Handige dingetjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-01 18:54

Soms kom je van die dingen tegen die gewoon echt handig zijn, kun je merken dat daar over na gedacht is:
Voorbeeldje: Pot hoefolie met een kwast aan het deksel (van Leovet ofzo) Ideaal! Geen gepruts van waar je die vettige kwast nou weer kwijt moet. Enige jammere: de kwast komt niet helemaal tot de bodem, dus voor het laatste restje moet je schudden, of een andere kwast pakken.
Zo'n 'ruiterzakmes' is ook zoiets. Hoevenkrabber, mes en manenuitdunmes in een, past in je zak voor tijdens een buitenrit, ideaal ding, alles wat je nodig zou kunnen hebben zit er aan.
Iemand nog meer van die dingen?

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 19:34

Een halsterhoofdstel....als je een lange rit gaat maken en je gaat ff pauze nemen dan hup bit eruit ook handig...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 19:37

Je hebt ook gewone kwastjes in een soortpotje, geen plakkerige kwastjes meer....
Ik heb er 2 van ze kunnen nu tenminste in de poetskist (staand) en maken niks vies Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 19:40

* De welbekende laarzenknecht. In allerlei uitvoeringen, hoewel ik de simpelste vorm nog het makkelijkst vind.

* De wasknijper. Niet speciaal ontworpen voor hippische doeleinden, maar wel enorm handig bij het invlechten.

* De spoorbeschermer. Je krijgt geen slijtplekken op je laarzen, en als je met schoenen rijdt voel je die spoor niet zo zitten.

Dat halsterhoofdstel is ook ideaal!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 19:42

Anti-klit en glans -- manen en staart spray...
superspul Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 19:54

Ha ha en je hebt ook dingetjes die giga handig lijken maar dat niet zijn. Ik heb laatst een potje hoevenolie gekocht met een borstel on-top. Als je hem op zijn kop houdt gaat de olie de borstel in (zoals soms bij schoensmeer). Maar het werkt niet Frusty ben al bijna door de helft van de olie door verspilling terwijl ik het pas 2 keer heb gebruikt, snik het leek zo fijn.
Wat wel handig is zijn de nieuwe flesjes van bijvoorbeeld Hero-fruit fit. Die zijn goed te hersluiten en de opening is groot genoeg voor een kwast.
En lege Spa flessen zijn ideaal om in je leren laarzen te zetten (fles op zijn kop) ipv laarzenspanners.
Babyolie doekjes zijn ook erg makkelijk en voor van alles te gebruiken (even over je laarzen na een modderbak en ze zijn weer als nieuw maar ook voor vieze paardenkontjes zijn ze goed te gebruiken, wel een nieuwe pakken!)
En inderdaad huldiging voor de laarzenknecht!

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 20:13

Zadelzeep van harry's horse. In een makkelijk, stevig doosje, en een fijn sponsje erbij. Geen water nodig en het leer wordt er heel mooi van.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 20:21

Dat zakmes vond ik dus eigelijk helemaal niet zo handig. Misschien heb ik een beetje een verkeerde, hij gaat heel zwaar en daardoor krijg ik alleen de hoefrenet. hoevenkrabber en manenmes eruit.
Het zakmes zit in het midden en als ik in de stress naar mijn mes grijp, krijg ik hem er niet uit Boos!
Doe mij maar gewoon een herdertje!

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 20:31

Ik vraag me af hoe handig schabrakjes zijn met van die opgenaaide zakken of zijn het tassen Verward
Ik ben bang dat alles ontzettend mee gaat schudden wat je er in stopt, iemand ervaring?

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 11:14

de mobiele telefoon. Wie maakt er geen buitenrit zonder een mobiel?

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 11:34

Citaat:
Op 2001-11-09 10:14, schreef Prima:
de mobiele telefoon. Wie maakt er geen buitenrit zonder een mobiel?



IKKE!
Als ik lekker aan het buitenrijden ben dan ben ik heerlijk met mijn paard bezig en heb ik geen mobiele nodig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 11:40

Ik ga nooit naar buiten zonder m'n mobiele praatpaal *LOL* Handig als ik er ooit eens afstort, of er gebeurt iets met m'n knollebollie, of de veewagen gaat kapot etc. Ik heb trouwens ook een sleutelhangertje met m'n mobiele nummer aan m'n paardje hangen als ik in m'n eentje naar het strand ga enzo!

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 11:41

vind het juist wle ideaal mobiel tijdens buitenrijden je zet m gewoon uit maar als er wat gebeurt heb je m toch bij de hand. pinpas ook ideaal geen geklooi met contant geld (moeten ze wel pinautomaat hebben).
automatische drinkbak, gene gezeul met emmers of slangen alleen met dichtvriezen niet handig maarja das emmers slepen ook niet.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 12:02

Ik vind Spray soap erg handig om na het rijden snel even je hoofdstel, zadel en laarzen schoon te maken. Even sprayen, inwrijven met een doekje en klaar. Ziet je leerwerk er weer netjes uit, zonder dat je echt hebt staan poetsen.

Enne wat betreft een mobieltje mee tijdens een buitenrit. Ik had een keer geen mobiel mee toen ik alleen een buitenrit maakte. Toen was ik dus tijdens die rit met paard en al gevallen. Paard galopeerde hard weg en daar stond ik dan. Toen baalde ik dus echt heel erg dat ik geen mobiel bij me had.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 12:12

zo sie je maar weer waar zo'n mobiel handig voor is. zal hem overal mee naar toe nemen. Stom als je dat niet doet. ik zal hem uitzetten als ik niet gestoord wil worden.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 13:42

Mijn rugzak met alle wedstrijd spulletjes, die altijd klaar staat. Niet meer zoeken naar boekje, plastron enzo. Dat zit er allemaal in, net als een schoon T shirt en andere nuttige dingen. Ideaal