Sneeuw

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-04 10:08

er ligt hier overal nog sneeuw, en ik wil vanmiddag toch even gaan stappen met mijn paard in de bossen
wat kan ik doen zodat de sneeuw niet ophoopt onder de hoeven?
bv er iets op smeren?


luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 10:45

grappig, op www.icelandic-horses.com staat ook zo'n thread. [algemeen/sneeuw in hoeven]
daar doen ze van alles, vaseline erin smeren, groene zeep, hoefvet.... schijnt te helpen.
ik persoonlijk vind het een heel zooitje getuthola, zolang ik me kan herinneren gaan wij gewoon rijden met sneeuw, met ijzers.
als de sneeuw zich ophoopt knakt het er vanzelf uit, paard gaat 'op eieren
lopen', en dat voel jij ook, en dan een paar passen later knak! weg weer.
als je merkt dat het écht niet gaat [ook nog glad ofzo] dan ga je niet of dan ga je terug, dan helpt daar ook geen vettig smeerseltje meer tegen.
nu ik wat ouder ben, ben ik wat makkelijker, en luier, en laat ik hem meest gewoon lekker staan als het weer me te bar is en ga bij de kachel zitten.
maar dat is makkelijk gezegd met een ijslander..... *LOL*

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 11:41

volgend jaar vooruit zien en er op tijd sneeuwbeslag onder laten zetten

je kan nu sokken over de hoeven doen, maar of je het voor elkaar krijgt en of je paard ermee wil lopen, is zeer de vraag Verward

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 12:04

Tja ik kan tot nu toe iedere dag gewoon rijden hoor! Gisteren ook weer heerlijk gereden! Nu is de bak iets bevroren maar voor de rest valt het nog mee!
Ik krijg vandaag of woensdag sneeuwbeslag dus dan maakt het voor mij al helemaal niet meer uit!

..........................................................


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 14:24

Ik neem een hoevenkrabber mee als ik in de sneeuw rijd en evt. teer ik de hoeven voor het rijden.

* To Belg, or not to Belg *

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 14:28

sneeuwbeslag? wat is dat dan nou weer?? Ik rijd gewoon buiten zonder smeersels en troep. Alleen nu ga ik helemaal niet rijden, omdat de bak bevroren is en het buiten spekglad is..

En smurf: ik zie mijn paardje al met rood/wit/groen gestreepte sokken! haha wel de trend volgen natuurlijk!! Haha! Maar mijn paardje zou t niet eens willen, die vind refkectoren om zijn benen al vreselijk

Onderschriftloos :Y)

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 14:31

Citaat:
Alleen nu ga ik helemaal niet rijden, omdat de bak bevroren is en het buiten spekglad is..


hopelijk staat je paard niet 24 uur in z'n box...... Huilen

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 17:42

kijk ewl uit hoor met sneeuw. Een paard bij ons op de manege heeft zijn been toen heel erg bezeerd. De sneeuw hoopte bij hem op en hij ging op eieren lopen, maar het ging er dus niet vanzelf uit. Heb ook wel eens gehoord dat paarden zo een been gebroken hebben. Ik zou het dus niet doen.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 17:49

Uierzalf onder zn hoeven werkt heel goed, sokken heb ik ook een keer geprobeerd maar die waren er in no-time weer af.

[o]

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 17:50

SuperSmurf schreef:
sneeuwbeslag? wat is dat dan nou weer??


Gewoon beslag met een laagje rubber tussen de ijzers en de hoeven.

[o]

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:04

smurf schreef:
Citaat:
Alleen nu ga ik helemaal niet rijden, omdat de bak bevroren is en het buiten spekglad is..


hopelijk staat je paard niet 24 uur in z'n box...... Huilen


Nee joh! Voor geen goud dat ie een hele dag in stal moet staan! Ze staan overdag altijd buiten en gaan zelfs pas sinds een paar weken 's nachts naar binnen!

Onderschriftloos :Y)

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:06

verootjoo"]
[quote="SuperSmurf schreef:
sneeuwbeslag? wat is dat dan nou weer??


Gewoon beslag met een laagje rubber tussen de ijzers en de hoeven.
[/quote]

Maar je hebt ook wel paarden die dat dan hebben bij 1 hoef. Maar neem niet aan dat dat dan sneeuwbeslag is? Zo'n rubberlaagje wat de hele zool bedekt bedoel jij?

Onderschriftloos :Y)

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:06

Gewoon de hoeven goed vet maken, dan blijft het als t goed is niet plakken. Maar ook niet te erg, want strax gaan ze daar door glijden !

-

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 01:42

Mijn paard loopt ´s winters altijd zonder ijzers, dan heb je geheid geen problemen Knipoog !
Die van mijn vriendin krijgt er idd sneeuw beslag onder (zo´n rubber plaatje wat de hele hoef zool bedekt), met nog extra mogelijkheid om er kalkoenen onder te zetten, mocht het erg glad zijn.

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 08:16

Citaat:
Zo'n rubberlaagje wat de hele zool bedekt bedoel jij?


nee, mijn paard heeft een soort rubberrand tussen het ijzer en de voet, dan kan je de straal nog bijhouden en door die rand valt de sneeuw eruit

ik ben net al buiten geweest, er ligt hier een dik pak sneeuw en er vat een soort motregen uit delucht, dat is veelbelovend voor vandaag

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 13:07

zo dat was een vroegertje!! Ik zit nog in mijn pyama! Maar ben ook wel erg lui vandaag...

Bij ons is de sneeuw al weg en regent t idd af en toe nog wel eens..

Onderschriftloos :Y)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 79 bezoekers