ik wil niet decadent doen hoor, maar ik heb er een paard bij

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-01 14:51

Yep, ik heb een 3e paard bijgekocht. op de paardenmarkt in hedel. Een 3 jarige merrie die familie is van mijn Paddy. Deze merrie heet evenals de volle zus van Paddy (padonja) Radonja. Dat komt omdat Radonja een dochter van Fadonja is, en Fadonja is van Vadonja, die ook de moeder is van Paddy. Fadonja is dus van Akteur (v. amor) en deze is gemixt met Balzflug, waar deze Radonja dus uitgekomen is. Het is dat ik haar voorlopig nog effe gratis kan stallen, daarna verkoop ik haar.


zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 15:00

???
Wat ga je in de tussentijd mee doen? Is ze al zadelmak? HEb je zoveel tijd over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 15:06

Gefeliciteerd!!!! Wat leuk zeg en super dat je haar gratis kan stallen! Je hebt het toch wel lekker voor mekaar hoor.

Ben je nog op zoek naar een huis met stallen regio Arnhem / achterhoek?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 15:07

Ben je dan niet bang dat je je gaat hechten aan haar? Je hebt haar dus voor de handel gekocht? Heb je ook al foto's?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Dees

Berichten: 18857
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 15:08

Ja hoor, dat kan dus niet he, met een volle knip naar de paardenmarkt in Hedel Sigaar !
Gefeliciteerd met de aankoop van de Balzflug..... Is het 'masterplan' nu om de hele merrielijn op te kopen?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-01 15:10

Nee, zal effe hulp moeten inschakelen. Een meisje bij mij op stal heeft haar paard verkocht en wil zolang iones wel rijden voor een paar dagen per week en een ander meisje Paddy. Deze 3 jarige kan werkelijk nog helemaal niets. Het is dat ik haar goedkoop kan stallen, anders had ik het dus niet gedaan. Ik hoop haar met enige winst te kunnen verkopen, die winst steek ik dan in het voorlopige stalgeld van paddy.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 15:12

Wat was je beweegreden om deze te kopen Verward Ben wel nieuwsgierig eigenlijk, want ik dacht uit jouw berichtjes te begrijpen dat eigenlijk 2 paarden al teveel en/of te duur waren.
Ga je misschien de handel in?
Maar heel veel plezier met Radonja! Ga je deze nu Raddy noemen? Clown

:evaw:

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-01 15:17

hahaha, ik heb even raddy overwogen maar dat klinkt niet he. Ik weet het nog niet hoe ik haar ga noemen. Nou, soms koop ik wel eens een paardje voor de handel. heb ik al eens eerder gedaan. het is echter nooit mijn bedoeling om een paard te kopen, ik zoek er ook nooit naar. Ik loop er gewoon tegen aan. Ik heb deze merrie gekocht omdat ik het een mooi dier vond, goede papieren ook, en familie van Paddy. De persoon waar ik haar van kocht was Piet Kuipers, een hengstenhouder uit nederwetten, en die ken ik. Ik vertrouw op hem dat hij me niet besodemietert met een paard. Hij is ook degene die zei dat ik haar zolang bij hem mocht stallen voor die periode. Hij wilde haar namelijk aan mij verkopen, maar ik zei dat 3 paarden in vol pension echt te duur werd en dat ik zo geen kans maakte om ook maar uit de kosten te komen bij verkoop. Daarom bood hij aan om haar zolang bij hem te zetten. De paarden die ik hiervoor gekocht en verkocht heb: een Jorn x Ramiro, een Houston x duc de normandie, een notaris x doruto. En ja, ik raak wel wat aan de paarden gehecht, maar ik had van te voren al geleerd makkelijk afstand te doen, toen ik nog voor iemand paarden inreed. Dus ik weet wat het is en kan het aan.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 15:22

Interessant. Echt waar. Leuk ook. 'k wou dat ik zo'n kans kreeg, maar laat ik me nu maar eens bewijzen met Omar.... Haha!
Veel succes met Radonja (Raja? of Raya? leuke naam voor haar?, of blijf je haar gewoon Radonja noemen (vind ik niet zo))
Succes!

:evaw:

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 15:30

Inderdaad mooi papier erbij. En nu maar afwachten wat het gaat worden. Succes ermee.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 16:23

je had het me al verteld maar ik vind het echt supergaaf en ik wacht echt op fotos! ben heel benieuwd naar die bok! moet een geweldig paard zijn als ik het zo hoor!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 17:56

heey super gefeliciteerd!
pas maar op tsraks is deze zo leuk dat je paddy weg doet Knipoog

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 18:14

"Ready" vind ik best een leuke naam!

Leuk voor je, succes en doe je met inrijden wel je cappie op Party!!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 18:36

Joh wat leuk. Als het net zo'n leuk paard is als Paddy komt het wel goed. Is Rado geen leuke naam? Alleen niet echt merrie achtig. Ik zal nog eens rond kijken voor je.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 19:25

Of Radon (is toch ook zo'n edelgas ofzo Haha! )

:evaw:

Fitzroy

Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 20:14

Behoorlijk decadent, Dees Haha! Haha!

3 paarden, toe maar!

Maar veel suc6 met het inrijden en de verkoop van Ready Teddy (dat heb ik altijd al een gave naam gevonden).

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-01 13:54

Ready! dat is een goeie! DAar zal ik eens over nadenken! maar paddy weg doen...... Kijk, het is echt een hele leuke merrie hoor, wederom zonde om te verkopen eigenlijk (maar dat is iedere keer als ik een paard verkoop!!!!!!!!) maar ja, Paddy is wel een ontzettend lief diertje, en ik vind haar ook heel mooi. Radonja is nog een dikke wolbaal, maar toch zie ik er al heel veel in. En ze wordt alleen maar mooier.... Ik ga haar wortels voeren en wat lucerne, krijgt ze een mooie vacht. Eerst nog wat met haar vertrouwd raken en over 2 weken misschien longeren. Ik hoop dat ze intussen ook nog wat afvalt. Ik weet nu al dat ze gaat tippen aan paddy, wellicht wordt ze nog wat mooier omdat Paddy als een echte Naturel zijnde wat te kort, beknopt is. En dat is Radonja niet.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 14:59

Spannend zeg! En je gaat haar zelf zadelmak maken en inrijden he? Wanneer komen de foto's? Lachen

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-01 15:15

Ik moet een vriendin van mij nog overhalen om leuke foto's te komen maken met haar digicamera. Ik ga haar zelf zadelmak maken ja, dat is nu juist mijn verdienste.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 15:36

hey dees, weetje wat ik me nu de hele dag loop af te vragen? HOe groot die bok nou eigenlijk is!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 16:08

leuk joh
hoop dat ik snel wat foto's te zien krijg.....
spannend

Love the life that you live, live the life that you love

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-01 16:49

Ze is nog maar 1.62m of zo, maar ze wordt ongeveer een 1.65m-1.66m


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Contemplate, IngeK, Mnoonn, TurboDi en 31 bezoekers