Forever en Lecta (BWP)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cindyke17

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-10-01
Woonplaats: Belgium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-01 21:17

forever is de vader van mijn paard ottis
en lecta de moeder
ottis is een BWP een belgisch warmbloed paard
kent er iemand nog afstammelingen van deze?
of heb je er al eens foto's van gezien
alvast bedankt!
Verward

[Edit] titel iets duidelijker gemaakt [/edit]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-11-08 10:02 ]</font>

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 22:10

Hoi Cindy

Bij ons op de manege stond vroeger een Forever : Orty. Maar, het was een heel stout paard. Als je voorbij z'n stal liep probeerde je hij te bijten en als je hem moest voeren probeerde hij je te slaan. Onder het zadel was hij ook erg moeilijk. Achteraf (toen hij verkocht was en de eigenaar een ander paard had) hebben we wel ontdekt dat die eigenaar een zeer opvliegend iemand was die z'n paard voor het minste sloeg en strafte. Dus de fout zal zeker niet bij het paard alleen gelegen hebben.
Verder is er in LRV-middens een zeer bekende Forever-afstammeling nl. Olondy, een zwart merrietje dat al verschillende keren nationaal kampioen springklasse zwaar geworden is. Van dit paardje verschijnt regelmatig wel iets in het tijdschrift "Het Belgisch Warmbloedpaard"

groetjes

Anja

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 19:10

Mijn verzorgpaard Tinne was ook een BWP. Haar vader is Landaris en haar moeder is Hertogin. kent iemand nog een nakomeling van Landaris??
xxx

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 00:52

Jep, het paard van mijn broer is een dochter van Landaris. Ik heb er wat info en twee fotootjes van (van Landaris)maar misschien staat dit ook op de site van hengstenhouderij Van Dijck.
Ik zoek het adres wel even en stuur je een PB.

groetjes

Anja