Westernriding changementen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hollybollie

Berichten: 761
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Moordrecht

Westernriding changementen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 19:13

Hallo bokkers,

Ik ben op zoek naar iemand in de randstad die me kan helpen met de westernriding changementen. De basis ken ik wel maar ik ben dus op zoek naar een "spiegel" die al wat verder is. Het liefst iemand die aan huis komt en geen rukkeplukker is. Suggesties???????

Ik ben sinds kort met changementen begonnen met Holly. In het begin werd ze wat heet maar dat was snel opgelost toen ik haar na elk goed changement (of poging daartoe) naar de stap ging en haar even "met rust" liet. Toen ze dat doorkreeg maakte ze na een changement een noodrem met het resultaat dat ik bijna werd gelanceerd Haha! . Het volgende "probleem" waar ik tegenaan liep was dat ze toen niet meer contragalop wilde doen maar dat is inmiddels ook bijna opgelost. Al met al gaat het nu dus redelijk goed en kunnen we op een rechte lijn meerdere changementen achter elkaar rijden en de meeste zijn nu in een sprong (dus voor en achter tegelijk). Ze komt er alleen van voren nog wat teveel uit en daar zijn we nu dus nog aan het werken.

Grtn.,

Bianca

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 19:17

Ik laat me erin begeleiden door een dressuurinstructrice. Zou ook nog een mogelijkheid voor je kunnen zijn.

Hollybollie

Berichten: 761
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 19:34

Daar heb ik ook inderdaad al aan zitten denken en ga ik waarschijnlijk ook doen als ik hier geen betere suggesties krijg. Heb jij daar trouwens goede ervaringen mee?

Grtn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 10:38

Yep, de basis is toch hetzelfde, of je nou western rijdt of dressuur....
Bovendien ben ik erg zeikerig op rechtgesprongen changementen en houding vd ruiter, en zie ik veel westernruiters (en -trainers) hun changementen in onbalans rijden zonder mooie rijstijl. Ik wil dat beter gaan doen. Tja, je moet ergens naar streven he Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48392
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 11:47

als je voor een dressuurinstructrice mocht kiezen, ken ik genoeg mensen die bij ons op stal rondlopen, die heel rustig en vriendelijk zijn.... Lachen

mixie
Berichten: 80
Geregistreerd: 12-11-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 12:16

Mijn vriend helpt me ermee hij is een springinstructeur ik sta namelijk als eenigste westernruiter op stal en heb ongeveer 1x in de maand westernles en toch leer je ervan changementen zijn changementen!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 19:54

Met changementen (en ook in veel andere dingen trouwens) kun je je inderdaad heel prima laten begeleiden door een 'engelse' ruiter die hier kundig in is. Zolang je in de gaten houdt dat je uiteindelijke doel, m.n hoofd/hals houding, anders is als bij de dressuur, en je instructeur dat ook wil inzien en daar in mee wil gaan, is het geen probleem.
Helemaal omdat wat dat betref Sonja naar mijn mening gelijk heeft, en veel western(reining)ruiters snel tevreden zijn wat betreft hun changementen. Als'ie maar omspringt... lijkt men vaak te denken. 'Hoe' maakt voor velen blijkbaar niet uit.
En dat is juist wat in de Western Riding de plaatsing bepaald. Hoe rustiger, beheerster en 'onzichtbaarder' de changementen, hoe beter...
Maar zo te horen ben je al een heel eind op weg. OK dan! Knap hoor...
Veel succes verder!