijn, met een minimum aan onderhoud en zo goedkoop mogelijk te fabriceren.
Vind de beschikbare produkten echter beetje tja, 'penny-roman' eigenlijk; niks mis mee en verkoopt goed, maar zal verfilming niet snel in een filmhuis te zien zijn.

www.homocaballus.net

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-04 23:48

cissie schreef:
Ik heb op marktplats een gave wagen gezien ik zal proberen er een foto van de kopieeren naar bokt, maar hier is de omschrijving:

Shetland marathon wagen!
Kleur: groen met bruin
De bok is in zn geheel naar voren en achter vertelbaar, het bokkussen is ook nog apart te verstellen.
- Wielgroote: 16 inch
- Bijgeleverd: Langboom en eenspan
- Alle vier de wielen zijn geremd
- 3 punts vering
- Poerdelak gespoten

Zeer degelijk wagentje dat licht van gewicht is, dus makkelijk te hanteren
Er zit op de wagen 2 jaar fabrieksgarantie Haha!

prijs???? wat denken jullie, ik weet het wel maar wat is die waard?

Ik ga kijken of ik de foto kan plaatsen is makkelijker beoordelen, ik ben zo op het eerste gezicht weg van dit wagentje, echt super leuk, maar of dit ook een kwaliteitswagen ja dat weet ik dus niet Blond



De foto plaatsen lukt helaas niet Verward
De wagen kost E 1950,- en is een eenmalige aanbieding van Marc Hagedoorn uit Linde Drenthe, hij heeft op interenet nog meer wagens staan die mij zeer aanspreken en aan de punten voldoen, wannaar ik op zoek ben, daarnaast spreekt de prijs me aan.
Kent iemand hem? of wie heeft er bij hem een wagen gekocht?

Ook ben ik enthousiast over de wagens van Den Dorpel uit Groningen.
Hij heeft een hele mooie shetland marathon wagen staan voor E 2750,- nieuw enkel en 2 span.
www.marathonwagen.com

In ieder geval bedankt voor de reacties!

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-04 23:49

Huertecilla schreef:
Ik schrijf niet dat Poolse karren niet goed zijn Tes..... Staat ook nog eens 'goedkoopste Poolse'. Ook daar zit verschil tussen.
Moet me echter van het hart dat ik zéér teleurgesteld ben in de kwaliteit van de karrenbouw. Ik heb nog maar héél weinig gezien waar ik enthousiast over wordt.
Oh, het zal allemaal gerust heel blijven en niet onder je vandaan roesten, maar het is op een zeldzame uitzondering na allemaal dertien in het dozijn met nauwelijks innovatieve constructies.
Verwijt dat de karrenbouwers niet overigens, zolang de klant er blijkbaar niet om vraagt....
Verder begrijp ik best dat alles eenvoudig moet zijn, met een minimum aan onderhoud en zo goedkoop mogelijk te fabriceren.
Vind de beschikbare produkten echter beetje tja, 'penny-roman' eigenlijk; niks mis mee en verkoopt goed, maar zal verfilming niet snel in een filmhuis te zien zijn.


Welke wagen raad jij me aan?
En bij welke dealer kan ik terrecht?

Bedankt!

Huertecilla

Berichten: 26849
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 00:50

Heb zelf een kar bij www.Warco.de vandaan; een Gelände-Sulky met wat aanpassingen. Een terreinwaardige tweewieler.

Voor een vierwieler zou ik als het moest voor hun Greyhound-Wagonetta gaan. Ben echter mijn eigen idee m.b.t. wielophanging en besturing op papier aan het zetten en uittekenen. Wil namelijk absoluut geen als geheel sturende vooras. Ja, ik weet het, de hele wereld rijdt ermee, maar ik wil het gewoon niet; zodra het wat harder gaat of hier in bergaf door de bocht doe ik het zowat in mijn broek op zo'n ding en da's uitermate comfortabel Knipoog

Een kar uitzoeken is sterk afhankelijk van waar zo'n ding aan moet voldoen; zet eerst je behoefte op papier. Of je wedstrijden wil rijden en wat voor type wedstrijden is al een zéér bepalende richting door de technische reglementen. Daarbij komt dan nog het aantal zitplaatsen etc. Wellicht heb je specifieke wensen; voor de fiestas en ferias hier bijvoorbeeld heb ik een set grote wielen met massief rubber bijbesteld, die verder voor óns nergens goed voor is.
Wil je een recreatie-wagen, dan zijn er een paar niet te dure goede bouwer in Nederland. Via een willekeurige zoekmachine vind je ze eenvoudig. Stadtwijck heeft traditionele wagens met een fraaie oplossing voor de wielophanging bv. en voor de IJslandse paarden is er zelfs bijna een speciaalbouwer.

Tja, en dan het budget..... Wil je een standaard marathon-wagen voor wedstrijden én recreatie, dan zijn de Poolse producten gewoon waar voor je geld. Ik bedoel; als het is wat je zoekt kun je niet beter vinden.
Neem je tijd en kijk wat verder. Je kunt altijd nog terugvallen om zo'n verder prima 'standaard' kar.

www.homocaballus.net

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 10:46

Stadtwijck maakt niet al te beste wagens. Verzinken is slechte een extra optie, als je dat niet laat doen, dan roesten die wagens binnen no-time onder je kont vandaan. Verder vind ik die man een $#^@!, maar dat is een ander verhaal.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 13:21

Verzinken is en ieder geval een must, ook de keuze van de wielen moet voor je situatie geschikt zijn ... wat zijn de plannen eigenlijk met de wagen?

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 19:57

Hoe kom je er dan achter of je met een een poolse wagen of andere wagen te maken hebt, dat snap ik niet helemaal, verkopen ze de Poolse wagens bij bep. dealers? of hebben die een naam?

Heb je een poolse wagen dan ook in de prijsklasse van rond de E 2500,-?

Ik ga van het voorjaar een wagen kopen kopen, die ik zowel voor recreatief als wedstr. gebruik kan dienen, het moet een veelzijdige wagen zijn, voor zowel op de verharde weg als samengestelde wedstr als bos en hei.

Daarom leek mij een marathon-wagen de beste keus, misschien vergis ik me.

De wagen moet zowel met 1 als 2 span (shetlander) te rijden zijn en lichtgewicht, met ruimte voor max. 4 personen.

Ik heb teweinig verstand van wagens om op de technische/wielen kant van het verhaal in te gaan, belangrijk vind ik dat het een lichte wagen is en op alle bodums goed te te trekken moet zijn en geschikt voor shets natuurlijk.

bedankt!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 20:14

Je moet eens gaan kijken of je een bedrijfje kan vinden die de wagens in Polen laat 'fabriceren'. De tijd dat die karretjes veel slechter waren als je Nederlandse is over. Maar die wagentjes zijn nog wel veel goedkoper. Ik heb een NF-pony en heb een heel goedkoop karretje bij een importeur van Poolse wagens, het is een topkarretje!!
site: http://www.deboercarriages.com/
mijn karretje (wel te groot voor shet): http://www.deboercarriages.com/nl/conte ... nwagen.jpg in het blauw met rood dan hoor Knipoog

Maar die wagen van mij weegt rond de 100 kg!!! Dus ik denk dat als je daar een shet-karretje koopt dat hij ook niet veel weegt!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 21:45

Mag ik nieuwschierig zijn? Welke prijsklasse spreken we hier bij de De Boer?

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 10:44

cissie schreef:
Hoe kom je er dan achter of je met een een poolse wagen of andere wagen te maken hebt, dat snap ik niet helemaal, verkopen ze de Poolse wagens bij bep. dealers? of hebben die een naam?


Op zich is er weinig mis met Poolse wagens hoor. Je moet op dezelfde dingen letten als met in Nederland gebouwde wagens. Er is vast wel iemand die uit kan leggen waar je op moet letten. Ik ben zelf niet zo technisch. Haha! Bij de grote wagenbouwers krijg je garantie, dus dan kun je je bijna geen buil vallen. Verzinken is iig erg belangrijk, anders roest zo'n wagen binnen no time onder je kont vandaan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers