Wat is een voorsingel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Wat is een voorsingel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-04 13:55

Ik zat daarstraks in de paard en sport te lezen, het stuk over verzameling en over de rug van het paard. En daar stond in het stukje valse oprichting iets over een voorsingel, maar nou vraag ik me dus af wat een voorsingel is en wat zo'n ding doet?

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 14:30

Volgens mij is dat een singel die je voor het zadel doet om te voorkomen dat het zadel te ver naar voren schuift.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 14:32

patos schreef:
Volgens mij is dat een singel die je voor het zadel doet om te voorkomen dat het zadel te ver naar voren schuift.

Bij sommige zadels is het standaard ingebouwd

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-04 14:33

Er stond iets van dat ze die voor het zadel legden zodat het verder naar achter lag. Maar dat snap ik niet, waarom zou je je zadel verder naar achteren willen leggen? Dat legt toch alleen maar meer druk dan op de rug?

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 15:26

Tis denk meer bedoelt voor zadels die niet helemaal goed liggen en daardoor schuiven, of voor paarden met een bijzonder lage schoft.
Het zadel komt niet verder naar achteren te liggen, maar op de juiste plaats voor het zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 16:08

Het is vaak gebruikt bij ijslanders, omdat daar het zadel voor de tölt verder naar achter moet blijven liggen. Maar de nadruk ligt op het BLIJVEN, want het is is bedoeld om te voorkomen dat je zadel naar voren schuift. Een soort staartriem, maar dan aan de voorkant in de vorm van een soort...tja...longeersingel.