Verschil KN Tango en de Symphonie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Welk zadel verkies je?

KN Tango
3 (10%)
KN Symphonie
9 (32%)
KN Allegro
1 (3%)
Ik heb er geen ervaring mee
15 (53%)

Totaal aantal stemmen: 28


Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Verschil KN Tango en de Symphonie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-04 01:02

Wat is nou in de praktijk het verschil qua 'zitten' tussen de KN Tango en de KN Symphonie?

En klopt het dat de Symphonie makkelijker past op verschillende paarden dan de Tango?

Afbeelding
de Karl Niedersüβ Symphonie

Afbeelding
de Karl Niedersüβ Tango

http://www.kn.sattlerei.at/unternehmen/homepage.asp

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.


Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 02:25

De KN Tango heb ik ook. Het zadel is makkelijk aan te passen naar een paardenrug.

Het verschil met de Syphonie weet ik niet, daar heb ik nooit op gezeten. Maar de Tango heeft een gesloten zit en heel veel kniewrong. Ik vind het zadel erg fijn omdat het mij helpt met een correctere zit.

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-04 11:23

Mayo schreef:
Maar de Tango heeft een gesloten zit en heel veel kniewrong. Ik vind het zadel erg fijn omdat het mij helpt met een correctere zit.


Heeft het zadel niet TE veel kniewrong? Of gewoon echt fijne kniewrong?

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 11:26

Pfoe, laatst is er een zadelpasservice bij ons geweest en had ook al die zadels mee.

Ik weet niet precies meer welk zadel wat. Maar de Tango zou echt heel zacht zijn. Ik heb erop gezeten en vond het niets Kon mijn benen absoluut niet kwijt, mijn zus daarentegen wel weer.

We hebben zelf nu een Symphonie en daar best ik erg blij mee, natuurlijk moet het zadel nog ingereden worden, maar andere die wel al doorgereden zijn zitten heerlijk.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-04 11:30

Antoinette schreef:
Kon mijn benen absoluut niet kwijt, mijn zus daarentegen wel weer.


Waarom? Door je zit of je bouw?

En in welk opzicht is de Symphonie anders? Veel minder 'steun'?

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 11:50

Voor de KN Tango heb je smalle benen nodig. Als je dikke varkenspootjes hebt zoals ik, dan kan je er niet lekker op zitten. Je bent dan echt teveel opgesloten en dan is het zadel geen hulp meer om goed te gaan zitten, dan is het zadel een belemmering om je nog te bewegen.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

diegomarije

Berichten: 509
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 13:13

Ik heb laatst een Kn symphonie gekocht, heb gevraagd naar de KN tango, maar die verkochten ze niet meer omdat dat veel slechtere kwaliteit zou zijn dan de symphonie, ze hadden in korte tijd al meerdere zadels terug gehad. Ik heb dus maar gekozen voor de symphonie en ik moet zeggen dat ik er erg blij mee ben, hij zit geweldig

M2 +1

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 15:05

Vonnie84"]
[quote="Antoinette schreef:
Kon mijn benen absoluut niet kwijt, mijn zus daarentegen wel weer.


Waarom? Door je zit of je bouw?

En in welk opzicht is de Symphonie anders? Veel minder 'steun'?
[/quote]

Precies zoals Kleintje zegt, je moet lange dunne benen hebben. Ik heb best wel lange benen, maar niet dun Haha!

Tja, ik weet niet wat precies het verschil is met een symphonie. Maar je kan het beste eens langs een winkel. Daar willen ze best veel (en goede) uitleg geven.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 16:36

Ik vind de KN Symphonie het fijnste zitten.
Hoewel ik dit zadel ook zeker niet ideaal vind (het zit zo raar vind ik), vind ik dit toch de comfortabelste van de drie.

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-04 18:14

Ohw, dan zou de Tango dus, zo vanaf dit verhaal, nix voor mij zijn (k ben niet zo'n dunne Haha!)
Beide zadels staan namelijk te koop. Maar wel een dik uur rijden hiervandaan. Dus ik weet niet zo goed welke ik moet kiezen.

Alvast bedankt voor alle reactie's.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 18:16

Nou over de mindere kwaliteit dan de symphonie heb ik nooit iets gehoord, terwijl ik toch een redelijk goede bekende ben van de bedrijfsleidster van een van de verkooppunten.

Ikzelf vind de kniewrong heerlijk en precies goed, maar ik ben dan ook een latje Haha! Als je iets zwaarder gebouwd ben dan ik heb ik geen idee hoe het voor je zou zitten. Ik vind het een erg fijne zit, het helpt mij beter zitten, mooiere houding, betere beenaanlegging en ik kan m'n bips beter in het zadel houden Haha! De zit is lekker zacht, maar niet té.

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-04 18:20

Mayo, diegomarije bedoelde dat de Tango van mindere kwaliteit is. Maar goed.

Stomme vraag misschien, maar vanaf het zicht, ik weet dat het moeilijk te zien is, maar proberen kan altijd....... is dit te dik? (en niet eromheen draaien, ik kan wel tegen een stootje Haha!)

Afbeelding

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 18:52

Mayo schreef:
Nou over de mindere kwaliteit dan de symphonie heb ik nooit iets gehoord, terwijl ik toch een redelijk goede bekende ben van de bedrijfsleidster van een van de verkooppunten.


Knipoog Maar goed...

Ikzelf kan je helaas niet zeggen of je te dik bent of niet. Het is ook je eigen gevoel of je het zadel fijn vind of niet. Kan je niet eens naar Horse Plaza gaan in Nieuwegein? Die hebben het zadel in de winkel liggen, dan kan je het eens voelen op een zadelbokje.

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-04 19:46

ohw, ik had perongeluk i.p.v. dan, van gelezen. Foutje moet kunnen Lachen

Maar ik heb er al een keer opgezeten op een bok, maar da's toch anders dan er mee rijden.
Als het goed is ga ik het zadel zondag ophalen, dus dan kan ik het uitproberen. Nou hoop ik wel dat het past, want het is 1,5 uur enkele reis (2e hands zadel).

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 01:12

Tsja, anders moet je bij mij komen testrijden, is wel een 17 inch Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

saskia23

Berichten: 936
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 10:08

Ik heb op beide zadel gereden en ik vond de alegro/tango helemaal 3x niets.
Ik ben erg blij met de symphony

The thing I treasure most in life can not be taken away!


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 10:23

Ik heb zelf een Symphonie waar ik erg tevreden mee ben. Hij is al wat ouder, maar ziet er nog top uit.
De andere modellen ken ik niet.

Nulla tenaci invia est via

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-04 10:54

*klein schopje*

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers