Gebruik van Legend

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
dell
Berichten: 26
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: Rolde

Gebruik van Legend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-04 16:24

Bij, met name de jonge paarden, wordt het medicijn legend toegepast.
Dit middel voegt een soort smeermiddel toe aan o.a. de hakken van de
jonge paarden.
Het middel wordt op de markt gebracht door Bayer en wordt in de usa
veelvuldig gebruikt.
Zie ook, blad AQHA advertenties met foto van Bob Avilla.

Het voorkomt te snelle slijtage van de vaak te jong getrainde paarden.
Reining slidingstops.

Vraag:weet iemand of dit middel in nederland gebruikt wordt en zo ja
wie heeft daar enige info over heeft. Verward


Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 18:35

dat is dus net zoiets als oil of olaz Knipoog

het helpt bij te vroege slijtage Verward

DubbelFun

Berichten: 88484
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 19:41

Drink jij dat spul dan Jos Schijnheilig

Ik denk dat hier andere middelen gebruikt worden welke kraakbeenverbeterende stoffen bevatten als chondroitine, glucosamine en msm zwavel.

Legend is volgens mij ook een milde verdoving.

Mij lijkt het logischer wat 'gezonder' met je paard om te gaan en jonge paarden eerst de gelegenheid te geven om fatsoenlijk te volgroeien, voor je ze op een dusdanige manier gaat belasten dat je bij voorbaat al naar deze middeltjes moet grijpen.

Mckinney
Berichten: 5
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: tutschurkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 01:36

Beste mensen als jullie niet weten waar het over gaat hier Verward andwoord dan ook niet maar doe eerst een beetje de moeite om wat informatie in te winnen voordat jullie gaan zitten piepen over wel of niet natuurlijk/ schadelijk. en of het niet te vroeg wordt gebruikt Boos! .

Als jullie nou eerst een internet gebruiken waar het voor bedoeld is( DINGEN OPZOEKEN) Boos! en dan een artikel 5x doorlezen voor je weer onzin uitkraamd dan komt hetgene wat jullie te vertellen hebben( ONZIN) misschien een keer geloofwaardig over.

Moest ik even kwijt.

Maar dell, je kunt alles vinden op de site van bayer.com, incl. de diagnoses. *LOL* en de werking.

Waarvoor het precies werkt en als verrassing Ach gut
HET WORDT ZOWEL IN DE DRESSUUR ALS IN DE WESTERN GEBRUIKT. Haha! Schijnheilig

NA NA NANA NA *LOL* Cheese!

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 09:27

oeps sorry Bloos! Bloos
de oudjes zijn weer weer bezig.
fijn dat er weer een nieuw kritisch gezicht bij is die ons weer even met de neus op de feiten drukt.


komt misschien door de zin dat het medicijn wordt toegepast bij het voorkomen van te snelle slijtage van te jong getrainde paarden.

2 x te geeft toch snel de indruk dat er iets te gedaan wordt.

bedankt voor de tip dat internet bedoeld is om iets op te zoeken.
ik gebruik het allen om te cummuniceren met anderen.
vandaag gaat er vast een nieuwe wereld voor me open OK dan!

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 09:39

o nog even. waar of wat is Tutschurkendam Schijnheilig

ik heb de zoek funtie gebruikt
ja ja...... daar waar internet voor bedoeld is, maar die kan niks vinden Verward
ook de route planner en ook het 'tig duizend straten boek' kan er niks mee. Verward

Misschien onzin Bloos
Laatst bijgewerkt door Jos op 03-01-04 09:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 09:39

Mckinney schreef:
Beste mensen als jullie niet weten waar het over gaat hier Verward andwoord dan ook niet maar doe eerst een beetje de moeite om wat informatie in te winnen voordat jullie gaan zitten piepen over wel of niet natuurlijk/ schadelijk. en of het niet te vroeg wordt gebruikt Boos! .

Als jullie nou eerst een internet gebruiken waar het voor bedoeld is( DINGEN OPZOEKEN) Boos! en dan een artikel 5x doorlezen voor je weer onzin uitkraamd dan komt hetgene wat jullie te vertellen hebben( ONZIN) misschien een keer geloofwaardig over.

Moest ik even kwijt.

Maar dell, je kunt alles vinden op de site van bayer.com, incl. de diagnoses. *LOL* en de werking.

Waarvoor het precies werkt en als verrassing Ach gut
HET WORDT ZOWEL IN DE DRESSUUR ALS IN DE WESTERN GEBRUIKT. Haha! Schijnheilig

NA NA NANA NA *LOL* Cheese!


De "artikelen" die je bedoelt, staat daar "advertentie" boven? Dat vind ik nml iets anders dan een verslag van een wetenschappelijk onderzoek, het is gewoon reclame dus.

Er werd trouwens heel netjes gevraagd naar ervaringen met het middel, kritiek heb ik niet gelezen.

En inderdaad, overal waar TE voorstaat, is gewoon TE!!!

DubbelFun

Berichten: 88484
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 10:14

Citaat:
HET WORDT ZOWEL IN DE DRESSUUR ALS IN DE WESTERN GEBRUIKT

En dus is het goed Verward

Mijn zoektocht heeft dit opgeleverd:
http://www.kbrhorse.net/hea/ostart1.html
Lang artikel maar zeker het lezen waard.

Ik onderschrijf zeker het belang van het product maar wel als 'helend' middel voor paarden op leeftijd en niet die TE jong moeten blijven presteren. Vooral omdat dit voor de portomonnee van de eigenaar interessant is.

Klein stukje gequot:
Citaat:
SUMMARY NOTES

What we have learned so far is:

  • Practical preventive care (not overstressing the joints, particularly in young horses) is the most efficient and cost-effective way to avoid osteoarthritis problems.

  • As the horse ages and arthritic changes start to develop, oral supplements appear to help control arthritic decline.

  • As osteoarthritis advances, Legend injectable given in a series can oftentimes produce visible beneficial results.

  • In all cases, sensible exercise and avoiding situations that generated significant stress in arthritic joints appeared to help the condition of these horses.

  • Verder zie ik alleen maar een gigantische reclame-actie van Bayer om het spul te promoten.

    Mckinney
    Berichten: 5
    Geregistreerd: 31-12-03
    Woonplaats: tutschurkendam

    Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 11:40

    Hello altezaam, Knipoog

    Als jullie nu even op http//www.yourhotsehealth.com kijken dan kunnen jullie wat meer info krijgen over het middel en de werking ervan. *LOL*

    Maar wat is voor jullie te vroeg????

    Als een paard zijn kraakbeen gesloten is dan kun je toch gewoon beginnen met rijden. OK dan! als hij maar ouder is dan 14 maanden.

    Ps. dit medicijn is eigenlijk ook alleen bedoeld voor paarden die wedstrijden moeten lopen en om verdere complicaties te voorkomen wordt deze vloeistof dan gebruikt. Tong uitsteken

    DubbelFun

    Berichten: 88484
    Geregistreerd: 12-04-01
    Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

    Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 12:08

    Hier kun je zien wanneer de verschillende groeischijven gesloten zijn op welke leeftijd:
    Afbeelding
    Als je alleen maar kijkt naar de onderste gedeelten van het been dan zou je in jouw optiek idd al heel jong kunnen gaan rijden.
    Persoonlijk ben ik van mening dat alles onder de 3 jaar te vroeg is. Het paard bestaat uit meer botten dan alleen zijn voeten nl. Zelfs als de leeftijd van 3 jaar bereikt is dien je er nog zeer summier op te gaan zitten en te belasten.

    Citaat:
    Ps. dit medicijn is eigenlijk ook alleen bedoeld voor paarden die wedstrijden moeten lopen en om verdere complicaties te voorkomen wordt deze vloeistof dan gebruikt


    Dit medicijn is bedoeld voor paarden met Osteoarthritis om ze eerder 'gangbaar' te krijgen, dat het gebruik door 'sportlui' is ontdekt als een middel waardoor je na een blessure weer eerder kunt rijden ipv de natuur de tijd te geven zijn werk te doen of om een jong paard eerder te kunnen belasten is een heel ander verhaal.
    Juist door een paard op te jonge leeftijd te belasten of paarden te gebruiken waar ze lichamelijk niet geschikt voor zijn onstaan de problemen zoals artrose.
    Dat er middelen worden uitgevonden waarmee artrose-paarden geholpen zijn en de vorming van kraakbeen en vloeistof bevorderd wordt is prima, maar niet om hiermee het paard meer te kunnen uitbuiten.
    Dan gaat het IMO een beetje op het anabole-gebeuren lijken.

    Vera

    Berichten: 12175
    Geregistreerd: 10-04-01

    Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 13:29

    Mckinney schreef:
    Als jullie nou eerst een internet gebruiken waar het voor bedoeld is( DINGEN OPZOEKEN) Boos! en dan een artikel 5x doorlezen voor je weer onzin uitkraamd dan komt hetgene wat jullie te vertellen hebben( ONZIN) misschien een keer geloofwaardig over.
    Cheese!

    Welkom op Bokt Haha!

    Als Bokt van het begin af aan alleen voor het opzoeken was gebruikt dan was er nu weinig te vinden.
    Tevens wordt er hier niet veel onzin uitgekraamd (nu wel met een "d") en zijn dit discussies die al jaren worden gevoerd op Bokt met tegen- en voorstanders voor het vroeg trainen van paarden.
    Allen hebben recht tot schrijven en het geven van een mening, die zeker in dit geval, gestoeld is op kennis.
    Voordat je nu mensen veroordeeld zou ik eerst even de zoekfunctie van Bokt gebruiken om alle discussies eens te lezen alvorens je mensen veroordeeld of ze kennis van zaken hebben of niet. Bloos

    Dit moest ik even kwijt

    Let horses whisper in your ear and breathe on your heart


    Anya
    Berichten: 32776
    Geregistreerd: 01-02-02
    Woonplaats: Hengelo

    Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 14:28

    Mckinney schreef:
    Als een paard zijn kraakbeen gesloten is dan kun je toch gewoon beginnen met rijden. OK dan! als hij maar ouder is dan 14 maanden.


    Iedereen die een dergelijk zin durft op te schrijven kan ik niet serieus nemen. Daar ben ik bij jou dan bij deze mee gestopt.

    Rob_H

    Berichten: 4242
    Geregistreerd: 14-06-01

    Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 15:32

    Mckinney schreef:

    Als een paard zijn kraakbeen gesloten is dan kun je toch gewoon beginnen met rijden. OK dan! als hij maar ouder is dan 14 maanden.

    Hmmm blijkbaar heeft SM iets anders gezocht en gevonden op internet Cool

    Of je bent de boel aan het stangen of je hebt echt geen verstand van paarden Cool

    Jos
    Berichten: 4059
    Geregistreerd: 14-06-01
    Woonplaats: beets

    Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 17:42

    ben de hele dag aan het zoeken naar tutschurkendam Boos!
    maar kan het nog steeds niet vinden.

    misschien toch een onzin plaatsje?
    hoe kunnen we nou verwachten dat iemand uit een onzin plaatsje, geloofwaardig over komt. Verward en geen onzin uitkraamd

    ik ga de zoekfunctie maar voor serieuzere doeleinden gebruiken Cool

    BDSISOKE
    Berichten: 10
    Geregistreerd: 16-11-03

    Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:36

    jos

    tutschurkendam is een ander woord voor rotterdam

    karel

    Jos
    Berichten: 4059
    Geregistreerd: 14-06-01
    Woonplaats: beets

    Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:45

    ach, dus toch onzin Haha!

    nou kan ik de zoek functie weer gebruiken om rotterdam Verward op te zoeken. Knipoog

    zo leer ik nog eens wat via internet. Cool

    Klopping
    Berichten: 295
    Geregistreerd: 23-08-03
    Woonplaats: Retie

    Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:08

    naar mijn simpele mening hoop ik dat die McKinney nooit aan een paard begint en ook er af blijft zolang hij van mening is dat de op een jaarling kunt gaan werken. Een kind van 8 tot 12 jaar laat je ook alleen studeren en een beetje karweitjes doen, maar toch niet werken. Man denk na voor zo ver dat in je mogelijkheid bestaat. Als we de paarden veel te jong laten gaan werken, hebben we hele bergen medicaties nodig om te herstellen wat we onnadenkend kapotmaken.

    Groetjes Marije

    profiel gemaakt.

    dell
    Berichten: 26
    Geregistreerd: 31-12-03
    Woonplaats: Rolde

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 15:48

    sugarmis

    Bedankt voor de uitvoerige info,heel leerzaam.
    Mijn speurtochten via het net hebben me geleerd dat de legend ,of hyaluronate sodium,in alle paarden sporten gebruikt wordt.
    rensport,springen,dressuur en de reining.
    Een en ander t/m het niveau van de olypische spelen.
    Lijkt me een goed middel dat bescherming geeft als er wat meer gepresteerd moet worden.

    vr gr Dell

    Klopping
    Berichten: 295
    Geregistreerd: 23-08-03
    Woonplaats: Retie

    Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 21:38

    [
    Citaat:
    quote="Mckinney"]Als jullie nou eerst een internet gebruiken waar het voor bedoeld is( DINGEN OPZOEKEN) Boos! en dan een artikel 5x doorlezen voor je weer onzin uitkraamd dan komt hetgene wat jullie te vertellen hebben( ONZIN) misschien een keer geloofwaardig over.

    Moest ik even kwijt.

    Als je internet alleen maar mag gebruiken om iets op te zoeken , waar zijn die andere functies dan voor . Ik amuseer me rot op het internet en niet alleen om van alles op te zoeken. Als je een antwoord niet leuk vind dan ga naar een andere site of kom met opbouwende kritiek. Afbreken is zo gemakkelijk, we zijn nu eenmaal niet allemaal zo slim!!! Dat moet ik even kwijt

    Groetjes Marije

    profiel gemaakt.

    Anya
    Berichten: 32776
    Geregistreerd: 01-02-02
    Woonplaats: Hengelo

    Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 21:40

    Ach het is ook giga-kletskoek. De meest populaire internet-toepassing is nog altijd mail. Daarna komen pas zaken als zoeken, online-games, chat e.d. Dus je moet maar zo denken: niet op ingaan..

    DubbelFun

    Berichten: 88484
    Geregistreerd: 12-04-01
    Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

    Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 21:47

    En de topicstarter was blij met de gegevens die ze van anderen kreeg.

    Klopping
    Berichten: 295
    Geregistreerd: 23-08-03
    Woonplaats: Retie

    Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 22:04

    dat is toch het belangrijkste, ik heb alleen meedelijden met zijn paarden

    Groetjes Marije

    profiel gemaakt.


    Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: YandexBot en 1 bezoeker