Help...verzekeringprobleem

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Help...verzekeringprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-04 13:11

We kwamen er vanochtend achter dat ik uit mn verzekering gegooit ben.
Dit komt omdat ik met school gestopt, 18 jaar ben geworden en geen vast contract heb. Heb een 0-urencontract.. Maar nu als ik dus vast contract krijg dan kan ik wel weer de verzekering in. Maar dat doet het werk niet. Die mogen weekendhulpen geen vast-contract geven..
Wat nu.. ik ben nu dus op zoek naar een baan voor zeg maar tot september.. maar krijg ik dan wel een vast contract?? En anders wat voor verzekering afsluiten?? Huilen Snap er ook de balle van... Wie helpt me!


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 14:40

Even je verzekering bellen.
Woon je nog thuis bij je ouders? Dan kun je als je geen werk en geen school hebt meeverzekeren bij je ouders.
Anders moet je jezelf ziekenfondsverzekeren.

:evaw:

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131844
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 15:46

Om welke verzekering gaat het, ziekenfonds ?
Bel even rechtstreeks met het ziekenfonds en leg je probleem voor.
Je bent vast niet de enige die in deze situatie zit, reken er maar op dat er een oplossing voorhanden is


Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 16:06

En ga maar vast sparen! Want een particuliere verzekering kost klauwen vol geld! Dit geintje heb ik ook gehad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 16:44

Mee laten verzekeren bij je ouders, of een particuliere verzekering afsluiten. De premie hangt af van wat voor polis je afsluit. Het kan varieren van een paar tientjes in de maand tot honderden euros in de maand...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 16:44

Ik heb het ook gehad en de enige oplossing volgens unive was particulier verzekeren, wat belachelijk is aangezien je minder geld hebt als je werkloos bent en echt gigantisch veel moet betalen voor zo'n verzekering.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 16:46

flair schreef:
Ik heb het ook gehad en de enige oplossing volgens unive was particulier verzekeren, wat belachelijk is aangezien je minder geld hebt als je werkloos bent en echt gigantisch veel moet betalen voor zo'n verzekering.


Als je werkeloos bent dan kun je via het GAK ziekenfonds verzekerd worden. Maar ze heeft een contract dus is dat ook geen optie..

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-04 18:38

Volgens mij was ik particulier verzekerd...IZA.. Ga nu een nieuwe verzekering daar afsluiten. Werkloos ben ik idd niet. Maar heb een nul-urencontract en dat wil het ziekenhuis waar ik werk niet omzetten in een vast contract ivm fusie. Ze mogen weekendhulpen geen vast contract meer geven..Boos! Als ze dat zouden doen was ik van het probleem af.. Bij mijn moeder weer in de verzekering schijnt pas weer te kunnen als ik in september met een hbo-opleiding begin.. Dat ga ik ook doen.Dus tot die tijd maar meer betalen.. want een tijdelijk-vastcontract Knipoog tot september zit er ook bij een andere werkgever niet in denk ik.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131844
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 18:48

Ik had al gereageerd, maar er schiet me nog iets te binnen
Op de site van Zorgverzekeraar VGZ (www.vgz.nl) kun je aan de hand van een online vragenformulier zien welke verzekering je kunt/moet nemen.
Is misschien de moeite waard om eens te kijken !

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-04 19:19

Oscar schreef:
Ik had al gereageerd, maar er schiet me nog iets te binnen
Op de site van Zorgverzekeraar VGZ (www.vgz.nl) kun je aan de hand van een online vragenformulier zien welke verzekering je kunt/moet nemen.
Is misschien de moeite waard om eens te kijken !


Thanks..zal is even kijken!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:29

kippie17 schreef:
Bij mijn moeder weer in de verzekering schijnt pas weer te kunnen als ik in september met een hbo-opleiding begin..


Als je studeert heb je een standaard studenten verzekering nodig (particulier) en als je dan stageloopt (waar je geld vangt) heb je weer een ziekenfonds verzekering nodig.
Ik wisselde tijdens mijn HBO opleiding per half jaar van verzekering, errug handig

:evaw:

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 00:18

Dat probleem heb ik ook gehad, kun je ook niet vragen op je werk of je een 8 uurs in de maand contract ofzo mag. Ik geloof dat je een minimum aantal uur moet werken voor je in het ziekenfonds mag.

"Be the change you wish to see in the world."
"Happy Barehoof"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie