hoe is je paard bij jullie gekomen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
capopjekop

Berichten: 30645
Geregistreerd: 30-11-03

hoe is je paard bij jullie gekomen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-04 19:23

en waarom juist dat paard.

ik moet eerlijk zeggen dat ik toen ik als 10 jarige niet van plan was om amber te kopen en men pa evenmin. we liepen op de jaarlijkse veemarkt en ik zag amber en haar 1 jaar oudere broer staan. ik vond haar broer veel leuker. Bloos ik zat te zeuren bij mijn pa (iets wat ik al deed toen ik bijna 7 was) toen kwam een goede vriend bij ons staan en die zei: koop toch een ponytje voor kristel. ze rijd al een tijd en ze is stapel gek op dieren. je mag hem bij ons stallen en in de wei zetten.' nou toen was de beslissing snel gemaakt. pap: pingel der maar 100 euro af dan krijg je de merrie. ik pingelen en handje klappen met de boer. en jah ik had een half jarge merrie *LOL* en dat voor 350 gulden OK dan! nu 5 jaar later kan ik me geen betere pony wensen en heb al veel mensen die haar wilde kopen. maar die gaat hier niet meer weg
de rit naar huis was geen succes. in een vrachtwagen. en schuppen. zat dat ding vast
nou na 2 maanden kwam ze thuis staan. we hadden in middels een stal en spullen aangeschaft.
na 2 jaar vond ik 1 pony toch wel zielig en wou gezelschap voor amber. ik mijn pa bewerken. mams wou het niet Scheve mond
jah hoor ik met 2 paardrijdende vriendinnen weer naar de markt. ik zag een kei leuke a maar die werd net verkocht. paps was te laat. toen zag hij grietje. die ik eigelijk niet zo cool vond. ze werd het. ook weer met de vrachtwagen ze wou niet dus papa tilde haar erin. nu hebben we wel een trailer en de ponys hebben het al zeg ik het zelf hier erg goed *LOL* grietje blijft hier ook lekker.
ho eging dat bij jullie?



Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 19:32

hoe is mij paard bij mij gekomen?
Uh via de trailer...

Maar hoe ik er aan gekomen bent. Ik verzorgde d'r een jaar of 2 en toen wilden de eigenaar haar verkopen en heeft haar eerst aan mij aangeboden dus vandaar. En zodoende is ze nu van mij Haha!

- Offline -

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 19:33

door veel toeval met Evita. We waren al een tijdje op zoek naar een paard en we hadden een kennis in Nederland die een kleine paardenhandelaar was (was een hobby van hem, hij had altijd 1 of 2 paarden of ponys staan). En die man kende iemand die zijn paard te koop had staan, maar hem niet wou verkopen aan een handelaar. Maar hij bleef doordrammen dat het echt een leuk paardje was enzo dus zijn we maar gaan kijken. een half uur later wisten we zo goed als zeker dat we Evita gingen kopen, en ik heb er tot nu toe nooit spijt van gehad Lovers

Prima is ook van een goede kennis van ons. Hij woont hier slechts een straat vandaan en had toevallig een paard te koop staan omdat hijzelf met een ander paard wedstrijden rijd. En een paar keer gaan kijken, eens gereden en iemand anders meegebracht en toen een straat verhuist en van Prima heb ik momenteel ook nog geen spijt Lovers

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Wieske_S

Berichten: 829
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 19:42

Een vriendin van me verzorgde Wieske en Pablo.
Ik was een paar keer met haar mee gegaan en we (mijn zus en ik) vonden ze heel leuk. Toen hoorde we dat ze te koop stonden.
We wisten na wat moeite het telefoonnummer van de eigenaar te pakken te krijgen en toen hebben we ze gekocht Lachen

Just keep passing the open windows.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 19:51

DeesDeBest schreef:
hoe is mij paard bij mij gekomen?
Uh via de trailer...


Haha dat dacht ik in eerste instantie ook!
Waarom ik voor Lars heb gekozen? Om heel eerlijk te zijn had ik niet zo heel erg veel verstand van paarden en het kopen daarvan. Dus Lars was het eerste paard waar ik ben wezen kijken en wat ik financieel kon bekostigen. Hij was onbeleerd, dus ik heb hem geaaid en verder eigenlijk niets....en toen wilde ik hem hebben....
Nu zijn we al weer 10 jaar samen...dus ik denk dat ik wel een goede keuze heb gemaakt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:03

Uhm ik en mijn zusje wilde al heel lang een pony, elke keer op marktplaats kijken en ja iedere keer stonmden er weer leuke beestjes die we SAMEN konden betalen, alleen het mocht niet!! Waar moesten we het beest stallen??

Nou zit er bij ons aan de overkant een kleinschalige pensionstalling dus wij daar wezen vragen en ja hoor het kon wel. Ogf we al een beestje op het oog hadden?? nee, niet echt nou zei had toevallig Lucky staan, dus ij de wei in geaaid. En ja hoor helemaal verliefd!!

Toen hebben we paps en mams bewerkt en we mochten Lucky een maand op proef en nu wil ik hem ondanks dat hij strontvervelend is nooit meer kwijt...

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:05

Toen mijn pony overleed was ik opzoek naar een andere pony. Zo had ik meerdere pony's bekeken. Ik was helemaal weg van een ruintje, maar die bleek niet goed te lopen helaas.
Daarna wist een vriendin van me nog een haflingermerrie te koop staan. We zijn er heen geweest, ik zag haar, en besloot dat ik haar wilde.
Tja, eigelijk geen bijzondere manier ofzo..
En heb er zeker geen spijt van Lovers

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:06

Par is lopend bij me gekomen Haha!
Was 100 meter bij mijn stal vandaan dus we liepen zo naar binnen.

Had 7 jaar niets meer met paarden gedaan en zou er ook niets meer mee doen vanwege rugproblemen.

Loontje op Bokt had natuurlijk nog wel haar paardjes en zo afentoe ging ik eens mee..dus ook die ene keer dat Amber in het land achter het spoor stond en daar stond zo'n gave haflinger bij *zei loontje*
Nou ben ik helemaal niet nieuwsgierig dus ben lekker mee wezen kijken.

Ze was ronduit geweldig!!!
Niets mee gedaan, beetje schuw en de kat uit de boom kijkerig, te dik, te vies en niets gewend Haha!
Maar we waren het er wel over eens dat onder dat dikke en het vuil een hele leuke haflinger zat, met een lief koppie.
Ze was 2 jaar en 5 maanden en na een paar weken *dagen* twijfelen wist ik de vraagprijs en mocht ik haar 3 maanden op proef nemen.
Vanuit de wei naar stal gelopen *helemaal trots met allemaal nieuwe spullen omdat ik helemaal niets meer had* in de bak gegooid *we hebben bijna een uur over die 100 meter gedaan...mevrouw wist het allemaal zo net nog niet Haha!
En zo een tijd naar mijn nieuwe aanwinst gekeken en foto's gemaakt voor later.

Na een dikke maand wist ik al genoeg en heb ik haar gekocht.

Ondertussen is ze 3 en een half, 5 maanden onder het zadel....mooie haflinger met nog steeds een onwijs lief koppie.
Schuw is ze niet meer, wel onwijs ondeugend, 1kennig en arrogant...verwend stalpaardje is ze nu.

Eigenlijk is zij een beetje mijn eerste echte liefde op het eerste gezicht geworden in de paardenwereld, en ben na ruim een jaar nog steeds verliefd op haar Lovers

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:09

Zo'n 5 jaar geleden kregen mijn vriendin en ik onze eerste verzorgpony's. Na een tijdje werd één van de shets ingeruild tegen een hengstje van zo'n 1.20m. Hij was in het begin erg bang (vroeger slecht behandeld). Ik vond hem toen nix, één van de shetjes was namelijk weg, hij zag er slecht uit, ontzettend bang en het was een hengst (waar ik toen niet zulke goede ervaringen mee had). Om hem was op te knappen werd hij enkele maanden in een weiland gezet.
Toen mocht ik hem inrijden. Het ging echt goed en hij begon mij ook te vertrouwen. Ik ben toen op hem overgestapt en ging hem dus verzorgen. Na een tijdje zou hij echter verkocht worden, maar gelukkig mocht ik hem huren. En na hem bijna 3 jaar verzorgd/gehuurd te hebben is hij sinds maart 2003 van mij, ik heb hem gekregen voor mijn verjaardag Lachen
Mijn moeder was vroeger echt heel erg tegen het idee van een eigen pony. Maargoed, toen ik na zoveel jaar nog steeds elke dag naar hem ging en echt aan hem gehecht was is het dus eindelijk toch gelukt: een eigen pony Lachen

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:39

Ik wou een paard kopen al een tijdje en ik was rustig aan het rond kijken. Op een gegeven moment zag ik Mirk in de krant staan en belde er heen, in de veronderstelling dat h et niets zou zijn. Ik wil toch geen schimmel??? Toch maar wezen kijken en het was liefde op het eerste gezicht.

Mirk werd door ons opgehaald via een geleende trailer. Een heel oud ding waar hij niet op wou. Hij was ook erg onrustig op de trailer, maar gelukkig is dat helemaal overgegaan!!!

:){

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:45

Orlando kon ik al 10 jaar. Hij was van de vriendin van de eigenaar van de manege. toen ik op zoek was naar een paard,hoorde ik dat hij te koop stond! Ik hoefde er niet eens over na te denken! Ik heb hem natuurlijk wel uitgeprobeerd,maar op woensdag ging ik kijken en op Zaterdag had ik hem al thuis staan. En hij gaat nooit meer weg! Lovers


Cayenne was meer of meer uit de hemel komen vallen. Het was een 8 jarige hannoveraanse merrie met superpapieren. 1.67m hoog,met een kol en 2 witte voetjes. Echt een prachtig dier. Ze stond in de manege,in eerste instantie voor Manege paard,maar daar was ze te heet voor. Toen ik de eerste keer langs haar liep dacht ik gelijk: als ik ooit nog een paard erbij neem,dan moet het er 1 zoals zij zijn. Ik kreeg haar maar niet uit mijn hoofd (vooral omdat ik wist hoe er vroeger met haar omgegaan is ) Er zijn sigarettenpeuken op haar hals uitgedrukt )En een aantal dagen later heb ik haar alsnog gekocht.
Helaas heb ik haar maar een paar weken mogen hebben. Ze is na 2 weken verongelukt Verdrietig
[PP] Naar aanleiding topic:Paard stierf door Sedalin

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:53

In een koffertje Tong uitsteken

Nou, gewoon met de trailer....
Waarom? Omdat we haar gekocht hadden

Tervano was er al.
Maar dies ook met de trailer gekomen, omdat iemand anders hem gekocht had

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:56

Ik hem bram viavia van mensen uit Schoorl. Het is nogal een verwarrend verhaal maar eigenaresse 1 verkocht hem aan eigenaars 2. Eigenaresse 1 kwam bij m'n vader op het werkt en die hoorde dat hij een pony/paard zocht voor mij. Zij hielp bemiddelen en zo kwam ik bij eigenaars 2 terecht waar hij stond. Hij was vervelend en druk maar oh zo mooi. Ik was verliefd op hem, z'n dromerige blik was het vooral. Koninginnedag 1999 heb ik hem gekregen van m'n ouders.
Die mensen waren zo lief om hem te brengen

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 21:07

Ik was 7 jaar geleden alleen maar aan het rond vragen wat een eigen paard nu eigenlijk allemaal wel niet ging kosten. Verward Ik ging naar de handelsstal waar ik had leren paardrijden (5 minuten bij mijn huis vandaan) en de handelaar zei: "An, als je hier wil komen staan dan moet je natuurlijk hier een paard kopen Knipoog. Ik heb er wel 1tje staan!" Ow, dacht ik, nah ja even kijken dan maar. Hij kwam met een leuk tuigpaard aan maar ik herkende Bandiet en vertelde dat ik een wat jonger paard wilde ipv 13 jaar oud. Toen zei hij: " nou ik heb nog een 3 jarige maar die staat even ergens anders. We gingen erheen en er stond een leuk vosje maar heel erg iel en vreselijk gevoeig in zijn mond. Qua uiterlijk vond ik hem eigenlijk niets, hij zag er uit als een jaarling, dun, onbespierd...ik heb 2 proef ritjes gemaakt, 1 samen met een ander paard erbij en 1tje met Miro alleen. Hij was goed verkeersmak en fijn te rijden, ho = ho en dat was erg fijn. Goed pa en ma overgehaald dat ik hem wel erg graag wou kopen en zodoende...Mirogrant was van mij. Ik liet hem keuren en kreeg toen zijn veulenboek papier in handen. Ik kocht hem 23 januari 1997 en volgens papier werd hij 17 Juli pas 3!!! Hmm, ergggggg jong dus, weinig met hem gedaan, in mei een half jaar het land in en toen weer heel rustig aan bij het begin begonnen. Ik heb weleens getwijfeld of ik hem zou houden (hij ging immers vreselijke praatjes krijgen) maar nu kan en wil ik hem nooit meer kwijt OK dan! Lovers

**Look where all this talking got us baby!!**

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 22:42

ik was aan het rijden op mijn pony, toen er een nieuwe pensionklant kwam met 2 arabieren. Ze haalde als eerste so whar uit de trailer en het was liefde op het eerste gezicht! en ze stond teovallig te koop, dus aan mn ouders gevraagt en toen gekocht. Klinkt makkelijk zo een pony maar heb hem zelf moeten kopen (onderhouden) en mn moeder was de ruzie met mn zusje elke dag zat (op mn oude pony haha)
dus ik moest eigelijk een eigen pony kopen. (die ander had ik met mn zusje

niets is onmogelijk voor hen die willen

yentel90

Berichten: 165
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Dwingelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 22:57

mijn vader en moeder hadden al een paard toen ik geboren werd eerst kreeg ik een tijdje les op een shetlander ergens in de buurt toen woonde ik nog in groningen later vond mijn moeder dat het tijd was dat ik ook paard kreeg als ik het wilde nou al klinkt het makkelijk ik heb er eerdere jaren nog over gezeurd maar ik was te klein haha we moesten langs veel paarden maar toen ik mijn paardje zag was ik helemaal verliefd ik had eerst een verzorgpony dus yentel is eigenlijk mijn eerste pony!

HanOveranenClub!! voOr alle hanOveranelOverS Lovers
viewtopic.php?f=34&t=373241
De rOze fan Lovers
viewtopic.php?f=34&t=373243
Y,,, Lovers

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 00:47

Wij hebben een handelaar voor ons laten zoeken. Eerst kwam hij met een andere KWPN'er thuis (zelfde vader als Magic). Maar wij waren een dag niet geweest en dat paard was alweer verkocht Bloos!

En het volgende paard waar hij mee aankwam was Magic; het had bij haar ook niet veel gescheeld of ze was diezelfde dag nog aan een ander verkocht. Maar dit keer wachtte ze toch op ons.
Ik zag Magic en was al verkocht *LOL*

Na wat overleggen hebben we het maar gedaan Haha!

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 01:02

Bij Tayga was het echt liefde op het eerste gezicht . Ze was pas tien maanden doodsbang, superlief hoofdje en allemaal mest onderaan haar buik hangen. Lovers Bloos Haha! Tja ouders gekeken en die konden haar ook niet weerstaan Knipoog Haha! Haha! .
En Mozart hebben we op marktplaats gevonden. Hij en nog een andere pony waren de enige die ik echt leuk vond en te betalen waren . Bij allebei wezen kijken, in eerste instantie vond ik de andere leuker Bloos , nog een keertje wezen kijken en het is toch Mozart geworden. Hij was een beetje nonchalant, want hij was vier keer in een paar maanden verhuist, maar hij is nu veel aanhankelijker en knuffeliger geworden Lovers . Hij is echt een super pony nu Lovers

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 01:44

Toscar kwamen we viavia, was liefde op het eerste gezicht, en 24 uur later stond hij bij ons op de stoep.
Janosz voldeed helemaal aan ons eisen lijstje, stond alleen 200 km vandaan. Toch gaan kijken, en na een week gekocht. Kwam een week later, maar helaas maar kort hier.
En Mabel kreeg ik ook viavia een briefje met wat gegevens van. Totaal niet wat ik zocht, maar toch gaan kijken, en liefde op het eerste gezicht. 2 weken later kwam ze op stal, en ze wordt volgende week gekeurd.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 02:40

Ik reed op een ander paard in die tijd. In diezelfde stal stond ook B'elanna. Het was liefde op het eerste gezicht. Het leukste, meest eigenwijze, meest slimme, meest lieve een moeilijkste paard dat ik ooit het gezien. Het verveelt daarom nog steeds niet Lachen

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 03:37

haha mijn eerste reactie was ook "in de trailer"

Barley was net verkocht en ik wilde graag weer een Welsh Cob hebben. Dus wat afgebeld etc maar het was allemaal niets.

Toen ik bij vrienden logeerde die een Welsh Cob fokkerij hebben (Cobtain stud) Ging ik weer kijken naar een Cob. De laatste die ik kon vinden. Ik wilde er zo grag een hebben.

Wij gingen dus kijken in veenendaal. henk en anja wonen in Zevenaar en dus moesten we een eindje rijden. En daar zag ik haar. Wat een afschuwlijk beest! Die wilde ik beslist niet.

ik was heel erg teleurgesteld en vreesde dat ik niet vlug een andere Cob zou kunnen vinden.

Die avond werd er gebeld naar Anja. kennisen van hun wilde hun Cob graag verkopen. Nou a ze twijfelde nog.

We vonden het allebei wel heel erg toeval. Hij was precies wat ik wilde. Mooie maat en kon al wat. Ze stuurde wat foto's via de mail en ik was verkocht.

Ik ging dus kijken en proef rijden. Ik vond hem heel erg leuk. De dag erop werd ik gebeld dat ze hem niet wilde verkopen. Ik reed te onzeker.

Ja hallo! Ik had net mijn rug gebroken gehad. Verder zeiden ze dat ie verschrikkelijk kon bokken. Dus ja ik reed wat voorzichtig.

Maar ik mocht nog eens komen rijden. Ze waren toch wel onder de indruk dat ik barley (een pony uit het wild) helemaal alleen had opgevoed en mee had ingereden.

Dus nog eens proef rijden en toen was de koop rond!

Karan was van mij!

Enne vandaag is het precies een jaar geleden dat hij naar mij kwam!

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 09:52

We waren op zoek naar een E-pony, en een andere kuikenbroeder zat ook een beetje in de paarden, en die ging voor ons zoeken en toen kwamen we bij deze terecht, een 3 1/2 jarige merrie en we wouden er 1 van minstens 12.

De ander, we wouden een gezelschapspony, maar ik had via een clubgenoot al op een paard en pony gereden, en hij wist nog een leuke.Op t eerste gezicht een verschrikkelijk lelijk beest.
Maar na een stuk of 3x op hem gereden te hebben hebben we hem gekocht.Ook al vond ik het doodeng om te rijden hij schrok overal van en had nogal goed in de gaten dat ik niet kan rijden Haha!

Maar nu zijn we al veel meer een combi dus ben erg blij dat ik hem heb!!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 10:24

heb je even?
geen enkel paard is echt normaal bij mij gekomen Haha!
Lodewijk was het veulentje van een merrie die ik reed voor een groningerfokkerij.
Ik heb er als veulen wat mee omgegaan en toen hij2.5 was ben ik voorzichtig begonnen met een beetje beleren,en toen kwamen er kopers.
ik baalde onwijs omdat ik het best een heel erg leuk paard vond.
Mijn ouders vonden het rot voor me en op 2de kerstdag belde mijn vader mij op dat hij een paard had gekocht?
Dus ik snapte er niets van.Had hij de eigenaar opgebeld en gezegd van jij hebt een bruin paard die Kim leukvind.
Die koop ik Haha! afgelopen kerst had ik hem 5 jaar.

Toen ik met Lodewijk vanwege mijn werk 3 maanden op een andere stal stond.stond daar een 4 jarige merrie die men niet zadelmak kon krijgen en waar ookal een prof.stal mee aan de gang was geweest.
Ze was wild en gevaarlijk en zou afgemaakt moeten worden.Ik zei tegen mijn avder dat ik dat sneu vond want naar mijn mening is alles met veel rust en geduld mak te krijgen, hij pakte zonder wat te zeggen de telefoon en had de merrie ineens gekocht Verward
Ik heb haar ingereden en na een jaartje weer verkocht.

3 jaar later werd er een voskleurig merrie veulen uit diezelfde merrie geboren.
Vreselijke kleur maar ze was mooi van type en zo lief en braaf!maar mijn vader vond haar echt geweldig juist om die kleur.
en dus toen ze 2 maanden oud was kocht hij haar.

Vorig jaar ging ik kijken bij een hengstenkeuring.
daar liep ook iemand die ik al kende omdat nouk daar haar paard van had gekocht.
Ze was er met een zwarte hengst die te koop stond.
Ik vond 'm zo niet veel aan en hij sloeg ook nog eens! Toch belood dat ik eens voor haar rond zou kijken.En toen kwam hij los in de baan.
poeh wat kon die gaan zeg!Ze vroeg echter veel te veel voor hem.
Dus toen ik thuis kwam vertelde ik dat aan mijn vader. die zei dan moet je gewoon bieden wat je wel hebt (en dat was ruim 1500 euro minder)Ik heb haar gebeld en zoals verwacht wilde ze er niets van weten.
Maar ruim een week later belde ze mij terug dat ze het dan toch wel wilde doen.
En zo had ik ineens een hengst.

Toen we verhuisden naar deze boerderij moesten er natuurlijk wel fokmerrie's bij komen.
greetje hier op bokt en mijn lieve schoonmamma ging naar Polen voor werkbezoek.
Zij wist precies wat ik mooi vond in een paard.Dus de eerste avond al belde ze over waldfee.
Die hebben we gekocht en een week voor ik haar ging ophalen met mijn vader(helemaal uit voormalig oostduitsland)heb ik een donkere foto gezien.
toch wel spannend 8 uur rijden voor een paard dat je wel hebt gekocht maar nog niet hebt gezien.Ze zag er goed uit en zo kwam Waldfee naar nederland.

In Polen stond het merrieveulen Awa.Hievan had ik geen eens een foto gezien Ik wist alleen dat ze zwart was en toch hebben we haar gekocht.Dat was nog een heel gedoe omdat ze later ineens toch meer geld wilden hebben.
Vervolgens waren de papieren niet in Orden toen we haar wilde gaan halen en zo kon ze pas naar Nederland in het weekend dat ik op paard&koets moest rijden.
Gelukkig geen probleem want mijn superlieve vader bood aan haar te halen.
14 uur heen en 14 uur terug maar op de terugweg werd hij 9 uur stilgehouden bij de grens.
Awa heeft net geen 24 uur op de trailer gestaan en ze was zo vreselijk lief en braaf!niet 1 keer geschaapt of gestampt.Mijn avder vind haar dan ook geweldig.
Dus toen ik terug kwam van P&K stond ze al een dag bij ons op stal en toen zag ik haar voor het eerst. Ze was idd prachtig en heel erg lief.

Tja en dan Sammy.
Ik ging een stakbrood halen samen met Jos en die zag een advertentie voor een gratis geit af te halen.Mijn geit was net overleden en de andere wasnogal alleen dus we zijn wezen kijken.
daar stond ook een Shet waar ze een goed thuis voor zochtdus die hebben we ook maar meteen (gratis) mee genomen.
Ik heb dus nog nooit op een advertentie gereageerd Haha!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 11:12

Dus hoeveel paarden heb je nu Nimber? Tong uitsteken ...Heb je behalve die wilde merrie no geen 1 kwijtgeraakt of verkocht?..Heb je er dus 5?

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 11:44

My Lady en Angelo zijn met de trailer gekomen. Murphy ook wel met een trailer maar dan ook nog in de baarmoeder van zijn moeder!!!!

Black Velvet was geinsemineert met het zaad van Concorde. Daarvoor was ze ingespoten met het zaad van Variant..... dat werd een zwart hengstje (nergens wit) maar wel al dood in de baarmoeder vlak voor de geboorte. Dus bijna de merrie ook verloren.........

En toen kwam dus Murphy. Hij was 1,5 en nog hengst toen ik mijn vriend leerde kennen. (hij is dus van mijn vriend)
Toen hij 3 was hebben we hem laten castreren. Hij was echt henst en liep de hele dag gillend met de grootste nek die je je kunt voorstellen langs het hek te ijsberen. Aan de hand was hij op zich wel braaf met hier en daar wat stijgeren (paard van 1.70 wat vlak voor je omhoog gaat...... dat is heeeeeel hoog!!)
Voor de rest is het een mietje maar ook een vreselijke kroel.
We hebben hem samen ingereden en het was echt opstappen en wegrijden!!! Het leek alsof hij dacht : nu hoor ik er ook bij!!!!
Paar maanden na het inrijden gingen we voor mij kijken voor een paard. Een van de eerste paarden was een merrie. Op zich niks bijzonders. Ook 3 jaar en net ingereden. Ik voelde me wel meteen op mijn gemak bij haar maar maakte geen bijzondere indruk.
Toch kon ik haar niet vergeten en had het gevoel dat ze daar weg moest (en ze stond er prima bij hoor in die handelsstal)
Dus toch maar gekocht voor niet veel.

Toen ze bij ons op het land kwam maar meteen met Murphy losgegooit want dat moest haar maatje worden.
Zwepen en voer in de aanslag want je weet het niet natuurlijk........ het was vanaf de eerste minuut klef en bef!!!!!!
Nu na 6 jaar nogsteeds.

Mijn vriend ging steeds minder rijden en meer rommelen op het land (er moet altijd wel een hekkie o.i.d. vervangen worden) dus ik begon meer op Murphy te rijden. (mijn vriend had al een hele SGW carriere achter de rug en was eigenlijk achteraf wel klaar met het rijden)
Dus nu rijd ik 2 paarden en ben gek op ze!!
Met Lady rijd ik in het zomer seizoen endurance (doet ze super) en met Murphy rijd ik in het winterseizoen dressuur (doet hij aardig maar hij heeft een super uitstraling en dat heeft ook zijn voordelen Knipoog )

Mijn vriend wilde toch weer iets en haalde zijn koetsiersbewijs. We hadden nog een stal over dus maar eens op zoek naar Haf of Fjord. Mijn voorkeur ging uit naar een Fjord maar het werd een Haf.

Een leuk ding om te zien, sjiek! Maar verder echt een eigenwijs exemplaar!!! We hadden al iemand voor hem om op te rijden en die is er gelukkig helemaal gek van. Ik heb het geduld niet voor een Haflinger, ben ik achter gekomen. In het begin was hij zo onopgevoed dat ik echt een hekel aan hem had. Nieuwe ervaring.... ik dacht dat ik alle paarden leuk zou vinden!!!

Nu gaat het een stuk beter en is Angelo de clown van stal!! Hij kan niet samen met die 2 grote want Lady moet hem totaal niet (projectie???!!) en met Murphy doet hij wedstrijd wie het hoogst kan stijgeren en dat wint Murphy natuurlijk, met als gevolg dat Angelo elke keer achterover klapte.

Gelukkig kan hij los met Webster, een pensionklant en Webster heeft zo'n beetje de bouw en hoogte van een Haf alleen dan in het bruin. Dat gaat goed samen.

Dan hebben we nog 3 Welshjes. Moeder en 2 dochters. Gekocht op Hedel. Met moe is er het een en ander gebeurt. Ze staat nu al zo'n 4 jaar bij ons maar ze blijft angstig van mensen. De oudste dochter is van iemand en de jongste die bij ons geboren is (ze was zwanger bij aankoop) is nu 4 en eigenlijk moeten we die verkopen. Er is niks mee gedaan en het is een leuk dingetje. Dusse.........!!!!!

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beegee, Brandje_04, EsmeeKKK, Esther_r20, ikkedus, irene_sarah, LaDonna75, nathe, paardje2013 en 119 bezoekers