Snel jong ingeschat met een shet?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shiloh

Berichten: 19772
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Snel jong ingeschat met een shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-04 22:16

Ik had een topic geopend over dat het shetje dat ik verzorg gekke bekken trok zodra ze het bit in kreeg... en heb ik eignelijk gelijk door dat je met een shet snel als klein pennymeisje word gezien, die in de mond trekt, en niet weet wat ze doet Tong uitsteken...

Wat denken jullie, word er bij een shet snel gedacht aan een klein penny meisje? want ik merk het wel echt heel erg.. op bokt vooral, als ik er een topic over open, dat er gelijk best wel "kleinerend" gepraat word tegen je.. vind het ergens wel grappig eignelijk Tong uitsteken

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Shayla

Berichten: 3896
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Vuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 00:56

Ik denk het wel , shetlanders worden nog steeds gezien als "DE" kinderpony , voor beginnende ruitertjes. Zelf heb ik er 2, 1 die je gerust aan een kind kan geven. Maar de ander ........ poetsen gaat goed met een kind , maar verder laat ik hem er echt niet mee alleen. En zeker niet om te rijden of een eindje te wandelen , dan komt ie zeker weten zonder kind terug! Haha! Knipoog En dan gaat het hier om een klein opdondertje(Logan) van 90 cm. Ze staan bij mij regelmatig voor het karretje en op de grootste (Jhonny) "rijd" of liever gezegd hobbelt m'n nichtje van 5 wel eens.
Zelf ben ik bijna 22.

[RIJ-ITP] GGK Tinkerhengst Bowen op z'n eerste wedstrijd
*\o/* Bowen is goedgekeurd voor de dekdienst bij het NSvT en ICS en staat dus ter dekking :D
*\o/* Shayla Nederlands Kampioen Vanner merries 2013 *\o/*

Bedankt voor alles mooie vent we gaan je erg missen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 14:37

Grappig, dat je er over begint! Ja, ik denk wel dat als je aan een Shetlander denkt, dat je dan ook aan een klein pennymeisje denkt. Idd Shayla, de Shetlander wordt nog steeds gezien als 'DE' kinderpony. Voornamelijk een pony voor beginnende ruitertjes.

Toch vind ik niet dat dat altijd zo is. Ik heb zelf een keer iemand meegemaakt, en die vroeg zich af waarom volwassenen geen paard hadden maar een Shetlander. Haha!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 14:59

Ukkiepuk! Haha!

shetten kunnen heel erg lastig zijn. volgens mij leren die kinderen wel meteen rijden en vooral 'hoe val ik goed' en 'hoe val ik niet meer' . heel handig

Enya - Daya :-)

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 15:09

Als ik op de manege waar ik stage loop vertel dat ik twee pony's heb, ben ik uiterst interresant. Als ik dan zeg dat het twee Shetlanders zijn ben ik opeens niet interresant meer Haha! Want wat moet je nou met een Shetlander??? zie je ze denken. Schijnheilig

Maar ach, als ik het nou toevallig één van de tofste ponyrassen vind die er bestaan, en als ik nou lol met ze heb, want boeit mij het dan wat anderen er van vinden. Cool

Ik ben trouwens ook best een beginnend pennymeisje, ik bedoel, ik hobbel nog maar 12 jaar zo'n beetje elke dag, in het paardenwereldje mee Schijnheilig Haha!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 15:37

Whahahaha ... Klopt ja, ik heb gelukkig een goed excuus, ik heb een dochtertje die hem kan berijden en de pony van ons is ook echt geschikt voor beginnende ruitertjes

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.


Shayla

Berichten: 3896
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Vuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 15:57

Ik zelf heb soms best moeite om Logan onder controle te houden , het is echt gewoon een duuveltje ~~}> , een die letterlijk en figuurlijk het bloed onder je nagels vandaan kan halen en je gewoon totaal kan laten flippen ! Zoals bijvoorbeeld longeren aan een halster gaat niet , dan sleep je achter hem aan , maar doe hem een hoofdstel in...... dan krijg je spontaan een andere pony , echt een Schijnheilig engeltje. Als meneer geen zin meer heeft met mennen , gaat ie stijgeren (dan ben ik echt onder de indruk Haha! ) gelukkig doet ie dat niet voor de wagen ! Dat vind ie namelijk het leukste wat er is. Maar als je erachter loopt "droog oefenen" zeg maar. Maar shetjes zijn gewoon reuze slim ! Dat merk ik goed aan hem , hij weet precies wat ie wel en niet kan doen en bij welke persoon !
Soms ga ik wel eens met allebei wandelen en krijg regelmatig van die banketstaaf opmerkingen, zoals ben je de hond aan het uitlaten ? Verward Met mennen vinden de meeste mensen Logan zieliger dan Jhonny. Dat doe je toch niet ? Zo'n klein lief ponytje voor een wagen!
Ik merk wel dat veel mensen die je tegen komt niet echt goed weten dat er dus ook shetjes zoals Logan zijn , er word vaak gevraagd of het nog een veulentje is en hoe groot hij gaat worden. Vaak vragen ze ook nog wel eens of Jhonny z'n moeder is. Dit zal erg moeilijk gaan omdat Jhonny net als Logan ook een ruin is. Als je dan ook nog eens verteld dat Logan 5 dagen ouder is, staan ze je helemaal raar aan te gapen Bloos! Verward Dat kan toch niet ? Die andere is veel groter !
Wat ik dus eigenlijk ook vind is dat veel mensen te weinig weten over shetjes en over hoe veelzeidig ze zijn. Er word inderdaad vaak minderwaardig over gedaan , als je zegt dat je 2 shetlanders hebt . Huilen
Kan ik me best wel eens kwaad over maken. Boos!

[RIJ-ITP] GGK Tinkerhengst Bowen op z'n eerste wedstrijd
*\o/* Bowen is goedgekeurd voor de dekdienst bij het NSvT en ICS en staat dus ter dekking :D
*\o/* Shayla Nederlands Kampioen Vanner merries 2013 *\o/*

Bedankt voor alles mooie vent we gaan je erg missen.

loveyaliefie
Berichten: 283
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 15:07

dit word iid vaak gezegd, vind het raar want meestal is een paard nog liever ook dan een shet. hoe vaak ik wel niet van me ponytje ben afgevallen. de meeste zijn echt eigenwijs en heel slim. ik hoef dan ook niet te proberen om een dag niet te komen want dan is mevrouw beledigd en gaan ze schoppen of bijten.
en Shayla ben het helemaal met je eens ik kan me er ook best kwaad over maken, en denk ook soms dat vooral de mensen hier op bokt zouden toch beter moeten weten over een shet en dat het meestal cker geen ponytjes zijn voor beginnende kleine kinderen. misschien zijn ze heel leuk als je er naast blijft lopen maar niet als je een klein kind zelf laat rijden

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:09

Idd. Als ik vertel dat ik een paardje heb is het interesant. Vertel ik dat dat paardje een shetland gefokt NMPRS hengstje is, is het in eens 'maar' een shetland hengst. En als ik dan vertel dat het een goedgekeurde ster hengst is is hij in eens wel weer leuk.
Ik maak me er niet meer druk om. Ik wil niets liever meer dan een shetlander. D'r zit gewoon een super karakter in.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:16

jah ik merk het ook..vertel ik ik heb een pony oh leuk zegge ze dan..zeg je dat ze 77 groot is vragen ze..wat moet je ermee..kun je beter een honsd kopen...maja trek ik me niks van aan !! ik ben er hartstikke gelukkig mee !

Karaat_the_newforest op Instagram

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:35

loveyaliefie schreef:
dit word iid vaak gezegd, vind het raar want meestal is een paard nog liever ook dan een shet. hoe vaak ik wel niet van me ponytje ben afgevallen. de meeste zijn echt eigenwijs en heel slim. ik hoef dan ook niet te proberen om een dag niet te komen want dan is mevrouw beledigd en gaan ze schoppen of bijten.
en Shayla ben het helemaal met je eens ik kan me er ook best kwaad over maken, en denk ook soms dat vooral de mensen hier op bokt zouden toch beter moeten weten over een shet en dat het meestal cker geen ponytjes zijn voor beginnende kleine kinderen. misschien zijn ze heel leuk als je er naast blijft lopen maar niet als je een klein kind zelf laat rijden


Toch even een reactie hierop .... Mijn shetlander is juist een ideale beginnerspony, zeer goed opgevoed en m'n dochter van 7 kan 'm door het meest drukke verkeer loodsen zonder problemen Knipoog.

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers