Koude handen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-01 16:35

De tijd is weer aangebroken: koude handen! Ik heb altijd koude handen, heb het verder niet koud, maar altijd die stervenskoude handen!
Handschoenen dragen, handen in m'n zakken, het werkt allemaal niet, binnen of buiten, het maakt niet uit, verwarming aan, ze worden koud.
Syndroom van Raynaud oid heet het geloof ik. Iemand een idee wat je er aan kunt doen? Iets homeopathisch ofzo?

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 16:41

Ja, een kennis van mij heeft via een postorderbedrijf zo ´n zakje voor warme handen besteld. Er zit een soort harde gelei in en een plat kristallen dingetje. Als je daarop drukt wordt de gelei zacht en hardstikke warm. Kan je het zakje bv lekker in je jaszak stoppen!

De gelei blijft geloof ik een paar uur warm. Om het weer hard te laten worden moet je het zakje een minuut of 6 in kokend water stoppen. Daarna kan het proces weer opnieuw beginnen.

Beetje vaag, maar het werkt wel *LOL*
Zakje kost 25 piek.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: puma op 2001-11-07 15:42 ]</font>

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 16:44

Klopt! Een vriendin van mij heeft hem ook, is idd iets vaaghhs maar werkt wel heel goed *LOL*
Greetzz Tammy

[Edit] lange quote verwijderd [/edit]
_________________
Als je je paard met respect en vertrouwen behandeld krijg je dat ook terug van een paard. Dan pas kom je een heel eind

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-11-07 15:52 ]</font>

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-01 16:49

Zoiets heb ik ook weleens gehad, is wel lekker, maar het werkt dus niet echt omdat ze koud worden van binnenuit zeg maar. Op het moment dat ik zoiets vast heb is het lekker, maar 5 minuten later zijn ze al weer koud. En altijd iets vasthouden is ook niet echt praktisch.
Overigens heb ik er met paardrijden niet eens zo heel veel last van, wel met opzadelen e.d., maar met rijden (met handschoenen, dat wel!) worden ze altijd wel lekker warm, alleen als ik afgestegen ben zijn ze binnen de korste keren weer stervenskoud, ook als ik m'n handschoenen aan houd Frusty
In stress of massage balletjes knijpen (bloedsomloop stimuleren) helpt ook niet echt, alleen tijdelijk, en de hele dag in zo'n dinge knijpen is ook niets!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 16:55

Ik heb er zelf ook behoorlijke last van (nou ja, mijn vriend heeft er 's avonds meer last van Haha! )

Wat ik als tip kreeg, is wisselbaden. Zet twee bakjes met water neer, één bakje met koud water en één bakje met warm water. Houd je handen afwisselend in het koude en warme water. Eindig altijd met koud. Dit bevordert de doorstroming van het bloed in je handen waardoor ze minder snel koud worden.

Heb jij trouwens ook altijd van die enge witte vingers? Ik heb dan altijd het idee dat mijn vingers dood zijn... Misselijk

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 16:57

Ik heb ook bijna altijd koude handen. En als mijn handen koud zijn, is de rest van m'n lichaam ook niet warm te krijgen. Ik krijg altijd van die enge paarse vlekken op de rug van m'n hand, alsof ik een oud vrouwtje ben ofzo. Koude voeten is nog veel erger, ik zie nu alweer op tegen de vrieskou. Want als ik met bevroren voeten van een paard stap, ga ik geheid door m'n enkels... Boos!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-01 16:58

Citaat:
Op 2001-11-07 15:55, schreef Kitty:
Heb jij trouwens ook altijd van die enge witte vingers? Ik heb dan altijd het idee dat mijn vingers dood zijn... Misselijk


Yep, en als het echt heel erg is nog blauwe nagels ook!
Wat erg goed helpt is je handen opwarmen onder het shirt van je vriend (of in z'n broek Haha! ), maar daar is hij nooit zo blij mee........ Ook flauw Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-01 17:03

Heb even gezocht:
Marjolein (het plantje!) en Ginko Biloba Verward schijnen goed te helpen, denk dat ik maar eens iets uit ga proberen.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 17:05

Ik heb bijna altijd warme handen..... Haha! Gemeen he, ik draag zelden handschoenen. Ze noemen me thuis kacheltje. Mijn vriend heeft daarentegen ook vaak koude handen en die krijg ik dus vaak onder mijn trui gedeponeerd }> Boos! Als jullie dus een oplossing hebben hoor ik dat graag }> .
Sterkte hoor.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 17:11

ja ik heb ook altijd koude handen. zielig vriendje....
heb ook steeds paars/blauwe nagels de laatste tijd, echt niet normaal meer. en wat karin al zei, die vlekken op de rug van je hand. ziet er zo naar uit!!! terwijl ik er verder niet echt last van heb, maar t is wel naar

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 17:49

Dat heb ik dus ook, ik heb het altijd koud! Verdrietig
Mijn handen zijn ook meestal ijskoud.

Ik zie zoooo tegen de winter op, de eerste keer dat ik geen binnenbak meer heb en dan voorspellen ze ook nog een strenge winter! Verdrietig

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 18:21

Oh, ik dacht dat karin zei dat ze paarse vlekken op haar rug had! Scheve mond\ *LOL* Maar ik heb het ook heel erg, altijd koude handen, zelfs als het buiten gewoon warm is. Of zweethanden,maar normale temperatuur nooit Verdrietig Rare vlekken op de rug van mijn hand heb ik dus wel, helemaal witte vingers en ik heb ook oranje vlekken! Party!! Zie erg op tegen de winter, nu al draag ik 's ochtends op de fiets dikke handschoenen en dan nog...brr

blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 18:24

ik heb altijd, ook in de zomer als het 25 graden is, last van koude handen. mijn handen worden eerst wit en dan blauw, lijkt net of er inkt onder mijn huid zit. wisselbaden helpen bij mij niet en zo'n vaag zakje ook niet. ik zou graag ook wat tips willen want ik heb er altijd al last van! Verdrietig
margreet als je nou iets heb gevonden, laat het me dan even weten!

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 18:33

Yep me too!! Ik krijg ook van nare pijnlijke kloofjes Verdrietig Ben s'winters echt in de weer met zalfjes e.d. maar helpt allemaal niet Frusty

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 19:10

Ik heb ook renauld of hoe je het ook schrijft mijn broer is er mee naar de dokter geweest en die zegt dat je er weinig aan kan doen...maar ik word er echt gek van in de winter alleen mijn middelvinger en ringvinger zijn helemaal en de rest alleen de topjes helemaal dood en he ber dan ook geen gevoel in dus schrijven lukt ook haast niet...(goeie smoes op school hehe)

maar ik leef nog steeds dus zo'n ramp is het ook weer niet het is alleen irritant maar ja....

anne21

Berichten: 385
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: groet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 19:27

hm heb ik altiijd koude handen, maar vreemd genoeg zijn mijn billen ook superkoud, als ik dan in bed lig ga ik altijd maar tegen de kachel aanliggen, ik weet het een beetje vreemd Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-01 20:30

Roken schijnt ook een oorzaak te zijn (slechte doorbloeding), maar roken doe ik niet, nooit gedaan ook.
Heb veel gevonden over 'Gingko Biloba' en dat lijkt veelbelovend, ga het morgen maar eens halen, slechter zal het er niet van worden, is een natuurlijk produkt.

Marjolein

Berichten: 11635
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 21:14

pfffff ik ben gelukkig gezegend met warme handen. hoe koud het ook is handjes zijn binnen no time weer warm. echt super (jullie allemaal jaloers Haha! ) het nadeel is wel dat als iemand ontdekt dat je warme handen hebt altijd even je hand vast wil houden omdat ze dan hopen dat die van hund an ook warm word. rij swinters dus ook bijna niet met handschoenen. zitten mij alleen maar in de weg.

ikke

Berichten: 37538
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 21:27

Men neme een handenwarmer, benzine en een aansteker. Men doet de benzine in de handenwarmer, men steekt deze aan met de aansteker en klaar is kees, eigen kacheltje bij de hand. Die dingen kosten ƒ20,00 of zoiets bij de betere outdoorshop. Werelddingen zijn het, werken gewoon op aanstekerbenzine. Ze geven ongeveer acht uur warmte af.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 22:30

Ik heb ook altijd van die ijsklompjes aan het eind van mijn armen...
Zelfs na het sporten waren ze nog ijskoud. Nogal slechte doorbloeding (niet alleen door roken Lachen ). Tegenwoordig gaat het wel wat beter maar af en toe nog last van blauwe handen en voeten. Gelukkig is er meestal wel iemand in de buurt die ze even op wil warmen Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 23:22

Ehmm... Gery, bij een trektocht te paard of een kampeervakantie werkt zoiets idd prima, maar helaas wordt het in het zadel wat lastiger... Haha!

ikke

Berichten: 37538
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 23:33

Op trektocht zit ik ook op een zadel hoor, ik zie het verschil niet.
Tip: met zo'n handenwarmer kun je prima oefenen hoor. Even warme handen halen vijf of tien minuten intensief rijden, paar minuten ontspannen en handen opwarmen en weer opnieuw beginnen. Werkt uitstekend hoor.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 20:56

DE gouden tip: zorgen dat je zwanger bent! Haha!
Mijn zus heeft ook altijd koude oftewel "dode" vingers. Toen ze in verwachting was van haar dochters had ze nergens last van.
Het enige is dat deze "tip" behoorlijk wat bijwerkingen heeft.... Knipoog

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 21:02

lol@silvia haha

Maar goed wat erg goed schijnt te werken is je handen reglmatig masseren met kampfer Verward olie.

heb het zelf nooit geprobeert maar mijn vriendje kreeg die tip op het werk succes