TE dik?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-01 14:37

Afbeelding

Wat vinden jullie nou? Ok, ze is niet echt mager, maar TE dik? Neuh, ook weer niet toch?

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 14:40

er kan wel wat af, maar als je straks wat intensiever gaat rijden, komt dat vanzelf Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 14:42

Ze is gewoon nog heel erg jong en met nog groeien en meer spieren krijgen. Als ik heel kritisch kijk zie ik een pony met een bolle buik en een iel kontje. Heel normaal voor een 2,5 jarige eigenlijk Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 15:21

Een graspens en weinig spieren, maar dat komt vanzelf wel goed tegen de tijd dat ze oud genoeg is om echt aan het werk te kunnen.
Op deze leeftijd maakt het niet zoveel uit. (persoonlijk vind ik paarden als ze zo rond de 2 zijn het lelijkst! De verhoudingen kloppen dan nog niet echt. Daarna wordt het alleen maar beter.)

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 15:25

komt idd wel weer goed

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 16:53

Een grasbuik is inderdaad moeilijk te voorkomen, maar voer je haar eigenlijk ook nog bij? Schraal is beter voor de benen en voor de groei van een paard. Dus als je iets kan minderen in voer zou ik dat doen. Ik weet natuurlijk niet wat je bij voert... Maar als je volgend jaar met haar gaat beginnen heb je grote kans dat het er vanzelf weer af gaat. Toch in de gaten houden. Razinda was ook een tijdje aan de dikke kant. Nu is ze precies goed en probeer ik dat zo bij te houden. Jur is sinds de geboorte van Razinda heel moeilijk slank te houden. Maar ze eten allebei maar heel weinig.

GabbertjeJarig

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 17:55

hij is een beetje stevig ja, maar TE dik vind ik hem niet hoor! Past wel bij hem.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 18:50

Ik heb weer altijd geleerd dat schaal houden weer slecht is voor de benen Lachen
alle jaarlingen en twenters zijn bij osn wat aan de dikke kant.
ze hoeven ook niet in sportconditie te zijn.
Men zegt zelfs dat een grasbuik juist een goed teken is omdat er dan altijd genoeg ruwvoer in de darmen aanwezig is om ze aan het werk te houden. (of het waar is weet ik niet)

Voor een 2 jarige vind ik haar super zo niet laten afslanken maar ook niet dikker laten worden.
volgend jaar om deze tijd zou ze wat slanker mogen zijn.

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 18:59

mijn verzorghaf is dunner maar 1 tip als je er meer mee gaat doen krijgt ze vanzelf een mooi figuur!
en trouwens beter te dik dan te dun(niet te dik natuurlijk)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 20:36

Ik vind haar idd best wel dik, maar dat is niet ongebruikelijk voor een pony van 2. Die hebben nog geen spieren, dat komt nog wel.
Maar wat belangrijker is dan die buik, zijn z'n gewrichten. Bij een jong paard moet je altijd heel goed kijken dat de kogels en spronggewrichten absoluut 'droog' blijven. Als dit niet het geval is, is het paard vaak te zwaar, leert de ervaring bij Fjorden en Haflingers.
Maar ik vind die buik wel een beetje te, eerlijk gezegd. En dat slappe kontje, ach, dat komt wel als ze later (!) meer getraind gaat worden.

Gewoon goed de gewrichten in de gaten houden dus!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 22:37

heb je mijn baffie wel is bekeken?? Haha!

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 16:05

Ze is idd lekker stevig, maar niet echt te dik. Als je met haar straks wat intensiever gaat werken, komt dat wel weer goed! Jamaica is trouwens een heel mooi paardje! Kwijl