koukleum

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-01 16:55

Eén van de pony's heeft het nogal snel koud. Ze staat goed in het vet (mm... dikkertje dus Knipoog ) en heeft een flinke wintervacht, maar op regenachtige dagen in de winter durft ze al eens rillen. De da zegt dan dat ze te weinig ruwvoer heeft gekregen. Ze krijgt haar eieg portie buiten de stal omdat de andere pony's haar soms wel durven verdringen. Ik heb de indruk dat ze genoeg krijgt, (naast de hooiruif binnen zijn er drie hoopjes buiten de stal, dus als al de pony's 'absoluut' toch buiten willen eten, heeft zij ook nog ruimte *LOL* ) en krachtvoer in ook in orde. Ze is wle al ietsje ouder, 15 geloof ik, maar toch niet wat ik 'oud' noem Lips are sealed (zou de pony zeker niet graag horen!). De andere pony's hebben hier nog nooit last van gehad.

Wat kan ik hier het beste aan doen?

Oja, de pony staat altijd buiten (24/7) en heeft een geweldig goed, warme schuilstal waar ze het liefst niet in gaat (is echt en buitenpaardje en ze is vrij klaustrofobisch). Met koud hebben bedoel ik vooral dat ze bibbert, meestal is haar vacht op zo'n momenten nat.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: visje op 2001-11-07 16:56 ]</font>


visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-01 20:08

Heeft niemand hier een idee van? Verward

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 20:11

misschien kun je haar een regendeken opdoen zodat ze niet nat wordt? Verward


visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-01 20:39

Ja, maar aan de andere kant werkt het ook wat tegen de natuur van het paard in, toch? Als je er een gewone regendeken op legt, liggen de 'thermohaartjes' Knipoog van het paard neer en kunnen die dus minder gemakkelijk warmte opslaan. Het beschermt dus wel tegen de regen, maar zal het paardje er dan niet nog meer koud hebben?

Als dat DE oplossing was voor vuile en natte paarden, waarom gebruikt dan niet iedereen zo'n dekentje in de winter?
Ik weet het niet hé, maar dat is zo'n beetje het beeld dat ik heb van een regendeken.
Als er dan nog eens een loopwedstrijdje gehouden wordt onder de paarden, zal het nog klam worden ook, sneller dan een andere deken omdat het 'opslorplaag' van het deken dunner is en zweet dus minder snel opgedept wordt *LOL* .

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 20:59

en een paar flinke bomen in de wei ofzo? ok die staat er natuurlijk niet zomaar.. Haha! Maar dan hoeft ze niet naar binnen terwijl ze toch goed tegen de regen/wind/zon etc etc kan schuilen.. in de winter is dat natuurlijk ook weer wat minder want dan hangen er natuurlijk weer niet veel blaadjes aan.. Koe Maar volgens mij geeft dit wel enige beschutting...
en regendeken misschien ook een oplossing, maar een pony waar je niet al te veel mee doet zou ik ook het liefst gewoon zo lekker laten staan..
Maarre ik heb bij die van mij (ook 24/7 buiten met uitloop stal) wel een deken op, een zeeeer goede waterdichte, maar dat is omdat ik iedere dag gewoon wel iets van 1,5 uur rij.. en ik heb eigenlijk geen last van dat het klam wordt hoor.. hij ademt volgens mij goed..

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-01 19:15

Ook een regendeken of een gewone deken.

Beschutting is er overigens genoeg in de weide, dus dat is het probleem niet. Ik zit er alleen mee, met die regen en als het nog wat kouder wordt Scheve mond\


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jane808 en 38 bezoekers