welke trailer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-01 22:09

he hallo
ik heb voor mijn verjaardag een trailer gekregen,
ik heb hem nog niet moet hem nog uitzoeken,
nou weet ik dat ze op jumping amsterdam altijd de nieuwste modellen hebben
maar ik vroeg me af wat voor trailer jullie hebben
het liefst wil ik een 1,5 paards maar wel met alles erop
wat raden jullie me aan?
groetjes

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 22:12

IK raad je aan om sowieso een 2-paards te kopen, als dat mag van degene waar je hem van gekregen hebt. Altijd handig! Haha! Mocht je er een paard bij krijgen of wil je met iemand ergens naartoe die ook zijn paard mee neemt ofzo, is het toch handig.
Verder, tja, heb ik niet zo'n verstand van trailers dus tips kan ik je echt niet geven!
Succes met uitzoeken.
Gaaf cadeau trouwens. Haha!

eveline

Berichten: 99
Geregistreerd: 14-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 22:18

Hallo!

Ik heb een 1,5 paards trailer. Een polyester, Atec Olymialine. Bevalt uitstekend!

Heb als extra acc. trapbescherming aan de zijkanten en stootkussens aan beide kanten ter hoogte van zijn flanken. Verder heb ik een klem waar ik mijn voerbak aan kan ophangen (niet tijdens het rijden hoor!). Op de laadklep, zit een rubbermat, makkelijk schoon te spuiten.

Nou succes met je keuze.

Even een tip! Mocht je een paard hebben zal ik een 1,5 paards trailer nemen, het paard staat er ruimer in als in een 2 paardtrailer, tenzij je wedstrijden met iemand samen wilt gaan rijden, dan is het handig om een 2 paardstrailer te nemen, mits je een auto hebt die 2 paarden kan trekken!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-01 22:21

he hallo
ik heb hem van mijn moeder gekregen
het was de bedoeling om nu een 1,5 trailer te kopen ik heb wel een veulen dus kan ik de trailer over 2,5 jaar inruilen voor een 2 paards
ik weet nog niet zeker wat ik neem hoor
moeilijk ekeuze hoor
groetjes

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 00:16

Ik heb van het weekend een Atec Technoline gekregen van het weekend. Dit is een 2 paardstrailer. Je moet goed weten wat je precies wilt en je moet natuurlijk ook opletten wat de auto mag trekken. Als hij geen 2 paards kan trekken dan houdt dat al op! Mijn trailer lijkt op die van Eveline, ik heb ook die trapbescherming en die stootkussens enzo alleen is die van Eveline van Polyester volgens mij!!! Maar ja, kijk eens rond op Jumping en je word vanzelf verliefd op de juiste trailer!! Haha!

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 18:09

Ik heb een Ifor Williams 2 paards trailer en ben er helemaal verlieft op. Ik heb ook wel eens een merrie met veulen die ik moet vervoeren en ze kunnen er makkelijk aan de voorkant weer uit. Ik vervoer er mijn 2 paarden mee, en zelfs mijn 3 shetjes en dan kan het karretje ook nog eens mee. Zomers zet ik het deurtje wat boven de voorklep zit wel eens open als ik kleine stukjes moet rijden, mijn paarden vinden dat prachtig. De klep gaat soepel, ik kan hem in mijn eentje dicht doen.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 18:27

Ik heb een mega grote 2,5 paard trailer Lachen . Echt super. Hij is van Böckman, een goed en zeer degelijk, sterk merk. Bevalt super, vooral omdat ie zo lekker ruim is.
De bodem hebben we laten begieten met iets, en de buitenkant staat vol reclame... dat vind ik wat minder mooi.
Aan de buitenkant hebben we ook 2 inklapbare zadelsteunen en zadelophanghaakjes, dat is echt heel makkelijk op concours.

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 18:39

Ik heb een Thiel/racer. Niemand schijnt het te kennen Haha! Ik raad je ook aan een 2 paards te kopen (is die van ons ook) als de auto het kan trekken! (Wij hebben een Landrover dicovery, die kan behoorlijk wat trekken) Er zitten stootkussens in, apparte zadelkamer, voerbakken en de klep is licht met 2 van die veren, je kunt hem met 1 hand dicht doen. Er zitten aan de zijkant 2 stangen waar je dekens enzo overheen kunt hangen. Die trailers van Westfalia zijn ook errug goed, maar ook heel duur! In een 1 1/2 paards staan ze wat ruimer, in een 2 paards hebben ze wat meer 'steun'. Wel een kei tof cadau trouwens!! Party!! En nog gefeliciteerd! Veel plezier met je trailer Pling

KarinG

Berichten: 179
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Sondel Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 01:36

Als je dan toch nieuw gaat kopen, laat je ook goed voorlichten over het geluidsnivo in de trailer. Vaak is aan alles gedacht behalve dat. Je paard staat er rustiger in als het niet suist en giert daarbinnen.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 09:26

Ik zou dus geen twee paard trailer kopen. Een brede 1,5 paard is makkelijker om b.v. op wedstrijden je paard in de trailer op te zadelen. Ik het een brede 1,5 (1 3/4) trailer van Westeria en zo nog twee andere bij mij op stal. We zijn allemaal razend blij met een 1,5 paards trailer en zouden geen van allen een 2 paards willen.

Maar, ja, zoals met alles, is persoonlijk