gezamelijke trainingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-01 15:33

Nogmaals een uitleg hoe de trainingen tot stand zijn gekomen en waarom op deze manier.

Doordat er op bokt elke keer verschillende meningen waren over trainers en trainings-methodes heb ik gemeend de gezamelijke trainingen op te zetten,waarbij dus,het oplossen van problemen van de ruiters onderling vergeleken kan worden op de manier waarop zij het geleerd hebben/hadden van hun trainers/trainsters.

en daarbij zouden dan aanwezig kunnen zijn de respectivelijke trainers van de ruiters ,eventueel met het geven van een gasttraining.
die trainers zouden dan contact met mij kunnen opnemen voor een afspraak,om een datum te kunnen plannen.

Laat er geen misverstand over zijn, dit was de oorspronkelijke gedachte, die mijn inziens ook door iedereen zo gezien werd.

Jan van Berendonk was de eerste die reageerde,en bereid was om zijn tijd daarin te steken.daarvoor ben ik hem zeer erkentelijk.

claudia heeft dit ook een keer gedaan toen Jan niet kon komen, en tot mijn grote genoegen was ook monique mertens bereid, om een aantal dingen uit te leggen.

dat het contact met de tribune ruiters nog niet optimaal is,is mede te danken aan het feit dat de opzet zo succesvol is,veel deelnemers/sters.

de opmerkingen die er zijn gekomen zijn voor een deel terecht,maar gezien de opzet dus niet terecht.
omdat een ieder die kwam wist dat er onderling gevraagd zou worden,ofwel zou moeten worden.

ook op mijn vraag welke diciplines en/of onderdelen,op jullie lijste staan,is m.i. niet of nauwelijks gereageerd.

van een paar heb ik kunnen zien wat ze willen,anderen werkten off topic!

diciplines alle
alle basis problemen
hoge mate van ontspanning
tempobeheersing

en het voorstel van meer overleg met tribuneridders.

summery:
ik probeer Jan Claudia Monique en nog iemand anders te pakken te krijgen voor overleg.

met Jan zeker omdat hij er vanaf het begin bij geweest is, en ik hem niet voorbij zal lopen.hij ook de eerste is aan wie ik vraag om een clinic te geven

verder wil ik de komende keren een clinic laten geven over pleasure.
en een zit clinic.

maar zeker niet elke maand een clinic,ik had gedacht een clinic en dan een training,en daarna weer een clinic zodat de onderwerpen van een clinic geevalueerd kunnen worden op de volgende training,kosteen zullen evenredig aan clinics omhoog gaan.

hopelijk is dit duidelijk genoeg gesteld,
geen verwijt naar iemand,alleen zelfkritiek is hier op zijn plaats.

Rinus

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 16:03

Rinus,

uit jouw berichtje spreekt wat wanhoop over zoveel onbegrip bij de bokkkers over de opzet van de trainingen Knipoog

Daarom wil ik toch nog even gezegd hebben (herhaling!) dat ik het door jouw genomen initiatief enorm waardeer. Ik heb kritiek geleverd, in de hoop dat we daarmee tot een nog betere opzet komen omdat ik bang ben dat dit initiatief anders zal stranden. Ik persoonlijk zou dat erg jammer vinden.

Ik sta achter jou uitleg en jouw aanpak voor de toekomst.

Tot de volgende training!

jip
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 16:09

He rinus, ten eerste petje af dat je er zoveel tijd en energie insteekt. Pling Het is natuurlijk ook vrij nieuw in nederland en men zal iets anders gaan moeten denken. De gezamelijke trainingen zijn nl geen les of clinic waarbij je de hele tijd begeleidt wordt en gezegd wordt wat je moet doen. Bij een gezamelijke training zal dus meer uit de ruiter zelf moeten komen. Ik denk dat dat sowieso een omschakeling is voor de meesten. Misschien ff wennen maar het komt vast wel goed. Gewoon doorgaan!!!!!!!!

KarinG

Berichten: 179
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Sondel Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 00:09

Ik voeg me daarbij, de inspanningen van Rinus zijn absoluut top! Petje af, en ik hoop ook zeker dat de vorm die we zoeken gevonden wordt. Om en om clinic en gez. trainen lijkt me een mooi compromis.

Ik wilde met mijn laatste bericht duidelijk maken dat het een behoorlijke investering is om hiervoor 3 uur onderweg te zijn terwijl ik behalve naar anderen kijken voornamelijk getraind heb zoals ik meestal doe. En dan kan ik wel een binnenbak bedenken die dichter bij is en kom ik voor het kijken wel zonder paard. Om het maar eens kort door de bocht te zeggen.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 11:16

Karin G: dat is precies dezelfde gedachte die ik ook heb, ik vind het een super initiatief en heel erg leuk om andere lotgenoten te zien maar om te trainen in een binnenbak met andere paarden kan ik ook naar Jos (= een half uurtje).
Daarnaast train ik bij Barry Schuurman (wanneer mogelijk) en die zit om het hoekje bij Rinus, mijn thuisparlement begint dan een beetje te klagen over alle km's die ik maak met mijn paardje Schijnheilig
Nogmaals Rinus, ga echt door, er is voldoende animo voor de 'trainingen' en als er clinics zijn dan zullen er weer andere van de partij zijn. Haha!
Deze keer voeg ik mij bij de tribune ridders Cool

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-01 11:54

dames hartverwarmend deze reacties.
marianne het is niet uit wanhoop,dat ik dit nog een keer ging uitleggen .ik was boos,boos op het feit dat ik het weer zo zag gaan als 10 jaar geleden
ook het feit dat er weinig reactie kwamen op mijn vragen,van wat er nu precies van mij kant gedaan moest worden,om het beter te doen,en natuurlijk dat er meer structuur moet komen ,daar zijn wij met elkaar verantwoordelijk voor,dacht ik?

nu heb ik een aantal ideen en suggesties er uit kunnen halen die leidden tot structuur,en komt er een clinic op 24 november,daar heb ik een nieuw topic over gestart,en inmiddels met medewerking van een goede heeeeeeeeeeel goede vriendin die voor mij een enqetteformulier heeft gemaakt en een ieder heeft deze ontvangen,sommige hebben hem al terug gestuurd,en die is bedoeld voor in het nieuw jaar,dus als iedereen zijn voorkeur wil uitspreken,ook suggesties voor trainers,en zet dan ook hun tel of email er bij,zodat ik die kan bereiken en uitnodigen voor een clinic.
als alles loopt zoals we willen,dus volgend jaar een stuk of 6 clinics om mee te beginnen.

groetjes rinus

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 21:33

Rinus ik heb wel een e-mailtje van je gehad, maar het is onleesbaar....lijkt wel een geheime code Knipoog
Wil je het nog es proberen please Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 22:23

Citaat:
Op 2001-11-08 10:54, schreef westernworld:
ik was boos,boos op het feit dat ik het weer zo zag gaan als 10 jaar geleden
ook het feit dat er weinig reactie kwamen op mijn vragen,van wat er nu precies van mij kant gedaan moest worden,om het beter te doen,en natuurlijk dat er meer structuur moet komen ,daar zijn wij met elkaar verantwoordelijk voor,dacht ik?


Tja, wat dacht je dat deze ruiters voelden, toen ze een takke-eind met hun veewagen gereden hadden, vragen stelden aan westernruiters waarvan ze dachten nog veel op te kunnen steken, en daar geen zinnige antwoorden op kregen?
Wat dacht je dat dat vrouwtje voelde, toen ze alleen maar hoorde dat haar paard "het toch wel verdomd leuk doet voor een fjord". "Goh wat een mooie"... tja leuk om te horen hoor, maar daar kom ik niet voor Frusty Maar nuttige tips een aanwijzingen? Ho maar. Vragen waarom ze in vredesnaam dingen deed? Ho maar. Serieus ingaan op de keurig van te voren ingeleverde trainingsdoelen? Mwaaaaaah......

Ik kan me jouw 'frustratie' ook wel voorstellen hoor Rinus, want je doet het maar wel mooi, je ideeen verwezenlijken en proberen uit te voeren. Er gaat veel tijd en energie inzitten, en er komt niet uit wat je gehoopt had.
Maar ook vanuit de ruiters (in ieder geval bij ons) kwam er niet uit wat we gehoopt hadden. En waar het aan ligt? De groep? Het publiek? De hoeveelheid mensen? Onszelf?

Ben benieuwd of het verandert als het in clinicvorm gaat gebeuren. Ik baal als een stekker dat ik er meteen de eerste keer niet bij kan zijn. Geluk bij een ongeluk is dat het m'n eigen trainer is die de clinic geeft, dus ik vraag wel een samenvatting de volgende les *LOL*

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 00:03

sonja ?????????????? Haha!
jij stelde vragen waar men geen antwoord op gaf????????????? Verward
kan me heel goed voorstellen dat op vragen van jou geen antwoord mogelijk is zonder in lachen uit te barsten.
vraag ze aan je trainer,of ga je die ook weer inruilen over een paar maanden met de mededeling dat je WEER helemaal overnieuw moet beginnen,en dat je een hoop moet afleren.nee je bent niet uit het western hout gesneden,ga lekker een kar kopen en zet je fjord ervoor.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 00:32

Blaze, ik weet niet wat je wilt bereiken maar door jouw antwoord kan ik alleen maar respect opbrengen voor sonja.

Citaat:
Op 2001-11-08 23:03, schreef Blaze:
sonja ?????????????? Haha!
jij stelde vragen waar men geen antwoord op gaf????????????? Verward
kan me heel goed voorstellen dat op vragen van jou geen antwoord mogelijk is zonder in lachen uit te barsten.

Hmmmmm vragen stelt ze dus. Blijkbaar heeft ze dus de moed om vragen te stellen. Niet elke ruiter durft namelijk toe te geven dat ze ook niet alles weten of graag advies zouden willen hebben.
Citaat:
vraag ze aan je trainer,of ga je die ook weer inruilen over een paar maanden met de mededeling dat je WEER helemaal overnieuw moet beginnen,en dat je een hoop moet afleren.

goh, zoekt ze ook nog net zolang door tot ze een trainer heeft gevonden waar ze zich lekker bij voelt. Maar blijkbaar gunt ze toch wel weer elke trainer het respect om tenminste wat lessen te volgen om te zien hoe het werkt ipv op een oordeel van een ander af te gaan.
Citaat:
nee je bent niet uit het western hout gesneden,

Welk hout is dat?
Citaat:
ga lekker een kar kopen

Aaaaaaah, pleasure driving ? Goed idee, is er nog niet in nederland en lijkt me best leuk.
Citaat:
en zet je fjord ervoor.

Toppie, kiest ze dus ook nog eens een niet doorsnee westernras. Das toch zeker niet de makkelijkste weg. Is toch een hoop doorzettingsvermogen en vastberadenheid voor nodig om dat op te brengen na alle negatieve reacties. Mensen met zo'n instelling zijn toch vaak uiteindelijk wel de toppers. Wauw blaze, ik wist niet dat je het in je had om iemand zo te prijzen. Ga zo door zou ik zeggen Clown

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 00:42

Cornelie }>
heb je al eens verteld wat Didi(jou trainer)
over je dacht,dus verwacht niet dat ik je ooit
serieus neem Haha!

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 08:39

Blaze, heb je verlof gekregen dat je weer even los mag }> ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 08:52

Tja Blaze, ik ben verstandig genoeg om vragen te stellen. Er komt hier ook iemand die zo arrogant is dat 'ie denk dat 'ie alles al weet, en zich heeeeeerlijk voor schut zet op een NK. Hahahaha, die Blaze! *LOL*
Nee vriend, mij hoef je niet te proberen af te zeiken, zeker niet hier. Men weet nu dat ik serieus bezig ben met m'n draaiorgelknolletje, en dat ik er fatsoenlijker mee omga dan jij met je kwart paard.

Dus eh.... ga je tijd hier niet zitten verdoen joh, ga rijles nemen Extreme duivel

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 11:01

Citaat:
Op 2001-11-08 23:42, schreef Blaze:
Cornelie }>
heb je al eens verteld wat Didi(jou trainer)
over je dacht,dus verwacht niet dat ik je ooit
serieus neem Haha!

Ja, hij vond me een lekker ding he Cool Oeeee, ga je me nemen??? Kwijl

DubbelFun

Berichten: 88665
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 11:34

Playtime is over.. Haha!

Svp weer bij het topic blijven nu Schijnheilig }>

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 11:43

Blaze, klopt het dat jij heel je hebben en houwen (incl. paard) hebt verkocht??? Verward
Ik meende zoiets te horen...... Party!!

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 12:15

Toen mij gevraagd werd om voor te doen hoe ik pleasure rijd, dacht ik toch duidelijk uitgelegd te hebben hoe ik mijn paard leer joggen.
Dat het allemaal nog niet gaat zoals ik het zou willen , het eind produkt dus, komt omdat ik nog steeds aan het trainen ben en trainen blijf.
Maar ik had begrepen dat het dan ook een gezamenlijke training was.

hiermee wil ik niet zeggen dat mijn manier "goed" is, maar voor mij en met dit paard werkt het.

_________________
"saddle up, and follow your dreams"

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jos op 2001-11-09 11:20 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 12:18

Jos als dat een reactie op mijn bericht is, dan past die schoen jou niet... Pling

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 00:01

Citaat:
Op 2001-11-09 07:52, schreef Sonja:
Tja Blaze, ik ben verstandig genoeg om vragen te stellen. Er komt hier ook iemand die zo arrogant is dat 'ie denk dat 'ie alles al weet, en zich heeeeeerlijk voor schut zet op een NK. Hahahaha, die Blaze! *LOL*
Nee vriend, mij hoef je niet te proberen af te zeiken, zeker niet hier. Men weet nu dat ik serieus bezig ben met m'n draaiorgelknolletje, en dat ik er fatsoenlijker mee omga dan jij met je kwart paard.

Dus eh.... ga je tijd hier niet zitten verdoen joh, ga rijles nemen Extreme duivel


hahahahahahah jaja serieus Haha!
ja les nemen????? kan niet,heb geen paard meer.
fatsoenlijker Verward
jaja behandel die wwk paarden maar als je kinderen,en je zult er vanzelf achter komen waar je eindigt.en dan maar je trainer weer de schuld geven.

cl@udia

Berichten: 229
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Bredoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 00:55

jos was niet de enigste die moeite heeft gedaan om dingen uit te leggen, er waren ook anderen die het een en ander heeft laten zien met uitleg,

het is best moeilijk om "in the spotlight" te staan ineens,met zoveel ogen op je gericht
complimenten voor degenen die durfden, en ook durfden te vragen hoe anderen iets oplossen

waren de antwoorden niet wat je verwacht had sonja?
wat had je precies verwacht dan?
als er niet uitkomt wat je verwacht dan ligt het inderdaad aan jezelf,
de faciliteit is er
de ruiters zijn er
de gelegenheid is er

het idee is goed, maar kan alleen werken als mensen ook daadwerkelijk met elkaar in gesprek gaan, en open staan voor elkaar

het was de laatste keer toch weer een stuk samenhangender dan de keer ervoor, we zijn het er allemaal mee eens dat het intitatief erg leuk is
ik ben benieuwd wat het gaat worden nu er clinics tussenin komen

wat gezamelijk trainen betreft, het is een goeie ervaring voor jezelf en je paard,
vooral als je ooit van plan bent een wedstrijd te rijden
als ik weer kom neem ik zeker mijn paard weer mee, dan heb ik er zelf ook meer lol aan
opmerkingen als die van sonja zijn niet zo prettig om te horen nadat je je tijd en moeite ergens in stopt Verward

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 12:38

inderdaad een vreemde reactie van Sonja. Er liepen toch mensen genoeg rond waarvan je kan leren en die er ook om die reden waren.

Naast Claudia was ook Monique Mertens van ver gekomen. Allebei trainers. En Jolanda (van de Tops ranch) was er, en ook nog een man die geloof ik Mark heet en een paar jaar terug zelf een western manege had op de veluwe. Ook allebei mensen die les geven/gaven.

En verder een paar ervaren ruiters, zoals Jos en Roel die op een heel leuk niveau wedstrijden rijden. En Emmy, die net de dag ervoor Nederlands Kampioen was geworden met Belle *LOL*

Eens, dat er nog niet een goede manier was gevonden om alle aanwezige kennis te spuien en over te brengen, maar om dan zo negatief te reageren!?

Niemand heeft iemand verplicht om te komen. Er zijn vooraf geen grote beloftes gedaan. Het was geen commercieel initiatief, waarbij je je achteraf als boze "klant" kan opstellen. Opbouwende kritiek uiten om tot een betere opzet te komen is prima, heb ik ook gedaan. Maar er is toch weinig reden om boos op iemand te zijn dat je voor je gevoel voor niks een eind in de auto hebt gezeten Verward

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 14:03

Nou nou, wat een reaktie op Sonja's opmerkingen. Waarom mag de 1 wel kritiek leveren, al dan niet opbouwend, en de ander niet? Ik dacht dat dit een forum was waar je je mening mag geven en Rinus vroeg ook om onze mening. Ik kan me voorstellen dat als je een tijdje onderweg bent met je trailer en het is niet zoals je gehoopt had, dat het tegen valt. Mag je gerust zeggen.
En Blaze, ben jij wel uit het westernhout gesneden?
Als het tegenzit, doek jij de hele handel op. En nog wel een Quarter... Nee, dan de Fjord die doorzet als het moeilijk wordt, m.i. heel wat sterker hout.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 19:29

Citaat:
Op 2001-11-09 23:55, schreef cl@udia:
waren de antwoorden niet wat je verwacht had sonja?
wat had je precies verwacht dan?
als er niet uitkomt wat je verwacht dan ligt het inderdaad aan jezelf,
de faciliteit is er
de ruiters zijn er
de gelegenheid is er

* Geinig dat er vooral mensen reageren die die schoen helemaal niet passen... Zegt meer over jullie zelf dan over mij denk ik hoor...

* Claudia: ik heb bijvoorbeeld aan een paar mensen gevraagd waarom ze hun handen heel laag hadden (terwijl ze met scharenbit reden) en hun binnenhand laag hielden bij het sturen.
Als antwoord krijg je dan "tja, eigenlijk moet ik die van m'n trainer ook hoog houden". Dus eh.... Koe
?

opmerkingen als die van sonja zijn niet zo prettig om te horen nadat je je tijd en moeite ergens in stopt Verward

* Ik waardeer het initiatief van Rinus en de inzet van instructeurs die daar immers ook voor nop op hun vrije zaterdagavond komen om hun kennis met anderen te delen, wil dat best voor de honderdste keer hier zeggen, maar je mag het toch ook zeggen als dingen je tegenvallen? Misschien waren mijn verwachtingen idd wel te hoog gespannen; ik had verwacht veel meer te leren... Iedereen probeert hier altijd zo 'vakkundig' over te komen, dat ik misschien wel veel te veel verwacht had....


Maar om nou meteen allemaal zo vreselijk op je tenen getrapt te zijn.... Valt me wederom een beetje soort van tegen hoor. Ik had immers al lang aangegeven wat ik anders verwacht had en graag anders gezien had, dus ook opbouwende kritiek gegeven.
Tja, en als je er dan maar meteen klakkeloos vanuit gaat dat ik "boos ben omdat ik lang in de auto gezeten heb" Verward tja, dan heb je denk ik uberhaupt niet zo goed gevolgd wat ik nou bedoelde.... Frusty

Oh ja Blaze, je kunt wel lekker door blijven zeiken, maar eh... ik verkoop m'n paard niet als 't es wat minder gaat, en ben idd aan m'n tweede instructeur bezig. Wow, wat een enorm aantal verslijt ik er he *LOL* Behandel m'n knolleke trouwens ook niet als kind hoor, of ga jij bovenop je kinderen zitten? *LOL*

[edit: pik vervangen door tenen]
_________________
Doe maar gewoon, ik doe al gek genoeg...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sonja op 2001-11-10 18:45 ]</font>

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 16:19

phoe phoe ...tjonge...jongelui !!!!!!!! Verward Waar hebben jullie het allemaal over ? Wat ik hieruit begrijp is dat door ene "blaze" (die ik overigens niet ken), de ene reaktie op de andere komt???!!!
Maak er toch niet zo'n punt van en respecteer elkanders mening Schijnheilig , ook al valt dat niet altijd mee !!!
Opbouwende kritiek moet toch, lijkt mij, uiteindelijk resulteren in SAMENWERKING? Of loopt het uit op, zoals meestal, ieder voor zich en "ik ben beter" en "mijn paard is mooier"..... Ja, leuk dan gaan we maar weer engels rijden, want westernruiters zijn toch maar "omlaag gevallen engelse mutsen" .... *LOL*
Wees toch eens aardig voor elkaar ! Bloos
Groetjes Knipoog

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 19:37

Citaat:

ik heb bijvoorbeeld aan een paar mensen gevraagd waarom ze hun handen heel laag hadden (terwijl ze met scharenbit reden) en hun binnenhand laag hielden bij het sturen.

Mijn trainster zei altijd dat hoe hoger je je handen houdt (bij shanks) hoe scherper de hefboomwerking is.