Veulenopfok/waar breng jij je veulen heen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Veulenopfok/waar breng jij je veulen heen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-04 12:51

Wat gaan jullie precies doen met de veulens die jullie verwachten?
Hebben jullie zelf plek op stal, of heb je altijd een vast adres waar je de veulens naar toe brengt? Of zijn de veulens gewoon voor de verkoop Lachen

En dan ben ik ook heel nieuwsgierig wat jullie dan betalen voor veulenopfok, en staan ze binnen of buiten?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 15:36

is wel geen toekomstig maar een bestaand veulen, maar hij staat in kaatsheuvel in de begrazing
op de wei met een inloopstal waar ze eingelijk alleen komen om te eten en dan weer snel naar buiten te gaan
ik betaal nu 45 euro p/m en vanaf mei 60 euro p/m
die 60 euro is incl. enten, ontwormen en bekappen

als ik ooit een merrie gevonden krijg en er een veulen bij fok gaat ie weer daar naartoe

geweldige plek, goede controle en overzicht en lekker de paarden, paard laten zijn

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 18:13

Wij hebbben dit jaar een veulen gekocht (moet onzo dressuurkrack worden) en toen hebbne we gelijk met de fokker afgesproken dat hij daar nog 3 jaar mocht opgroeien samen met de andere veulens

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 18:53

Wij hebben ze op hoog land staan! Enterhengst en veulenhengst bijelkaar en de pony met de veulenmerrie en zo komen ze de winter wel door. Er staat nog een schuilstal maar dat is nog niet nodig geweest. Helaas wordt het gras minder maar we zijn al aan het bijvoeren met hooi! Dus lekker thuis en zelf alles mooi in de gaten houden! En elke dag controle plus een streekje gras erbij!

katinkaaa

Berichten: 560
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 18:59

ik ga mijn veulen naar de opfok brengen, dat is wel vet goed voor hem wordt die lekker sociaal van of ik ga hem naar vrienden brengen
maar het duurt nof een tijdje hoor want hij moet nog gedekt worden Pling

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 19:04

Ze staan lekker bij ons thuis Lachen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 19:10

katinkaaa schreef:
ik ga mijn veulen naar de opfok brengen, dat is wel vet goed voor hem wordt die lekker sociaal van of ik ga hem naar vrienden brengen
maar het duurt nof een tijdje hoor want hij moet nog gedekt worden Pling



precies Clown

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 19:36

Als ik een veulen krijg in maart dan blijft het veulen bij ons op stal OK dan!
Wij hebben daar een groep van meerdere veulens die tot aan een jaar bijelkaar blijven en daarna worden de hengsten van de merries gescheiden en komen ze elders van elkaar te staan.
Ik ben hier erg blij mee omdat je dan zelf ook een oogje in het zeil kan houden

katinkaaa

Berichten: 560
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 19:37

das wel mooi ja

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:02

Ik heb zelf opfok bij huis. Ook beperkte ruimte voor andere veulens/jong spul.
Zomer en winter 24/7 buiten met in de winter bijvoeren. Alleen met extreem slecht weer komen ze 's nachts op stal.
Toevallig is voor 2004 het laatste plekje net gereserveerd.
Afhankelijk van onze eigen veulens wordt er in het najaar weer een nieuwe groep samengesteld waar dan ook weer ruimte is voor veulens van andere mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:13

Ik had Ustinov op paardenopfokbedrijf de Burd in Friesland staan en dat beviel erg goed.
Kost 260 euro per 4 maanden en is incl. voer, bekappen, ontwormen en inenten.
Van mei/okt. staan ze in het land en van okt/mei in grote loopstallen.
Adres: de Flearbosk 8, 9215 Vp, de Veenhoop
Tel: 0512-461464
Er staan meerdere paarden van bokkers, zoek anders eens op opfok of burd.

Foto´s staan in m´n profiel.

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:29

Citaat:
Ik had Ustinov op paardenopfokbedrijf de Burd in Friesland staan en dat beviel erg goed.
Kost 260 euro per 4 maanden en is incl. voer, bekappen, ontwormen en inenten.
Van mei/okt. staan ze in het land en van okt/mei in grote loopstallen.
Adres: de Flearbosk 8, 9215 Vp, de Veenhoop
Tel: 0512-461464
Er staan meerdere paarden van bokkers, zoek anders eens op opfok of burd.


Daar heb ik er op het moment twee lopen.

Rosaly

Berichten: 876
Geregistreerd: 05-08-01
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:53

Mijn hengstveulen staat in opfokbedrijf 't Beekdal in Chaam (waar Levi van Ineke2 ook staat).
Ik betaal 50 € per maand inclusief bekappen, inenten, ontwormen en bijvoeren.
Heel vriendelijke mensen en een prima service (ze zijn hem zelfs komen halen omdat ik zelf niet over een trailer beschik).
Mijn veulentje loopt nu tot en met mei in een grote weide, maar hij heeft wel toegang tot een schuilstal, en vanaf mei gaat hij naar een grotere hengstenweide.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 02:00

Als ik een veulen zou hebben werd ie lekker in Brunssum op de veulenwei gepleurd (ja, hier wordt dat veulenwei genoemd, is gewoon in de opfok dus).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 02:24

Mijn veulen staat bij de ouders van vrienden van mij. Ik heb de paarden die die man had zo eens bekeken, en die staan er altijd zo goed bij dat ik het wel vertrouwde. Vanmiddag ben ik er nog even geweest, en hij stond lekker op de wei. Wel een harde ondergrond, maar een groot pak kuilgras stond in de wei en ze konden zoveel eten als ze wilden. S nachts staat hij op stal en krijgt hij brok bijgevoerd. In de zomer staat hij dag en nacht buiten.

Ik betaal niets, maar rij wel een paard voor hem. Anders had ik 90 euro moeten betalen.

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 04:26

Mijn veulentje staat bij mn verzorgpaarde in de wei en dat gaat heel goed. Vooral met Jessie is hij dikke maatjes. Hij staat er gratis, maar ik moet wel de paarden van de boer af en toe beweging geven (zijn er 2) maar dat deed ik toch al. Als ik niet kan of geen zin heb mag een vriendin van me het ook doen, dat is geen probleem. Ik mag wel zelf weten wat ik doe met het ene paard van de boer (in de bak rijden, in het weiland, springen, buitenrit enz. enz.) de ander ben ik nog aan het beleren en zodra ik die beleerd heb gaat die voor de kar Lachen

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 11:32

pienV schreef:
Citaat:
Ik had Ustinov op paardenopfokbedrijf de Burd in Friesland staan en dat beviel erg goed.
Kost 260 euro per 4 maanden en is incl. voer, bekappen, ontwormen en inenten.
Van mei/okt. staan ze in het land en van okt/mei in grote loopstallen.
Adres: de Flearbosk 8, 9215 Vp, de Veenhoop
Tel: 0512-461464
Er staan meerdere paarden van bokkers, zoek anders eens op opfok of burd.


Daar heb ik er op het moment twee lopen.


Velvet staat daar ook en het bevalt idd erg goed.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 11:36

Ik heb mijn jaarlingmerrie bij ons op stal staan: Pension/fok/trainingsstal. Ze loopt de zomer hele dagen buiten in een groep leeftijds en geslachtsgenoten, in de winter gaan ze per dag een paar uurtjes los in dezelfde groep.
Het fijne is dat ik haar heel dicht bij heb, ik kan mijn paard rijden, en aansluitend wat met mijn jaarling doen. En ik kan precies volgen hoe snel ze groeit en wat voor kattekwaad ze nu weer uithaalt.

fiehie

Berichten: 365
Geregistreerd: 26-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 17:14

Wij hebben een veulen en een jaarling, staan ook bij ons thuis. Ze lopen samen in een lekker ruime stal, en worden bijgevoederd. Kan je ze toch altijd wat volgen.

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 17:47

mijn veulen staat samen met een ander veulen op stal en komen als het een beetje kan gewoon buiten.
Ik had eigenlijk alleen mindere verhalen gehoord over opfok ergens anders, vind het ook een beetje een eng idee, maar hier te lezen valt het dus best wel mee...
Is het over het algemeen ook goedkoper dan gewoon op pension staan?? Vraag ik me nml wel eens af..
Misschien weet iemand hier antwoord op...
Kan ik dat ook nog overwegen, in een groep vind ik nml wel beter...
Is er ook iets bij mij in de buurt...

bianca5055

Berichten: 311
Geregistreerd: 08-10-02
Woonplaats: nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 17:56

Mijn veulen komt waarschijnlijk bij kennissen van mij te staan.
Die verwachten dit jaar ook een veulentje en daar mag die van mij ook bij.
Dan heeft hebben ze samen een uitloop stal met paddock en evt weide.
Die kennissen van mij hebben namelijk vorig jaar een boerderiji gekocht waar hun eigen paarden ook naar toe gaan. Wel gezellig dus en ik kan zelf ook nog een oogje in het zeil houden.

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 18:03

Tae Bo staat bij Verboon in schipluiden.
Het is daar super goed,je betaald dan ook wel wat maar je krijgt er echt wat voor terug.
Tae blijft daar tot zijn 2 1/2 staan en dan komt hij naar de manege waar mijn andere paarden ook staan.

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 19:17

Wie weet of er in Z-Holland, Brabant of Gelderland of Utrecht nog een opfok voor veulens/jaarlingen is??

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 23:01

Mijn veulen staat op een pension stal.
Er zijn daar in totaal 3 veulens en ze staat in de kudde (volwassen paarden dus).

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 23:51

het ligt een beetje aan de situatie volgend jaar...
er word nog een veulentje (3mnd later) verwacht
als alles goed gaat kunnen hun het eerste jaar zowiezo bijelkaar (mits de pensionhouder goede faciliteiten kan bieden)
Mocht dit niet zo zijn wil ik toch voor een goede opfok in de buurt (utrecht) zoeken.