indrukken.....10sec. later foto [digi]

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

indrukken.....10sec. later foto [digi]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 18:37

héél irritant, tegen de tijd dat hij afdrukt is het leuke ruimschoots voorbij, het onderwerp misschien zelfs 100mtr. verderop...
ik heb dit steeds, weet iemand hoe het komt, en vooral of je er iets aan kunt doen.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 19:07

Dan moet je eerst scherpstellen, dus de knop half indrukken en pas wanneer het 'onderwerp' goed staat helemaal indrukken. De mijne reageerd dan altijd meteen, alleen het scherpstellen duurd wat langer.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 19:27

doe ik al altijd! ook ik heb dit probleem met mijn medion md 5995... je drukt half in, en je drukt dan volledig in. hij neemt vaak gewoon geen foto, als hij er een neemt, pas na x aantal seconden...!

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 19:29

dat is het denk ik, ga ik proberen, maar dat betekend dus eigenlijk dat je met een digi nooit snel, spontaan een foto kunt maken...
dank je annetje!

photodude

Berichten: 173
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 22:21

Wat ook vaak het geval is, is dat de rode ogen reductie aan staat.
De camera gaat dan eerst als een stroboscoop een aantal flitsjes geven (kost tijd) wacht dan even en flitst dan pas echt en neemt tegelijk de foto.
Vaak kun je deze functie uitzetten en gaat het allemaal weer ietsje sneller.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 22:27

Digi's zijn ook niet de geschiktste fototoestellen om sportfoto's of foto's van paarden te maken. Je moet er mee leren omgaan, verder zou ik ook een toestel kiezen die wat sneller is. Mijn oude Nikon Coolpix 775 heb ik om die reden verkocht, en ik heb bij de Fotozaak een Fuji Finepix F700 in handen gehad die echt heel snel is. Hij focust continu, maakt meteen een foto ook al zit hij in standby, en het geheugen is XDRAM, schrijft dus sneller weg dan een Compact Flash kaart. Helaas is December een erg dure maand, iedere keer als ik het geld bij elkaar heb, komt er weer een rekening binnen.
Maar dit is de camera waar ik voor ga. Behoorlijk aan de prijs, maar wel zo ontzettend snel!

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 02:31

Annetje schreef:
Dan moet je eerst scherpstellen, dus de knop half indrukken en pas wanneer het 'onderwerp' goed staat helemaal indrukken. De mijne reageerd dan altijd meteen, alleen het scherpstellen duurd wat langer.


Ik kreeg die tip laatst ook al en het werkt echt! OK dan!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 03:51

Oh, en als je net een foto hebt gemaakt is de kans, zeker bij wat goedkopere camera's, vrij groot dat je een aantal seconde geen foto's kan maken. Je camera is dan namelijk druk bezig met het wegschrijven van een foto. Waarschijnlijk is hij dan ook druk aan het knipperen met een lampje vrij dicht bij je viewfinder.

Enige dat je daar tegen kan doen is een andere camera kopen of de resolutie lager instellen (wat wel flink wat kwaliteitsverlies geeft).

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 11:43

BartVB schreef:
Je camera is dan namelijk druk bezig met het wegschrijven van een foto. Waarschijnlijk is hij dan ook druk aan het knipperen met een lampje vrij dicht bij je viewfinder.


En het ligt daarbij dan ook nog aan het type geheugen (afgezien van de resolutie) hoe snel hij wegschrijft: XDRAM is sneller dan een compact Flash kaart.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 17:03

ik heb geen rode ogen reductie, druk de knop half in (en dan helemaal nat. Lachen ) en hij geeft een piep als de vorige foto weggeschreven is. kan er nog een reden zijn?