Wat (is dit) voor bit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
IcePrincess

Berichten: 7740
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Wat (is dit) voor bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-04 16:31

vanmorgen wilde ik een nieuw bit gaan halen, haar eigen bit goed bestudeerd, opgemeten en op naar de winkel.
Kom ik daar hebben ze het helemaal niet Verward .
Het bit lijkt op deze, maar dan dubbel gebroken:
Afbeelding

nou is mijn vraag wat is dat nou precies voor bit? wat is de werking ervan? en waar zou ik het kunnen kopen?

mijn andere vraag: wat voor bit zou ik anders kunnen kopen? het is gewoon voor recreatief rijden, volgens de eigenaar trek je het bit snel in de mond (vandaar die dingen op het bovenstaande bit?) maar volgens mij hoort dat toch helemaal niet te kunnen? ik heb zelftijd gewoon met een enkel gebroken bustrens gereden.
Zelf zat ik te denken aan een dubbelgebroken D-trens...is dat dan misschien wat?

en mijn laatste vraag Tong uitsteken , het bit had ik gemeten op 13 cm, maar in de winkel zouden ze dat dat niet kon dat het of 12,5 of 13,5 moest zijn Verward . heb ik dan verkeerd gemeten of bestaan er wel 13 cm. bitten?

alvast bedankt Lachen


Heureka

Berichten: 416
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 16:36

Het bit wat op de foto staat wordt vaak gebruikt door springruiters. Een D-trens lijkt me ook prima bruikbaar. Er bestaan wel 13 cm bitten maar het ligt aan het merk of ze met hele of halve centimeters werken

Als je de neusriem goed vastmaakt dan heb je ook geen last van het bit door de mond trekken. Suc6 ermee.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 16:37

volgens mij heet het bit op de foto een kneveltrens?

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 16:40

VOlgens mij is het ook een kneveltrensje.
Maar een D trensje zou ook moeten werken, je moet gewoon even kijken of je het inderdaad door het paard zijn mond trekt. Maar met een vriendelijke hand zou dat niet moeten gebeuren.


Alieska

Berichten: 610
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Kapellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 16:41

geen idee hoe het noemt, maar die "dingen" aan de bitringen zorgen er ook voor dat je het bit niet door de mond trekt, maar ook dat je ,dacht ik, makkelijker kan sturen.

we are not retreating, we are advancing in another direction Knipoog

profiel

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 16:50

je kan natuurlijk ook voor de goede maat even het bit meenemen Haha!.

IcePrincess

Berichten: 7740
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-04 17:27

als ik het bit van het hoofdstel kon krijgen, ik ga niet het hele hoofdstel meeslepen Tong uitsteken

ik denk dat ik dan toch maar ga voor een D-trens Lachen

die muts in de winkel zei dat dat bit een scharenbit was, maar een scharenbit is volgens mij iets heel anders (zo'n ding met een soort van hefboomwerking toch?)

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 18:36

Dit is n kneveltrens en zou idd voor een D-trensje gaan, als je gewoon rustig in de hand bent dan trek je heus het bit niet 1,2,3 door de mond. Maar ik begrijp dat het een vzpaard is, misschien kan je dan toch nog n keer overleggen

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 18:36

Ja, scharenbit is inderdaad met hefboom werking. De trens van de foto is een kneveltrens. Is bedoeld (meestal voor springen) om wendingen duidelijker te maken voor het paard.

Chrisjuh
Berichten: 193
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 19:02

ff een vraagje hoor, wat is nou het verschil dussen die kneveltrens en een D-trens.. ik wete het dus neit welke ik zou pakke (sorrie,offtopic)

Haha! ~¤'Chrisjuh De Liefste Haf!'¤~ Haha!

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 19:04

Chrisjuh schreef:
ff een vraagje hoor, wat is nou het verschil dussen die kneveltrens en een D-trens.. ik wete het dus neit welke ik zou pakke (sorrie,offtopic)


Dit is dus een kneveltrens.
Een D-trens heeft 2 bitringen (zoals bij een normale bustrens), alleen dan zijn de ringen in de vorm van een D.

Don't dream your life, live your dreams!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 19:07

Voor Marilyn had gaby ook zo een bitje, maar dan van happy mouth.
Ze liep er wel lekkerder dan op het dubbel gebroken happy mouth bitje.
Maar dan hadden we niet die dingen boven, maar alleen onder.

22 Januari verwachten we ons kleintje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, _Anke_, ABC_Pony, aisie, Jagger_magic, mala26, s1993, vierhoef, zoedeloe en 74 bezoekers