mijn konijn in de garage,koud?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

mijn konijn in de garage,koud?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 22:13

zoals er sommige weten heb ik een belgisch zilver, een ram
nu die zit in de garage, in zon plastieken kooi met plastieken kap erop en verluchtingsrooster vanboven
maar met de weersvoorspelling zal het vannacht tot -10 graden worden hier
nu heb ik juist gaan checken, het is in de garage 2 graden boven nul, zijn rug is koud, maar in zen nek is het lekker warm
zal ik hem vannacht in de garage laten zitten? of binnenhalen?
hij heeft een dikke laag zaagsle, en aan de ene kant van zen kooi ligt er een dikke stuk stof, met daarboven hooi, da kant waar het hooi ligt(het ligt zo bijna tot aan het dak, als hij het echt koud heeft kan hij eronder kruipen) heb ik aan de buitenkant van de kooi een deken gelegd,tegen eventuele koude die uit de kieren van de deur komen
onder zen kooi liggen er enkele kranten, en een handdoek
is dit genoeg?

en kan een konijn meusli eten? normaal heb ik meusli speciaal voor dieren
aar nu heb ik gewone meusli,vruchtenmeusli, vlogens de ingredienten denk ik dat hij het allemaal mag eten
en het is goed koper en 5 keer zo groot als de "speciale"meusli

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 22:25

ik denk dat je je konijn daar best kun tlaten als je maar een lekker dikke laag aagsel en hooi erin doet. een verandering (garage naar binnen) lijkt mij vervelender. mijn konijnen staan in de paardenstal en dat is ook niet erg warm.

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 22:26

en ja zou misschien een deken over zijn kooi leggen. maar dat lijkt me dan weer niet fris ivm die vertilatie gaten bovenin zeg maar. staat hij op de grond? daar is het meestal iets kouder dan bijv 1 meter boven de grond heb ik ergens gehoort.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 22:27

Mijn konijnen blijven gewoon buiten: ze hebben een bontjes, en geven niet aan dat ze het koud hebben
gewoon goed stro in het hok gooien

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 22:29

hij staat op een soort kist met speelgoed erin, maar daarom heb ik kranten en een handdoek onder en kooi gelegd
de dekens op zen kooi heb ik zo geled dat er zoveel mogelijk ventilatierooster vrij is, en de urine plekken worden 1-2 keer per dag weggehaald (hij z**kt zen hele kooi onder Haha!) en het is zaagsel met lichte citroengeur, dus erg stinken doet het niet

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 22:29

oke, dank je billy
is het wel echt zo dat je achter de oren kunt voelen ofze het koud hebben? of is dat geen waar?

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 22:31

ik weet niet, maar ik hoor ook heel vaak dat het een fabeltje is dat je het bij paarden aan hun oren kunt voelen of aan de vacht.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 22:32

ik weet het niet, je ziet wel aan het nijn of hij het koud heeft of niet
ik heb er 4 buiten staan, en tot nu toe geen problemen

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 22:34

bij de paarden steek ik men vingers onder hun vacht, en voel aan hun huid, maar bij het konijn is zen vacht te kort daarvoor

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 23:14

Nee hoor! Ze hebben een dikke vacht als ze altijd buiten gestaan hebben. Mijn konijntje zal ik nu in stal halen. Hij kan overdag in het buitenhok (het hok waar hij in staat was een kippenhok Haha!

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 23:30

de mijne is geboren in men school, het is normaal zen eerste echte volle winter, overdag loopt hij los in de garage, en in de zomer in een buitenhok, nu gaat hij soms ook in een buitenhok als het droog is, het is namelijk niet echt waterdicht Haha!
in de garage staat de deur bijna altijd open, bahalve als de wind er pal opzit, er staat dan een poortje om hem binnen te houden
snachts zit hij in zen hok in verband met de autto dat binnenstaat
ohja, er zijn mensen die zeggen dat het dierenmishandeling is om een hengst niet te castreren als hij niet mag dekken
geldt dit ook voor een hond /kat/konijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 23:39

Mijn konijn staat gewoon buiten en heeft wel een schuilhok dus het kan echt geen waad hoor dutske, je zou hem daar wel moeten laten staan nu niet ineens naar buiten!

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 23:57

men ma stelde eerst voor om hem binnen te halen, en dan morgen terug te zetten, maar dat is direct zon grote overgang
hier waar hij binnen zou staan is het 15 graden en waar hij nu staat is het 2 graden
13 graden verschil,beetje veel
en als hij buiten is is het omdat hij losloopt, als hij koud heeft komt hij weer in de garage, maar vandaag huppelde hij vrolijk door de sneeuw, hij wilde niet meer naar binnen en nam iedere keer reuzensprongen Haha!
*LOL*

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 00:43

dutske schreef:
en kan een konijn meusli eten? normaal heb ik meusli speciaal voor dieren
aar nu heb ik gewone meusli,vruchtenmeusli, vlogens de ingredienten denk ik dat hij het allemaal mag eten
en het is goed koper en 5 keer zo groot als de "speciale"meusli


Ik ben hier eigenlijk ook heel benieuwd naar!
Ik zou hem lekker buiten laten zitten, omdat hin het veel te heet krijgt als je hem nu in 1 keer binnen haalt!

Volgens mij kan je hem gewoon ram laten hoor! Ik heb de mijnen allebei wel gecastereerd, maar dat omdat ik ook een vrouwtje heb, is niet zo fijn als ze los lopen Haha!

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 11:08

Mooi daar laten
Waar voel je of een konijn het koud heeft?
Onder het buikje en in de liezen/okseltjes.
De oren zijn niet erg betrouwbaar bij een konijn, en de rug ook niet.

Maar een konijn met wintervacht kan tot dik -10 gewoon buiten staan.
Doen die van mij ook

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-04 11:55

oke, dank je wel iedereen!
nu leeft hij nog Haha! en hij is ook heel actief, hij ziet er niet uit dat hij koud zou hebben
van aan zen oren is het eigenlijkk aan de onderkant dat ik bedoelde, in zen nek *LOL*
die meusli: hij lust het wel, er zit tarwe enzo in, en gedroogde vruchten, en als hij er een beetje gekregen heeft uit men hand likt hij men hele hand na,:)) (en normaal bijt hij Haha!)

Anouk01

Berichten: 1769
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 12:55

Dit konijn staat ook gewoon buiten. Maar de voorkant van het hok is is zeg maar wel afgeschermd. Ons vorige konijnte ging elke winter naar binnen bij ons. Maar die was tam en deed zen dingentjes op zen wctje Lovers Dat rook je dus niet..

zilla

Berichten: 1167
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Landsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 13:16

Meusli is juist erg goed voor konijnen! Er zit in wat ze nodig hebben, dus je kan dit gewoon blijven voeren hoor! Haha!

Ik had hetzelfde met m'n 4 konijnen....
Ik wist echt niet meer wat ik nou moest met ze...binen of buiten...

Buiten had ik van de vier, maar 1 hok waarin ze echt konden rennen (een super groote) in de rest konden ze niet echt de beentjes strekken en dat von ik zo zielig...
Nu staan ze al 2 dagen binnen, maar dan wel met zn 2en in 1 kooi.....vind ik ook zielig, dus ik ben nu op zoek naar grotere kooien!

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 14:12

Ik zou hem ook zeker niet binnen halen. Eventueel kun je een deken over zijn hok leggen, dat isoleert nog een beetje en schermt hem een beetje af. Mijn konijn (dwerg) bleef in de winter altijd buiten, maar we hingen wel een plastic zeil voor zijn hok, tegen de wind.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 16:25

ik zou em ook zeker niet binnenhalen, dat is ene te groot temperatuursverschil. als je gewoon een dike laag zaagsel, en stro erin legt met deken over het hok zal ze het niet zo snel koud krijgen. wij deden dat ook altijd met onze konijn en cavia.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 18:21

Mijn konijnen zitten allemaal buiten. Maar ze hebben een hok met binnen en buitenverblijf. En ze zitten al van af de zomer daar. In november heb ik zelfs nog jonge konijntjes gekregen.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 18:26

Mijn nijn heeft 7 jaar lang buiten geleeft, in een grote ren met een nachthok van de grond met zaagsel, maar savonds lag ze vaak gewoon op de bevroren grond. Als ze het koud had gehad, zocht ze wel haar hok op.

Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 18:47

over die muesli, je kunt beter gewoon konijnenvoer geven, dat is kleiner en makklelijker te eten voor ze

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:07

MIjn konijntje van meer dan 9,5 jaar zit nu ook nog gewoon buiten. Vorig jaar is er 1 periode geweest (half december) dat we haar even van helemaal buiten naar de garage hebben gehaald. In de garage is het dan net boven nul dus ook nog niet al te warm. Maar nu heeft ze sneeuw op dr hok wat het al een stuk warmer maakt.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:08

piedro schreef:
Meusli is juist erg goed voor konijnen! Er zit in wat ze nodig hebben, dus je kan dit gewoon blijven voeren hoor! Haha!

Ik had hetzelfde met m'n 4 konijnen....
Ik wist echt niet meer wat ik nou moest met ze...binen of buiten...

Buiten had ik van de vier, maar 1 hok waarin ze echt konden rennen (een super groote) in de rest konden ze niet echt de beentjes strekken en dat von ik zo zielig...
Nu staan ze al 2 dagen binnen, maar dan wel met zn 2en in 1 kooi.....vind ik ook zielig, dus ik ben nu op zoek naar grotere kooien!


Weet je wel hoe pleuris warm die beestjes het nu hebben?