U ervaringen over Stoeterij Gadedijk.. -->>

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

U ervaringen over Stoeterij Gadedijk.. -->>

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-03 11:51

Een vriendin van mij wil een Tinker aanschaffen..

We gaan straks kijken op Stoeterij Gadedijk,
hebben jullie ervaringen goede of slechte over deze stal?
Of andere meningen, ideen, dan horen we dat graag..


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 12:10

stalgenoot van mij heeft er 1 van gadedijk (Blackstar)
Ontzettend braaf, maar flink voorwaarts

shadowtje
Berichten: 108
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 03:44

bij ons op de manege heeft ook iemand een tinkertje daar vandaan (eveleen) leuk jong beestje

zo hard gevochten tegen de pijn omdat je nog zo graag bij ons wilde zijn
ik weet het je wilde nog niet maar je was te ziek
rust nu maar zacht, Yusta lieverd je zit voor altijd in m'n hart

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 11:26

Een kennis van mij heeft er ook een tinker vandaan, erg leuk en braaf paardje (en ook nog eens gezond Haha! ) . Haar dochtertje rijdt er ook zo mee weg.

Ik ben er zelf ook pasgeleden wezen kijken, omdat de moeder van Velvet bij hun is ingeruild voor een tinker en ik Isa nog een keer wilde zien. De paarden zagen er goed uit en de mensen zelf waren ook erg vriendelijk.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

balans
Berichten: 1589
Geregistreerd: 03-10-03
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 18:18

Een vriendin van mij heeft daar ook een tinker vandaan ze moet alleen nog komen Verward (Myrthe)

opzich vind ik de mensen wel vriendelijk en na mijn mening hebben ze daar ook goede paarden en zullen ze je niet oplichten maar ik vind ze wel heel duur qua prijzen van de beestjuhs......

Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 18:22

Ik heb mijn haflinger bij stoeterij gadedijk vandaan, toen ik daar dus kwam kijken zag ze er heel goed uit... alleen de hoeven waren in slechte staat (maar dat zag ik wel bij meer pony's daar) Het zijn wel hele vriendelijke mensen... maar toen we haar gingen ophalen zat ze ineens onder de wonden.. naja sneetjes en schaafplekken en een grote wond op haar achterbeen... en ze wisten dus niet waar het door kwam Verward verder heb ik wel van meerdere mensen gehoord die hun paard er vandaan hebben dat hoevenkrabben in et begin een drama is net als mij maar dat is snel verholpen! verder zijn de pony's wel leuk ik ben ook super blij met mijn haflingermerrie! ik vind het er wel goed opzich niet echt iets slechts erover.. allleen dat ze afentoe heel vaag ergens over doen.
maar ik zal er gewoon voor gaan! OK dan!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 18:36

Ik heb er een week of wat geleden mijn new-forest merrie gekocht, nog geen seconde spijt van gehad Knipoog
Ik vond wel dat haar verzorging daar iets beter had kunnen zijn, maar goed, ze stond daar tussen de kudde Tinkers en had dan ook nog al wat wondjes over haar lichaam.
Verder had ze een behoorlijke wond op haar schoft wat zou komen door een te grote deken Verward Persoonlijk zou ik dan voor een passende deken zorgen, maar dat zijn denk ik dingen waar op een handelsstal wat nonchalanter mee wordt omgesprongen.
Haar hoeven waren goed onderhouden, ze is netjes op tijd inge-ent en ontwormd en is een heel lieve vriendelijke pony in de omgang.
Ze heeft daar zo'n 3/4 jaar gestaan, dus als ze haar slecht hadden behandeld, had ik dat nu zeer zeker gemerkt en dat is absoluut niet het geval.
Verder zijn het zeer vriendelijke mensen, tegen een kleine vergoeding hebben ze de pony zelfs bij mij thuisgebracht.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 20:42

ik vind ze, net als mollema, te duur. €3250,- is niks voor een recreatiepaardje... sja... Verward

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-04 21:03

Precies..

Ik ben er geweest afgelopen dinsdag..
Paardje gezien en gereden.. (( macho ))
Super leuk ding!

Alleen 4000 euro voor een reacreatie tinker
MET papieren en is klinisch gekeurd..
En er zitten dan wel spullen bij ;
* zweetdeken
* winterdeken
* hoofdstel
* vzh zadel
* halster + touw

Maar ja.. Die vriendin van mij neemt hem waarschijnlijk wel!

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 14:17

balans schreef:
Een vriendin van mij heeft daar ook een tinker vandaan ze moet alleen nog komen Verward (Myrthe)

opzich vind ik de mensen wel vriendelijk en na mijn mening hebben ze daar ook goede paarden en zullen ze je niet oplichten maar ik vind ze wel heel duur qua prijzen van de beestjuhs......


hey natjuh.........ja daar heb je gelijk in, maar eerdaags kan ze dan komen en dan gaan we ook over de prijzen praten want ze zijn zeker heeeeeeeeeeeeeel duur.........en de mensen zijn wel aardig maar als je de paarden erbij zien staan heb je liever dat ze een beter verzorging krijgen want ze staan in modder en dna kunnen ze lekker hooi eten, maar ze kunnen wel het weiland in maar ja zo groot is dat niet!
Vor meer info kun je het vragen...!

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 14:44

animals schreef:
maar ze kunnen wel het weiland in maar ja zo groot is dat niet!


Ik weet niet of je al het land hebt gezien Verward , maar de weilanden die ik heb gezien en waar Isa in stond waren beslist niet aan de kleine kant.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 14:46

Een vriendin van mij heeft er een half jaar terug een tinker gekocht, Moonlight, heel leuk dier, wel jong en voorwaarts.
Wat is zo lees over die prijzen, ik vind het ook erg veel voor een recreatie paard...

---CARPE DIEM---

Delinda

Berichten: 1165
Geregistreerd: 28-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 15:03

Tja, ze weten goed van de prijzen idd Scheve mond
Ik rijd nu sinds een maand of 2 een Tinkermerrie die daar vandaan komt (Dewi), opzich een braaf beestje, alleen jammer dat ze na aankoop (ze werd gebracht) ineens een schimmelinfectie, luis en een wond aan haar achterbeen bleek te hebben Verward
Hoevenkrabben was idd lastig, aan het begin kreeg ik haar voeten niet fatsoenlijk omhoog zonder een hoop geklier (nu gaat het al wel beter).
Heb je die schimmel Andalusier (Mellon) ook nog zien staan, Ilona1987?
Die is ingeruild voor de Tinker, ik heb hem nl nog ook nog verzorgd en bereden destijds (en zijn naam verzonnen Knipoog )

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 17:09

Als ik eerlijk mag zijn vind ik de Tinkers momenteel toch duur..... Voor een recreatie paardje € 2000,00 tot € 4000,00 euro vind ik veel!!!
Maarja het is natuurlijk net wat je er zelf voor wil geven, plus dat er halve toebehoren bij zit....

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 17:10

heey >;)
toen jellie bij mij was (mijn haflingermerrie van daar ) kreeg ze 2 weken lkater ook ineens ringworm!!!!!!!! >;) Lips are sealed

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 17:25

Pellie schreef:
ik vind ze, net als mollema, te duur. €3250,- is niks voor een recreatiepaardje... sja... Verward


Ja echt te duur!!!Zeker als je weet dat ze voor véééééél minder uit engeland en ierland worden gehaald!!!!!!!!!!
Ik heb de mijne (hele mooie(vind ik zelf Haha! ) vosbonte van ca 1.55m) in maart 2003, 4 jr licht bereden, rechtstreeks van importeur voor €2200 Ik vind tot €2500 OK voor een leuke bereden tinker!!!!
Succces met een leuke tinker zoeken!!groeten Grid

Caira
Berichten: 26054
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 17:30

Jemig wat een geld! Ik heb de mijne inder tijd voor 3000 gulden gekocht!

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 18:51

Tiffy"]
[quote="animals schreef:
maar ze kunnen wel het weiland in maar ja zo groot is dat niet!


Ik weet niet of je al het land hebt gezien Verward , maar de weilanden die ik heb gezien en waar Isa in stond waren beslist niet aan de kleine kant.
[/quote]

Ja ze hebben wel veel weiland maar in het grote weiland staan de hengsten en in het kleine de kudde bereden grote goeie tinkers...en dan heb je nog een bende stront erbij Knipoog

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 00:30

hé grid, zo op je avatar te zien ziet ze er leuk uit ja!

barokkie, zo deed de mijne het de eerste tijd ook... net of hij het niet gewend was. Verward

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Myranda

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 13:31

Ik heb een tijd op die stal gereden, en ben er weg gegaan omdat ik toch vond dat de paarden niet goed verzorgt werden. Veel paarden hadden luis, daar moest ik zelf achterkomen, want het werd me niet verteld (ik had ook ergens anders een verzorgpaard, geluk dat hij geen luis gekregen heeft...).
Ook werden veel tinkers onder het noemertje 'superbraaf' verkocht maar waren buiten echt niet te rijden.
Hoeven werden niet uitgekrabt en paarden werden niet gepoetst omdat de paarden alleen voor de lessen (do en za) uit de wei werden gehaald. Veel paarden waren niet nodig in de lessen en kwamen daardoor weken de wei niet uit.
Het meisje dat de tinkers inreed deed vaak niet meer dan racen met die tinkers, hup de wei uit en galopperen maar, en altijd of een slof of een tiedemannteugel erop.
Van passende zadels, bitten en hoofdstellen hadden ze ook nog nooit gehoord. Ik heb vaak zat op een tinker moeten rijden waar de hele schoft stuk van was...
Als je een tinker komt kopen wordt die de week ervoor vaker gereden zodat ie goed loopt, hij wordt gewassen en de 'dreadlocks' worden uit z'n vacht geknipt, hij krijgt een anti-luis behandeling en een deken zonder scheuren zodat ie er bij verkoop beter uitziet.

Sorry dat ik zo negatief ben maar ik heb niet zulke goede ervaringen met deze handelsstal...
Ben wel blij dat de mensen die er een tinker hebben gekocht het nu een beter leven bieden Lachen

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 16:30

Myranda schreef:
Ik heb een tijd op die stal gereden, en ben er weg gegaan omdat ik toch vond dat de paarden niet goed verzorgt werden. Veel paarden hadden luis, daar moest ik zelf achterkomen, want het werd me niet verteld (ik had ook ergens anders een verzorgpaard, geluk dat hij geen luis gekregen heeft...).
Ook werden veel tinkers onder het noemertje 'superbraaf' verkocht maar waren buiten echt niet te rijden.
Hoeven werden niet uitgekrabt en paarden werden niet gepoetst omdat de paarden alleen voor de lessen (do en za) uit de wei werden gehaald. Veel paarden waren niet nodig in de lessen en kwamen daardoor weken de wei niet uit.
Het meisje dat de tinkers inreed deed vaak niet meer dan racen met die tinkers, hup de wei uit en galopperen maar, en altijd of een slof of een tiedemannteugel erop.
Van passende zadels, bitten en hoofdstellen hadden ze ook nog nooit gehoord. Ik heb vaak zat op een tinker moeten rijden waar de hele schoft stuk van was...
Als je een tinker komt kopen wordt die de week ervoor vaker gereden zodat ie goed loopt, hij wordt gewassen en de 'dreadlocks' worden uit z'n vacht geknipt, hij krijgt een anti-luis behandeling en een deken zonder scheuren zodat ie er bij verkoop beter uitziet.

Sorry dat ik zo negatief ben maar ik heb niet zulke goede ervaringen met deze handelsstal...
Ben wel blij dat de mensen die er een tinker hebben gekocht het nu een beter leven bieden Lachen


Ja wat je zegt klopt wij hebben dan ook een tinker daarvan foto zie je hieronder...


Afbeelding

Dat pas geleden met slecht weer was ik dan aan ghet rijden en toen was mijn ma dus naar langbroek gereden en even naar Myrthe geweest ze schrok gewoon ze zag dat ze een kapotte winterdeken op haar had en was helemaal onder stront en had schuurplekken van de deken.
Dat toen heeft mij ma toen ze eenmaal weer thuis was die vrouow opgebelt en gezegt dat de stalling veel te duur was.
Dat de vorige keer ook toen we haar voor de 2x bezochten om te kijken hoe ze was was ze nat en zag ze er niet uit er werd toen op gereden en toen vroeg mijn ma doe je haar even op stal "ja hoor werd er gezegt"!
Toen wij eenmaal weer weg gingen werd ze weer naar buiten gebracht en dat was net 5 minuten na het rijden.
Ik vind mensen die een tinker daar willen kopen pas dan wel op want ze vragen klauwen met geld en ze hebben een slechte verzorging!

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 17:19

Iedereen zegt hier ook dat het erg duur is , dat vind ik ook wel... ik heb vor mijn haflingermerrie'tje bijna 3000,- euro betaald daar... maar wel met zadel en hoofdstel enzo.
terwijl ik mijn newforest pony voor 2750 gurlden heb gekocht~! Haha!

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 17:21

Hoeveel ,moest je toen in de week betalen aan stalhuur dan?
want bij ons vragen we er heel veel voor en gelukkig kunnen we haar maandag of misschien al wel dinsdg op halemn want ze krijgt er wel een slechte verzorging...eigelijk ald ie tinkers wel...en als je die hengsten bekijkt die zien heel goed eruit en staan in een stralenfd weiland!

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.


kimmegie

Berichten: 707
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:15

Ik ben er ook wezen kijken met mijn vriendin.
Het is wel een aardige vrouw en ze heeft ook best leuke paarden staan.
Maar net wat de meeste zeggen ze is erg duur.
Nu vind ik de tinkers toch al heel erg duur geworden de laatste tijd.

Ik heb mijn tinker gekocht bij : http://www.irishtinkerstable.nl/
Er staat op zijn site niet zo veel maar hij heeft er meer.

En op marktplaats staan natuurlijk ook zat tinkers te koop in een beter prijsklasse.

Toen ik mijn merrie kocht betaalde je rond de 4000 gulden en nu zijn het al euro's het slaat echt nergens op vind ik want de meeste hebben ook geen papieren.

Ik zou wel zeggen tegen je vriendin dat ze ook verder moet gaan kijken is altijd beter.

Veel succes verder

Op de rug van een paard is het leven een stuk aangenamer.

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:33

Ik heb er erg lang gereden... ik moet zeggen. het zijn allemaal prima paarden en ze worden goed verzorgd.. al krijgen ze niet heel veel individuele aandacht maar ze doen he goed Knipoog


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tess1, YandexBot en 84 bezoekers