wat kan ik ervoor vragen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
crazy_funky

Berichten: 6183
Geregistreerd: 25-12-03

wat kan ik ervoor vragen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 20:27

ik heb een hengstveulen van 7 maanden en hij word ong. 1.35 - 1.40 (moeder 1.27 en de vader 1.48)
maar nu heb ik niet echt veel tijd voor hem met school enzo en nu wil ik er een verzorg(st)er bij hebben omdat ik hem niet wil verkopen want het is voor ong. half jaar/jaar.
ik wil er wel n kleine vergoeding voor.
ik dacht zelf zo 20 euro want hij kan nog helemaal niks, jah braaf meelopen en voetjes geven.
maar voor de rest mag die toekomstige verzorg(st)er er alles mee doen.
is dat te veel? of wat denken/doen jullie??

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:29

Denk niet dat je een vergoeding kan vragen voor het verzorgen van een VEULEN .. die verzorger moet alleen maar dingen voor jou doen en krijgt er niets voor terug .. denk dat je er geen geld voor moet vragen

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:34

Ik denk ook niet dat je een vergoeding voor kunt vragen... de meeste mensen willen toch wel dat er rijden tegenover staat dan. En aangezien verzorgers al zo moeilijk te vinden zijn... Ik zou er niks voor vragen als je echt graag iemand wilt!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:36

Neej, idd, geen vergoeding.
Natuurlijk het is een paardje en jij moet er ook voor betalen.
Maar het paardje kan niets!
Ze kan er niet op rijden, niets.
en net als wat miko al zei verzorgsters zijn moeilijk te vinden, vooral voor een paardje waar je niet op kan rijden.
En als je er dan ook nog voor moet betalen

happyhorses

Berichten: 59
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: koog a/d zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:36

ik ook niet, je hebt dan echt weinig kans dat je iemand krijgt!
ik zou gewoon als prijs vragen veel liefde.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:37

Ik denk ook dat je er niks voor kunt vragen, maar ik snap ook niet echt waarom je een verzorgster voor een veulen wilt..
Je veulen loopt toch lekker de hele dag buiten, dan hoeft ie toch niet iedere dag aandacht van mensen?

crazy_funky

Berichten: 6183
Geregistreerd: 25-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 20:48

ik wil er wel een verzorger voor omdat hij alleen in de wei staat en dan heeft ie tenminste nog een beetje aandacht van iemand, anders staat ie daar maar de hele dag.
hij heeft wel buren maar er staat niemand bij hem verder in de wei, want die wei is niet zo groot.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:50

Gooi hem in de opfok.
Jij blij, veulen blij Lachen
Aandacht van soortgenootjes vinden ze vaak veel fijner dan menselijke aandacht.

Btw, wat moet je met een veulen doen?
Iets meer dan wandelen en poetsen kan ik niet bedenken...Verward

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:53

En ik sluit me voor de afwisseling helemaal bij feetje aan. Zorg dat je een leuk plekje voor hem vindt waar hij lekker met leeftijdsgenootjes kan ronddollen. Daar maak je je paard veel gelukkiger mee dan met een verzorger. Poetsen kun je trouwens toch nagenoeg niet in de winter.

verkaatje
Berichten: 741
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amstelveen/Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:55

crazy_funky schreef:
ik wil er wel een verzorger voor omdat hij alleen in de wei staat en dan heeft ie tenminste nog een beetje aandacht van iemand, anders staat ie daar maar de hele dag.
hij heeft wel buren maar er staat niemand bij hem verder in de wei, want die wei is niet zo groot.


dan kan je al helemaal niks vragen, je doet er zelf niks mee en dan moet iemand anders geld geven om hem aandacht te geven Verward , je kan óf zelf watmet je veulen gaan doen óf helemaal niks vragen van de verzorger.

crazy_funky

Berichten: 6183
Geregistreerd: 25-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 20:58

tot nu toe kwam ik er elke dag maar aangezien ik na de vakantie een bar lang rooster heb lukt dat niet meer dus hij is gewend dat er elke dag iemand is om hem te vertroetelen en met hem te gaan wandelen

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:58

Idd, gooi hem bij een veulenstal.
Is zo goed voor het veulen!
In Zaltbommel zit er 1tje, gingen de veulens van Ilkkah altijd heen, echt super daar, lopen ze lekker met zun allen, en hebben ze alle tijd om te spelen en te genieten van het vuelen zijn en hun onbezorgde leventje!
Dat is voor het veulen het allerfijnst!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:59

crazy_funky schreef:
hij is gewend dat er elke dag iemand is om hem te vertroetelen en met hem te gaan wandelen


Ik zal je een ding zeggen, hij zal het totaal niet missen als ie lekker met vriendjes in de opfok staat.
Voor hem is spelen met vriendjes veel leuker dan braaf doen wat het baasje zegt!

Bovendien kraag je vaak er verwende veulens als ze veel in de hand zijn geweest...

crazy_funky

Berichten: 6183
Geregistreerd: 25-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 21:02

maar meestal zijn die opfok stallen best duur, en aangezien ik op het moment niet echt super in de finaciele gebeuren zit
wel genoeg om hem te onderhouden natuurlijk anders had ik geen pony moete nemen..

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 21:03

Valt vaak reuze mee, ligt er natuurlijk ook aan waar.
En je betaalt nu toch ook stalgeld?

Waar woon je ongeveer?

crazy_funky

Berichten: 6183
Geregistreerd: 25-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 21:06

hij staat nu in een weitje met een half geslote schuilstal waar hij zelf dus in en uit kan lopen, en daar hoef ik bijna nix voor te betalen (kenissen Haha! ) en ik woon in barnveld

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 21:07

Ohzo.
Misschien kun je eens rondvragen in de buurt voor een eventueele opfok?