CV-ketel stuk. Brrrrrrrrrrrrr

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

CV-ketel stuk. Brrrrrrrrrrrrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 14:02

De hele week deed de CV al een beetje raar. De ene keer ging hij wel aan, maar soms hield hij het voor gezien.
Sinds gisteren hebben we geen verwarming en warm water. Lekker hoor, met dit weer. Het allerergste vind ik dat er geen warm water is, ik kan niet douchen, tanden poetsen is minder prettig en handen wassen is helemaal een hel (zeker als je al droge handen hebt).
Ik zit hier in mijn kamer met 15 brandende kaarsen en als het frisser begint te worden gaat het gourmet-stel aan, dat ding geeft echt superveel warmte af, maar ik kan hem helaas niet de hele dag aan zetten.
Weet iemand toevallig hoe ik me kamer op een andere manier kan verwarmen?

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 14:04

lekker dan Scheve mond
Weetje hoe koud!
Ik heb met de verwarming aan al 2 truien aan dus zonder helemaal 10 ofzo Tong uitsteken

Finduilas
Berichten: 3116
Geregistreerd: 25-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 14:05

ooh das minder..
ik heb het meestal al koud met verwarming Haha!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 15:02

Kun je niet ergens een elektrisch kacheltje krijgen?

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 15:18

Yootha's idee lijkt me wel slim en anders liters hete thee/chocolademelk en je warm aan kleden

Succes Nagelbijten / Gniffelen

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 17:34

Kun je niet gewoon je cv-ketel (laten) maken?

En verder? gewoon zoveel mogelijk kleren aan trekken, dunne laagjes over elkaar.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 17:35

Nou, ik zou allang elke minuut bij de gaswacht aan de bel hangen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 17:45

is het vlammetje niet gewoon uit van de CV? kan je toch gewoon weer aansteken?
Of kijk anders even naar het water moete tussen de 1 en de 2 bar zijn, vaak zijn dit de 2 meest voorkomende klachten bij en CV die stuk is.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 18:09

Kacheltje is geregeld, alleen het warme water blijft een probleem.
We hebben geloof ik alle monteurs in Rotterdam gebeld en er is er één bereidt om te komen. Hopen dat hij iets kan maken.

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 18:26

Hmm, bekend probleem. Onze cv is overleden. Begin december naar de inhome gebeld. Dat kon blijkbaar niet. Je moet via internet een aanvraag doen, en wachten tot zij jou bellen. Toen was het inmiddels half december, en was het bedrijf wat hier langs komt voor een advies gesprek, gesloten tot na 1 januari. 14 Januari komen ze pas langs.
Gelukkig hebben wij wel warm water, maar verder.....Brrrrrrr!!!!
Veel succes verder!

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 18:32

K-k-koud!!! Waarom begeven die dingen het niet gewoon in de zomer? maar was/poets jij je handen en tanden dan altijd met warm water? Watje! Tong uitsteken Knipoog

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 18:36

Margje schreef:
K-k-koud!!! Waarom begeven die dingen het niet gewoon in de zomer? maar was/poets jij je handen en tanden dan altijd met warm water? Watje! Tong uitsteken Knipoog

Omdat als ik in de winter met koud water mijn handen was, worden mijn handen droog en na verloop van tijd komen er kleine wondjes. En tanden poetsen met warm water is het beste, omdat dan de meeste bacteriën die op je tandenborstel dood gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 18:52

Chiqa schreef:
is het vlammetje niet gewoon uit van de CV? kan je toch gewoon weer aansteken?
Of kijk anders even naar het water moete tussen de 1 en de 2 bar zijn, vaak zijn dit de 2 meest voorkomende klachten bij en CV die stuk is.


krijgen ze gratis tips doen ze er niks mee! Schijnheilig

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:23

Chiqa"]
[quote="Chiqa schreef:
is het vlammetje niet gewoon uit van de CV? kan je toch gewoon weer aansteken?
Of kijk anders even naar het water moete tussen de 1 en de 2 bar zijn, vaak zijn dit de 2 meest voorkomende klachten bij en CV die stuk is.


krijgen ze gratis tips doen ze er niks mee! Schijnheilig
[/quote]

precies, de stofzuiger erbij wil ook nogal eens helpen! dat gaatje van de brander moet ws doorgeprikt worden. Wat ook vaak voorkomt is dat de CV bijgevuld moet worden (water) maakte die de laatste tijd veel geluid ?

Als dat alles niet helpt...dan zou ik morgen gelijk een electrische deken kopen...klinkt raar...maar ik woon in het buitengebied van Belgie, en ben afhankelijk van een gastank (verwarming, water etc) omdat de constructie van de "regelaar" uitermate handig is, bevriest die wel eens, je raad het al, meestal als het -10 is: ik weet waar ik over praat.
Niet warm kunnen worden in je eigen huis doet niet zoveel voor je humeur (althans niet voor mij!). En wanneer hebben de mannen van het gasbedrijf het het drukst....tja als het -10 is (dat is het hier trouwens ook, ik woon in de kempen!) so far...so good.. mijn kachel doet het nog.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 23:36

Chiqa"]
[quote="Chiqa schreef:
is het vlammetje niet gewoon uit van de CV? kan je toch gewoon weer aansteken?
Of kijk anders even naar het water moete tussen de 1 en de 2 bar zijn, vaak zijn dit de 2 meest voorkomende klachten bij en CV die stuk is.


krijgen ze gratis tips doen ze er niks mee! Schijnheilig
[/quote]
Sorry, had ik niet gelezen.
Maar dat is allemaal al gedaan, gisteren heb ik alle verwarmingen ontlucht en het water heb ik ook bijgevuld.
En het vlammetje (=waakvlam) was ook aan. Ben wel Blond maar niet zo erg Blond Haha!
Net is een monteur geweest en die zei dat de ketel vervangen moest worden (gek hè, als die al 20 jaar oud is). Maandag een nieuwe ketel dus.
Het hele weekend zonder warm water Huilen Maar gelukkig wel met een kacheltje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 23:38

he wat vervelend voor je ja ik zag in je profiel dat je je havohad, dus snapte het al niet helemaal!
Nou maar hopen dat hij snel geplaatst zal worden wat een luxe voor je zal het zijn!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 23:39

Mist schreef:
Niet warm kunnen worden in je eigen huis doet niet zoveel voor je humeur (althans niet voor mij!).

Voor mij ook niet. Een paar uurtjes geleden zat ik echt in een diepe dal. Ik kan al zo slecht tegen de kou, laat staan dat ik er 24uur in zit. Maar ach, een kruik in bed kan ook wonderen doen. En morgen moet ik gelukkig Verward werken en dan daarna gelijk stappen, dus heb eventjes niet zo veel last van die kou.

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 00:35

Kusia schreef:
Maar ach, een kruik in bed kan ook wonderen doen.


Hoe wil jij je kruik vullen zonder warm water? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 05:53

Joh, ik ken het gevoel. Bij mij is een keertje een pomp stuk gegaan door de vorst en toen zat ik ook in de ellende met -15 buiten. Dat was op oudejaarsdag, echt een fijne dag om een monteur te moeten bellen. Om het een beetje warm te krijgen heb ik toen de oven aangezet met de deur open, ik heb een open keuken in de huiskamer, vandaar dat dat kon. De electrische deken vind ik ook wel een goede tip.
Verleden jaar is een keer een koppeling bevroren van mijn cv, sindsdien laat ik hem bij vorst gewoon aan zodat ie bezig blijft en niet kan bevriezen.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-04 09:34

Jobbeltje"]
[quote="Kusia schreef:
Maar ach, een kruik in bed kan ook wonderen doen.


Hoe wil jij je kruik vullen zonder warm water? Verward
[/quote]
Met warm water die verkregen is uit de waterkoker. En we hebben natuurlijk altijd nog de pannen die voor ons het water willen koken Haha!

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 10:32

Kusia"]
[quote="Jobbeltje"][quote="Kusia schreef:
Maar ach, een kruik in bed kan ook wonderen doen.


Hoe wil jij je kruik vullen zonder warm water? Verward
[/quote]
Met warm water die verkregen is uit de waterkoker. En we hebben natuurlijk altijd nog de pannen die voor ons het water willen koken Haha!
[/quote]

ach ja Blond he Haha!