paarden mensen zijn eigenwijs!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

paarden mensen zijn eigenwijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 19:02

Valt het jullie dan niet op, dat de meeste paarden mensen van die uiteenlopende meningen hebben?

Ik ben heel blij dat ik een eigen paard heb, maar kom het toch elke keer weer tegen.

Deken erop??Nee hoor totaal niet nodig!


ontwormen, hoe vaak doe jij dat?? Ik elke 7 weken, nee joh!!! Tong uitsteken één keer per jaar is meer dan genoeg.


Ligt dit zadel goed op die pony?? Scheve mond (is net aangemeten door een hele erkende zadelpasser) nee hoor ligt voor geen meter ik zou als ik jou was een ander zadel kopen of een bontje eronder...

Rijden met peesbeschermers is dat verstandig?? nee want de benen worden er slap van, ja wel juist!!!! Om been blessures te voorkomen.

Ik wordt er soms echt knetter van, jullie niet?
Ben blij dat ik zelf een beetje Schijnheilig ervaring heb anders werd ik echt knetter.

Sorrie voor de zeurtopic maar moest het even kwijt!

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 19:08

als iedereen dezelfde mening had zou het wel saai worden he Knipoog
maar inderdaad is het soms wel irritant, vooral als je echt iets wilt weten. zo had ik volgens mijn trainer (en die trainer daarna ook) een nieuw zadel nodig, maar volgens anderen pastte die van mij perfect. en daar had ik dus helemaal niets aan Knipoog

dosator
Berichten: 225
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 19:29

Inderdaad, paardenmensen zijn eigenwijs, maar soms moet je dat ook zijn. Gelukkig zijn wij ook zo eigenwijs om naar Ankie1 te luisteren en ons door haar te laten adviseren. Dit voorkomt de nodige ja en nee discussies. En ja, als je dan toch een expert binnen handbereik hebt, dan maak je daar toch met alle liefde gebruik van. Zeker als de expert het met de paplepel ingekregen heeft.
Alle goed bedoelde tips en adviezen nemen we in dank aan, echter we blijven toch bij het advies en tips van één persoon. Zo blijft de opvoeding en leerproces grotendeels consequent.

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 19:37

Volgens mij heb je dat niet alleen met paarden, moet je eens met een puppy in het bos gaan wandelen dan krijg je ook van alle kanten advies van hoe je hem op moet voeden, en naar welke trainer je wel en welke je niet moet gaan!

Maar ongevraagd advies is meestal wel irritant!

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 19:51

Het ligt er aan.
Ik hou wel van discussies.
Of liever gezegt....samen nadenken hoe het voor het paard het beste is.
Ieder paard is anders....en als ik het even niet meer weet vraag ik gewoon aan een stal genoot hoe zij er over denkt.
Als we samen hier over praten dan is het leuk.
Als je tegen elkaar praat is het wat anders.
Dat is irritant!

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 19:56

Daarom probeer ik nooit gelijk mijn mening te spuien. En gelukkig denkt 99% van mijn stalgenootjes hier hetzelfde over. Als iemand mijn mening wil dan geef ik die wel als diegene er om vraagt.
Ik merk ook dat ik die 1% bij ons dan ook vreselijk irritant vind.
Het zal allemaal wel goed bedoelt zijn, maar ik weet zo onderhand na al die jaren wel wat goed voor mijn paard is. Het is niet zo dat ik niet open sta voor iemand anders zijn mening, maar ik wil die niet opgedrongen krijgen.
En als ik het niet weet dan vraag ik het wel...toch?

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 19:59

dosator schreef:
Inderdaad, paardenmensen zijn eigenwijs, maar soms moet je dat ook zijn. Gelukkig zijn wij ook zo eigenwijs om naar Ankie1 te luisteren en ons door haar te laten adviseren. Dit voorkomt de nodige ja en nee discussies. En ja, als je dan toch een expert binnen handbereik hebt, dan maak je daar toch met alle liefde gebruik van. Zeker als de expert het met de paplepel ingekregen heeft.
Alle goed bedoelde tips en adviezen nemen we in dank aan, echter we blijven toch bij het advies en tips van één persoon. Zo blijft de opvoeding en leerproces grotendeels consequent.

Bloos! Haha! Clown Tong uitsteken Bloos! Bloos! die ankie1 gaat nog is naast haar rijlaarsen lopen Bloos!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 19:59

Hihihi, ja ok afentoe weet ik het allemaal niet meer.
De 1 zegt dit de ander zegt dat.
Je wilt het beste voor je paard maar hoe kom je erachter wat het beste is?

Elke methode schijnt bewezen te zijn, bij de 1 nog uitgebreider dan bij de ander...maar aan alle manieren zitten nadelen en voordel en zo blijf je dus doorlopend twijfelen Haha!

En idd zelfde verhaal bij honden en kattenkenners.

Hond wel door zijn plas halen want daar leert die van de ander zegt nee absoluut niet doen want dat is slecht voor hem en de hond snapt het toch niet.

Katten moet je alleen op brokjes houden, blikvoer is overbodig, en blikvoer kan geen kwaad dus lekker geven als ze het lekekr vinden....jij wilt toch ook weleens een patatje? Ja maar niet iedere dag Haha!

Zucht...ik hou maar gewoon voor ogen dat ook ik het beste met mijn paard voor heb...en dan maar hopen dat de mensen wiens adviezen je niet nagaat niet meteeen op hun teentjes getrapt zijn Haha!

Wat ik dan wel jammer vindt, ben neit vies van ene lekkere discussie, maar dat sommige mensen andere mensen zo de grond instampen omdat ze een andere mening hebben of andere ervaringen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:09

Yessy schreef:
maar inderdaad is het soms wel irritant, vooral als je echt iets wilt weten.


ja dat is ook het punt, als je écht iets weten wilt, en je hoort twee heel overtuigende meningen, dan kan ik persoonlijk heel geirriteert raken.

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:16

pfff weet er alles van.

laatst dacht ik dat ilet kreupel (wist het niet zeker want hij liep vrij normaal) vraag ik aan mijn vriendin die zij van wel en mijn instructrice (het was haar paard)

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 22:08

Ik ben gelukkig ook een eigenwijs paardenmens, anders zou ik helemaal gek worden van al die mensen die me zeggen wat ik moet doen Knipoog
Nu doe ik gewoon lekker eigenwijs wat ik zelf goed vind. Er zijn ongeveer tien mensen waarnaar ik zonder nadenken durf te luisteren en de rest neem ik met een emmer strooizout...*LOL*

Ik heb er echt zo'n hekel aan als mensen mij gaan vertellen wat ik met mijn paarden moet doen Bloos

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 22:13

er is volgens mij geen sport in de wereld waar de meningen zo verdeeld zijn en de kennis ook.............

Iedereen weet het beter.............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 22:15

Albert Voorn wist het goed te verwoorden in het artikel wat laatst in de paardenkrant stond.


Alleen weet ik die niet meer precies Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 23:23

gomir schreef:
de rest neem ik met een emmer strooizout...*LOL*


haha daar kan ik me ook een aardige annekdote van herinneren; over wel of niet zout in de bak strooien als het vriest.
Er waren mensen die het elk jaar deden en mensen die die ervaringniet hadden gehad en meteen begonnen te spuien dat het slecht voor de hoeven zou zijn Schijnheilig

Wat moet je daar nu mee, paarden lopen op het strand toch ook door de zee en dan is het zout juist weer goed voor de benen!!!!

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 23:33

Ik word er ook knettergek van!!En daarom luister ik naar ieder's mening en advies.Bedenk daarna voor mijzelf of ik het kan toepassen of dat ik er voordelen uit kan halen,ofdat ik het helemaal niets vind.
En verder doe ik hoofdzakelijk wat mij het beste lijkt,want als je naar 10 mensen gaat zeggen ze alle 10 iets anders.
Ik heb een paar mensen waar ik echt heen ga met problemen ofzo,en voorderest wil ik met alle liefde je mening aanhoren,maar ik besluit zelf wel of ik het bij mij en mijn paarden vind passen.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 23:45

(Paarde)mensen zijn niet eigenwijs
ze zijn standvastig.

En elke methode werkt mits je niet telkens wisselt van methode...En juist daardoor kan het zijn dat er groepjes komen waarvan het ene groepje zus zegt en het andere zo...
Verder moet je wedstrijden gereden hebben om een rijtechnische mening te kunnen geven... Of gelijk met foto's komen om te bewijzen dat je gelijk hebt...

En het beste vind ik het tuig....sperriempjes, bij elkaar passende setjes, bontonderlegger (nee geen schaap maar lamsbont) met daaronder een sjabrak anders wordt de onderlegger vies, transportbeschermers niet vergeten, de musketonhaak van het halster goedom...., en de hulpteugels gebruik ik s'nachts, heeft ze om een voorbeen een pijpekous, de andere kaal, achter een strijklap en een bandage...

pffff, mijn pony's hebben allemaal blauwe halster, crisis ben ik toch lang op zoek geweest naar balen hooi met blauwe touwtjes Clown
De balen zaagsel worden nu bij mij geleverd zonder opdruk (was op mijn vorige balen groen), hangt er een thermometer in de waterbak, heb ik een brander aangeschaft om de bak te ontdooien, gebruik ik strooizand ipv zout, heeft mijn veulentje van 1 maand een onzichtbare deken op, en wordt af en toe in een koelcel gezet om winterhaar te kweken, onder de hoogtezon gezet anders krijgt hij door te weinig zonlicht een enge ziekte... Dragt zijn moeder een halve deken, zodat de merrie warm blijft en het veulen niet kan stikken...
De DA en hoefsmid zijn nu intern....lijken mijn zadels op sponsorborden (alle merkblikjes staan erop) Heb ik Urk (zadelmarkt) van de landkaart gehaald...Krijgt mij kat harde brok uit blik, heeft de hond een luier om..ja,ja dank zij bokt ben ik nu super creatief

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 23:51

Alane schreef:
(
pffff, mijn pony's hebben allemaal blauwe halster, crisis ben ik toch lang op zoek geweest naar balen hooi met blauwe touwtjes Clown


*LOL*
*Kruipt weer onder het bureau vandaan van het lachen*
Geweldig... Haha!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 01:24

Ik ben niet eigenwijs, ik volg gewoon mijn eigen kop....
Onderzoek alles en behoudt het goede.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 06:06

Alane schreef:
(Paarde)mensen zijn niet eigenwijs
ze zijn standvastig.

En elke methode werkt mits je niet telkens wisselt van methode...En juist daardoor kan het zijn dat er groepjes komen waarvan het ene groepje zus zegt en het andere zo...
Verder moet je wedstrijden gereden hebben om een rijtechnische mening te kunnen geven... Of gelijk met foto's komen om te bewijzen dat je gelijk hebt...

En het beste vind ik het tuig....sperriempjes, bij elkaar passende setjes, bontonderlegger (nee geen schaap maar lamsbont) met daaronder een sjabrak anders wordt de onderlegger vies, transportbeschermers niet vergeten, de musketonhaak van het halster goedom...., en de hulpteugels gebruik ik s'nachts, heeft ze om een voorbeen een pijpekous, de andere kaal, achter een strijklap en een bandage...

pffff, mijn pony's hebben allemaal blauwe halster, crisis ben ik toch lang op zoek geweest naar balen hooi met blauwe touwtjes Clown
De balen zaagsel worden nu bij mij geleverd zonder opdruk (was op mijn vorige balen groen), hangt er een thermometer in de waterbak, heb ik een brander aangeschaft om de bak te ontdooien, gebruik ik strooizand ipv zout, heeft mijn veulentje van 1 maand een onzichtbare deken op, en wordt af en toe in een koelcel gezet om winterhaar te kweken, onder de hoogtezon gezet anders krijgt hij door te weinig zonlicht een enge ziekte... Dragt zijn moeder een halve deken, zodat de merrie warm blijft en het veulen niet kan stikken...
De DA en hoefsmid zijn nu intern....lijken mijn zadels op sponsorborden (alle merkblikjes staan erop) Heb ik Urk (zadelmarkt) van de landkaart gehaald...Krijgt mij kat harde brok uit blik, heeft de hond een luier om..ja,ja dank zij bokt ben ik nu super creatief



Aha, ik zie het al, je leest niet alleen bokt, maar ook de Bit en sterker nog, je gelooft het allemaal Haha!.

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 17:59

Lachen Paardenmensen zijn absoluut eigenwijs! Ik word er zelf ook wel eens gek van, mensen die ongevraagd commentaar leveren over hoe jij met je paard omgaat, of inderdaad verschillende mensen die met hart en ziel heel verschillende meningen over hetzelfde onderwerp verdedigen...
Ik doe maar gewoon wat goed aanvoelt Clown en verder hou ik m'n instructeur aan als richtlijn, die heeft inmiddels zoveel ervaring in de paardenwereld...

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 18:48

En sommige mensen die net van paarden zijn gaan houden zeuren ook vaak op mij: Gaan je paarden met dit weer nog naar buiten --> natuurlijk, hartstikke goed voor ze! Doen jullie de veulens niet naar binnen --> niet als het niet nodig is. Zo heeft iedereen z'n eigen dingetjes. Ik ben zelf best nuchter en bekijk het eerst goed voordat ik een mening geef. Paarden zijn veel gewend en ik haal ze niet met dit weer naar binnen. Hartstikke gezond weer! En ze passen zich heus aan als ze ondergrond hard is, ze hebben heus wel verstand.

Sommige mensen gaan hun eigen dingen naar paarden toe brengen. Het is koud dus lekker knus bij de kachel. Paard lekker knus in stal Verward Paard staat veel liever buiten! Buiten koud? Warme jas aan, paard moet het dan ook wel koud hebben dus dekens maar op. Maar een paard maakt z'n eigen jasje wel *LOL* (ok voor wedstrijden hebben die van ons ook dekens op, maar de rest niet!) Het regent snel naar binnen, paarden snel naar binnen, zo worden de paarden natuurlijk watjes. Laat ze maar eens lekker natregenen, bouwen ze tenminste weerstand op!

En zo kun je natuurlijk wel doorzeuren.......

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 19:05

Ik was vandaag mijn beestje aan het rijden in de buitenbak en dat was ook zwaar onverantwoord volgens mijn buren Knipoog
Je mag niet in een buitenbak rijden als het vriest

Laat ik toch altijd gedacht hebben dat dat best mag/kan als mijn bodem maar niet opgevroren is Blond
Maar ik heb er natuurlijk geen verstand van *LOL*


Paarden met dit weer naar buiten kan natuurlijk al helemaal niet luvdatossa Tong uitsteken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 19:20

en de meningen die ik toen over een loopneusje kreeg, daar ga je toch niet mee rijden zijn mn vorrige pensionhoudtser??? Als jij verkouden bent houdt je toch ook rust?

Okee met dikke groende klodders kan ik ermee inkomen maar met dit en beetje water???

Nee hoor gelukkig sta ik nu op een andere stal en die zeggen dus dat je dan geust mag rijden.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 19:30

gomir schreef:

Paarden met dit weer naar buiten kan natuurlijk al helemaal niet luvdatossa Tong uitsteken Haha!


Bloos! Echt niet? Bloos! Maar 's nachts komen ze wel binnen *LOL* Dan moet ik ze morgenochtend teleurstellen..... zullen ze me niet in dank afnemen Haha!

Die van ons zijn echte bikkels Clown Clown Clown

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:41

Die van mij ook *LOL*

Maar dat kan dus echt niet met dit weer Tong uitsteken Binnenhouden tot alle sneeuw weg is en het minstens drie dagen niet meer vriest....Kunnen ze ook geen blessures oplopen op die harde ondergrond Clown