ruin dekt merrie ?????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

ruin dekt merrie ?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-04 17:55

Ik hoorde net van een stalgenootje , dat mijn ruin deze week tot 3 keer toe op een van de hengstige merrie's is geklommen .
En dat er ook daadwerkelijk wel wat gebeurd is zeg maar , is dit normaal ??
Hij toont telkens wel interesse als de merrie's hengstig zijn , maar dit is de eerste keer dat ik hoor dat er ook echt iets gebeurd is .
Wie heeft hier nog meer last van en kan me vertellen of dit normaal is voor een ruin .

alvast bedankt

pareltje

Berichten: 247
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: mijnsheerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 18:05

bij ons op stal heeft er ook een ruin gestaan die dat deed.. hij was laat geruind en voelde zich nog mister hengst!.. er niet echt raar hoor maar pas wel op dat ze elkaar neit verwonden

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 18:09

tja mijn 19 jarige merrie is een maand terug ook nog gedekt door een 32(!) jarige ruin. dus het komt vaker voor.

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 18:12

ja dat kan..alleen komt er gene sperma uit.. Tong uitsteken

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 18:25

tenzij hij ver ongeluk een klophengst is Scheve mond In dat geval heb je wat uitteleggen, of de dierenarts natuurlijk Tong uitsteken Maar het komt wel vaker voor hoor, ik heb zelfs twee ruintjes die af en toe nog op elkaar zitten. Gebeurt toch niets mee en is bij hun gewoon een spel Bloos!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 18:28

pareltje schreef:
hij was laat geruind en voelde zich nog mister hengst!..


Dit heb ik ook al eens gehoord. Er had ook iemand een ruin, maar bij merries gedroeg hij zich alsof hij nog een rasechte hengst was. Volgens de eigenaar kwam dat omdat hij pas op latere leeftijd gecastreerd was en daarom zijn hengstenkuren al volledig had ontwikkeld

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-04 18:29

Sylke schreef:
ja dat kan..alleen komt er gene sperma uit.. Tong uitsteken


diegene die het gezien heeft zij dat er dus wel wat afdrupte , maar dit moet toch niet kunnen Verward

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 18:37


Mist

Berichten: 9486
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 18:47

Je hebt er van die oversexte typetjes bij hoor !
Ik zou het wel in de gaten houden, want als "het zaakje" niet schoon is, kan het ontstekingen bij de merrie geven

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 18:47

uhm...als ik goed heb opgelet bij mijn biologie hoeft dat wat er af drupte geen sperma te zijn maareh..ja...uhm nouwja...wel vocht maar zonder de kikkervisjes zeg maar...owkeej RAAAAR onderwerp Tong uitsteken

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 18:56

Ja hoor, onze "hengst";) doet dat ook.
Volgens mij is onze pony niet laat geruind, maar hij heeft wel af en toe nog zin om op de merries te springen. Hij heeft dan ook 3 merries onder zijn hoede (een waar luxeleventje) en ze staan jaar in jaar uit samen op de wei.

Er komt natuurlijk geen sperma uit maar wel vocht. Het sperma bij de mens is maar 3% van al het vocht dat eruit spuit, zeg maar. Hoeveel het bij paarden is, weet ik niet, maar er komen dus ook een hele hoop andere stoffen aan te pas, die niet afkomstig zijn van de teelballen.

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-04 19:08

Citaat:
Er komt natuurlijk geen sperma uit maar wel vocht. Het sperma bij de mens is maar 3% van al het vocht dat eruit spuit, zeg maar. Hoeveel het bij paarden is, weet ik niet, maar er komen dus ook een hele hoop andere stoffen aan te pas, die niet afkomstig zijn van de teelballen.


zoiets dacht ik al , maar goed lijkt toch even raar als je zoiets hoort , en je paard al niet de makkelijkste is , ik moest gelijk denken aan een klophengst . Maar gewone ruinen doen het dus ook , dus zal ik dat wel kunnen uitsluiten , dan had hij gewoon even zin in een verzetje Bloos

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 19:11

wel ja... euhm "gewone" ruinen? Zotte ruinen, ja!

Rodi
Berichten: 1201
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Krimpen a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 19:19

Mijn ruin doet dat al jaren Lachen

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 19:51

ach ja een ruin heeft niet door dat hij geen hengst meer is dus blijft zich stoer gedragen en heeft dus ook zin in een verzetje Knipoog