teveel insuline.........dood?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kimberleij

Berichten: 3393
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Rotterdam

teveel insuline.........dood?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-07 00:09

wat ik me al een aardig tijdje afvraag is mensen met diabetees een overdosis insuline neemt dus laten we seggen 4 x zoveel dan dat ze hoort te hebben wat gebeurd er dan met je?? behalve dat je bloedsuiker veel ste laag word.

en wat gebeurt er als een nietdiabetes persoon aardig wat insuline inspuit.
zullen deze personen daaraan overlijden,
Laatst bijgewerkt door Kimberleij op 30-08-07 00:24, in het totaal 1 keer bewerkt

ღ vayènne


ratzel

Berichten: 357
Geregistreerd: 19-09-05

Re: teveel insuline.........dood?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 00:15

Ja, als iemand die geen diabetes heeft insuline spuit, kan hij daar aan overlijden. Dit zal niet bij 1 of 2 eenheden zijn, de hoeveelheid precies weet ik niet.

Kimberleij

Berichten: 3393
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Rotterdam

Re: teveel insuline.........dood?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-07 00:21

ratzel schreef:
Ja, als iemand die geen diabetes heeft insuline spuit, kan hij daar aan overlijden. Dit zal niet bij 1 of 2 eenheden zijn, de hoeveelheid precies weet ik niet.


ik zelf denk wel aardig wat, maar stel jhe overlijd er niet aan zou je dan ook b.v gehandicapt ervan kunnen worden

ღ vayènne

Laulau1986

Berichten: 1023
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Noord-Nederland

Re: teveel insuline.........dood?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 00:26

mag ik vragen waarom je dit wilt weten?

De beste stuurlui staan aan wal; Dus wat dat betreft kun je maar beter aan de kant blijven staan...

Kimberleij

Berichten: 3393
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Rotterdam

Re: teveel insuline.........dood?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-07 00:30

Laulau1986 schreef:
mag ik vragen waarom je dit wilt weten?

omdat ik me dat afvraag Knipoog
je hebt een pb'tje

ღ vayènne

Lusitana

Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: teveel insuline.........dood?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 00:30

Citaat:
Symptomen. Een overdosis insuline kan leiden tot ernstige en soms langdurige en levensbedreigende hypoglykemie.
Maatregelen. Nog bij bewustzijn zijnde patiënten moeten direct 10 tot 20 g glucose (of de equivalente hoeveelheid van een andere suiker) nemen en dit zo nodig om de ongeveer 20 minuten herhalen. Daarnaast dienen langwerkende koolhydraten te worden gegeven.

Wanneer de patiënt bewusteloos is, wordt een intramusculaire injectie van 1 mg glucagon gegeven. Er is geen relevant risico in vergelijking tot het verwachte voordeel van een glucagoninjectie ook als een hypoglykemie onzeker is. Na forse alcoholconsumptie wordt glucagon echter ontraden (er kan niet verwacht worden dat glucagon een adequaat effect zal geven). Als alternatief voor glucagon of als met de glucagoninjectie de stofwisselingsregulering niet onmiddellijk wordt hersteld, mogen volwassenen 20 tot 30 ml van een 30- tot 50-procentige glucoseoplossing intraveneus toegediend krijgen, welke dosis zo nodig kan worden herhaald. Bij kinderen wordt de dosis naar rato van het lichaamsgewicht verlaagd.

Als de hypoglykemie ernstig is of langer duurt, is het doorgaans noodzakelijk de glucagoninjectie en/of de acute glucosetoediening te laten volgen door een infuus van een minder geconcentreerde glucoseoplossing (onder gelijktijdige controle van de bloedglucosespiegel) om het heroptreden van hypoglykemie vóór te zijn. Daarnaast kan de toediening van glucagon (intramusculair of subcutaan) worden herhaald. Aan jonge kinderen moet de glucose, gezien het mogelijke risico van gevaarlijke hyperglykemie, met grote omzichtigheid worden toegediend onder gelijktijdige zeer nauwlettende controle van de bloedglucosespiegels.

Zodra de patiënt weer bij bewustzijn is, worden oraal langwerkende koolhydraten toegediend ter voorkoming van een terugkerende hypoglykemie.

Zorgvuldige controle is nodig totdat kan worden aangenomen dat de patiënt buiten gevaar is. Men dient te bedenken dat de hypoglykemie na aanvankelijk herstel kan terugkeren en dat de subjectieve waarschuwingssignalen van een volgende hypoglykemie veranderd, verzwakt of afwezig kunnen zijn.

In bepaalde omstandigheden kan ziekenhuisopname noodzakelijk zijn (ook uit voorzorg). Zelfs kunnen bewaking en behandeling op de afdeling intensieve verpleging noodzakelijk worden

Citaat:
Hypoglykemie

Hypoglykemie kan optreden als de insulinedosis ten opzichte van de insulinebehoefte te hoog is.

Tot de mogelijke objectieve en subjectieve symptomen van neuroglycopenie behoren hoofdpijn,geeuwhonger, misselijkheid, braken, uitputting, slaperigheid, slaapstoornissen, rusteloosheid,agressiviteit, verminderde concentratie en reacties, neerslachtigheid, verwardheid,spraakstoornissen, afasie, visusstoornissen, tremor, paresen, gevoelsstoornissen, gevoelensvan tinteling en verdoofd gevoel in het gebied van de mond, duizeligheid, verlies vanzelfbeheersing, hulpeloosheid, delirium, cerebrale convulsies, somnolentie, verlies vanbewustzijn tot en met coma, oppervlakkige ademhaling, bradycardie. Het klinische beeldvan een ernstige hypoglykemische aanval kan op dat van een beroerte lijken. De meestegoed ingestelde patiënten kunnen milde hypoglykemische episodes hebben zonder datzij symptomen van neuroglycopenie ervaren.

Bij vele patiënten worden de objectieve en subjectieve symptomen vanneuroglycopenie door verschijnselen van adrenerge contraregulering voorafgegaan.In het algemeen zijn, naarmate de daling van het bloedglucosegehalte sterker en snellerverloopt, het verschijnsel van contraregulering en de symptomen ervan meer uitgesproken.Deze omvatten transpiratie, klamme huid, angst, tachycardie, hypertensie, hartkloppingen,angina pectoris en hartritmestoornissen.

Ernstige hypoglykemische aanvallen kunnen,vooral als ze een recidiverend patroon vertonen, tot neurologische beschadiging leiden.Langdurige of ernstige hypoglykemische episodes kunnen fataal verlopen


ja, je kunt er dus dood aan gaan.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: teveel insuline.........dood?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 06:55

zeg kim waar ben jij mee bezig, aangezien je onderschrijft op msn vind ik dit geen leuke vraag!! Dorie moet nu ook al de hele dag weg, dus kan niet effe met je kletsen. Andere misschien?????

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: teveel insuline.........dood?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 07:10

deze vraag komt zeker nalv de film van gisteren ? Haha!

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Re: teveel insuline.........dood?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 07:10

En welke film was dat?
Zwartboek? Haha!


Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Re: teveel insuline.........dood?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 07:22

Crossmonster, daar dacht ik ook al aan Haha!
En aan de film Zwartboek ja.
* was die gister dan op tv? *
* heeft weer iets gemist *


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: teveel insuline.........dood?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 18:15

nee iets met mind, beautiful mind, kan dat ??
over een man die schizofreen blijkt te zijn, en daar zelf niet bewust van was, zijn vrouw ook niet,
hij had een soort fantasie van 3 mensen, die hij echt zag, maar die niet bestonden. was wel een aardige film

Anoniem

Re: teveel insuline.........dood?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 19:50

beautifull mind, maarre... wat heeft dit met insuline te maken? Is alweer een tijd geleden dat ik die film zag hoor, maar kan me er niks van herinneren Knipoog

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: teveel insuline.........dood?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:10

hij krijgt in het gekkenhuis insuline schokken toegediend.

Anoniem

Re: teveel insuline.........dood?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:40

echt waar? Dat weet ik echt niet meer, tijd om die film nog eens te gaan kijken dan Haha!

furious

Berichten: 7102
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: teveel insuline.........dood?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:43

Anique_Vaandrig schreef:
echt waar? Dat weet ik echt niet meer, tijd om die film nog eens te gaan kijken dan Haha!


Ik zat ook al te bekenken wat insuline te maken had met die film. Voor mij ook een tijdje geleden dat ik die film had gezien. Knipoog

You can turn off the sun but I'm still gonna shine!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beauty1love, brittms, Eskimo, Fly_high, MarieAnne, Nathalie18x, othelloster en 178 bezoekers