Wat bezielt die mensen in godsnaam?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Wat bezielt die mensen in godsnaam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-03 12:32

Ik word ziek van al dat geklooi met dieren om me heen. Paarden die tot bloedens toe opengespoort worden en striemen op hun kont hebben van de zweep. Paarden die met een slof de kin op de borst word getrokken en vervolgens geestelijk helemaal vastlopen. Honden die afgemaakt worden omdat de pups die ze geven niet goed genoeg zijn (allicht, drie nesten in 1 jaar zuigen zo'n hond leeg), en nu dit;

Mensen die ik ken hebben een stoere herdershond. Vreselijk lomp, en volgens mij duidelijk een geval van honden-ADHD. Hij is 2 of 3. Nu gromde hij gister naar iemand. En ze zijn al bijna een jaar met hem aan het trainen om hem manieren bij te brengen maar het lukt ze kennelijk niet. Omdat ze bang zijn dat ie echt agressief wordt laten ze hem vrijdag inslapen.

Ik ben het er niet mee eens, maar de Dierenbescherming stuurt je met een kluitje in het riet ("bel de dierenarts maar, maar die doet zoiets niet") en de dierenarts wil niet met je praten omdat er gewoon "medische redenen" voor zijn (hoewel er in het begin van het gesprek enkel over "gedragsproblemen" werd gesproken). Ik ken iemand die die hond zo wil nemen. Iemand die al zijn hele leven honden heeft gehad en de afgelopen 10 jaar ook met herders getraind en gewerkt heeft. Maar dat mag niet, de eigenaar "mag hem niet" dus de hond moet dood.

Ik kan helemaal niks meer, alleen afwachten tot ze de hond hebben laten inslapen, en ik snap het gewoon allemaal niet.... Verdrietig


Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 13:23

Ach wat vreselijk zielig!

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 13:27

Wat erg. Boos!
Zo ken ik iemand die haar pony wil verkopen, het dier helemaal naar de kloten heeft gereden (hij heeft duidelijk pijn), en 'als niemand hem wil doe ik hem wel naar de slacht, want het is toch een vals kreng'.

Mensen nemen hun verantwoordelijkheid niet meer, als ze dieren nemen. Ze doen er maar wat mee, en het boeit ze hartstikke weinig. En die beesten moeten maar luisteren, anders zijn ze 'vals' en 'gemeen', en wordt de eigenaar zo wraakzuchtig ('als je niet naar MIJ luistert zul je naar niemand luisteren, want dan verdien je het om dood te gaan!').

Echt zo beroerd allemaal. Boos!
Bubbels, echt verschrikkelijk goed dat je er zoveel aan hebt gedaan, hoor! Kun je degene die de hond wil opvangen niet contact laten opnemen met de huidige eigenaar? Misschien dat dat nog helpt... in elk geval helemaal top dat jij zo je best hebt gedaan, en echt heel vervelend voor je dat het dan zo afloopt. Sommige mensen... Boos!

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 13:28

een hond zal vast niet voor niks naar iemand grommen.
en die mensen van wie hij is,hebben hem dus duidelijk ook niet goed opgevoed als ze al een jaar met hem bezig zijn en ze gebruiken dan misschien ook njiet de goede manier,wat zonde zeg van zon hond,nog zo jong,die kan onder goede begeleiding nog zoveel leren.
maar ik weet verder ook niet hoe de hond zich gedraagd,maar de mensen horen wel verantwoordelijk voor zo'n dier te zijn,en niet zo van alle problemen af proberen te komen.
maar gelukkig is er nog wel zo iemand als jou die er tenminste nog iets voor wou doen.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-03 18:42

Gelukkig is het inslapen van de baan. Haha! Ze zijn van gedachten verandert door "druk van buiten". Knipoog

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 20:19

o en wat gaan ze er nu mee doen? hem toch niet zelf houden?

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 20:42

bubbels schreef:
Gelukkig is het inslapen van de baan. Haha! Ze zijn van gedachten verandert door "druk van buiten". Knipoog


Godzijdank! Ik zat hier al bijna tegen het plafond te vliegen... Vreselijk, dit soort mensen. Willen ze hem nu ook wegdoen naar iemand die hem wil ovenemen? (hope so...)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 21:38

bubbels schreef:
Gelukkig is het inslapen van de baan. Haha! Ze zijn van gedachten verandert door "druk van buiten". Knipoog

Euhmmm,
wat nou als hij volgende maand een kind grijpt?

Ik vind het altijd moeilijk beoordelen zo, maar honden die om niets grommen naar mensen vind ik toch vrij apart, een normaal gezonde hond hoort dat niet te doen, ook al zijn ze minder streng opgevoed.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 21:43

Ik vind het eerlijk gezegd een goede beslissing om zo een hond die niet 100 % betrouwbaar is in te laten slapen......... je hebt het niet over een poedel maar over een herder die forse schade aan kan richten.........

Alle schuld ligt uiteraard bij die mensen, das absoluut waar, die hond kan er weinig aan doen........ hij is toch de dupe, helaas...... die mensen moet je adviseren om goudvissen te houden

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 23:03

tja, dat grommen....... op wat voor manier, aggressie? angst? dominantie? of gewoon waarschuwen?
een duitse herder is al een hond wat vrij gevoelig is voor dominantie, dus als je hem niet goed opvoed, krijg je een onwijs moeilijke hond. maar die mensen kunnen hem toch wel wat kansen geven?? belachelijk dat ze hem meteen in wouden slapen! soms is er geen andere oplossing...... maar na 1x????.........

De vogeltjes doen het......... de bijtjes doen het...... zullen wij het ook doen?!
nee joh gekkie, wij kunnen toch niet vliegen!! Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 23:08

mwah ik had ook een hond die was mishandeld en die moest toen ook ingeslapen worden omdat ie vreselijk agresief hierdoor werd Verdrietig

anders moest ie zijn hele lven met een muikorf omzitten , dus twas wel beter

hij wal wel al 8 , dus als ze al zoveel geprobeert hebben om hem te helpen en het hun niet lukt en hij zijn hele leven daarom maar aan een touwtje met een muilkorf moet gaan zitten vind ik het eerlijk gezegd wel beter

Toxotes
Berichten: 42
Geregistreerd: 01-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 23:13

Inderdaad zoals Saskia008 zegt.. op wat voor manier gromt die hond? Moet je dan meteen maar de spuit pakken? Ik heb een kruising herder (teef, was toen 6 jaar) uit het asiel en die is dus niet "betrouwbaar". Voor mij is het een wereldhond, maar ze is geen doetje! Ze pikt gewoon niet alles. En van in haar ogen "minderen" al helemaal niets.

En de fout? Die kan in de hond zitten, maar veel vaker in de mensen die die hond ooit hadden (opgevoed?). Ga eens zoeken of er mensen zijn die zo'n hond wél aankunnen. Zonde om zomaar dood te maken! Honden zijn wat mensen ze maken, zelden wat ze zijn.

(wellicht ben ik wat fel.. maar ik kan hier slecht tegen)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 23:14

Feit is dat die hond inmiddels het stempel 'onbetrouwbaar' heeft gekregen. En dan snap ik dat mensen daar liever geen risico's meer mee nemen (waarmee ik de beslissing overigens niet goedpraat, maar ik kan het me wel indenken).

Het is alleen zo extreem jammer dat het zover heeft moeten komen. Scheve mond

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


ikkiekikker

Berichten: 896
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 01:04

Ag gossie!
Dat is echt zonde.....

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 01:10

bubbels schreef:
Gelukkig is het inslapen van de baan. Haha! Ze zijn van gedachten verandert door "druk van buiten". Knipoog

Hé, wat goed, Bubbels! Gaat hij nu naar die andere man toe?

Gijsenkim, er is een verschil tussen een keer grommen en onbetrouwbaar zijn. En als hij nu naar een goede eigenaar gaat, die er raad mee weet, dan denk ik zeker niet dat het nodig is hem in te laten slapen. Zolang er maar 'garantie' is dat hij daarna niet weer bij zo'n gezin terecht komt, maar als hij gewoon een goede eigenaar krijgt haal je die 'onbetrouwbaarheid' er volgens mij erg ver uit. Al weet ik dan wel heel weinig van honden... maar dat is zeg maar wat Martin Gaus er altijd over zegt. Knipoog

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 01:25

Niemand denkt nog na voordat ze een huisdier nemen, das het probleem Boos!

Als ze hem zat zijn doen ze hem het asiel in aan een boom binden en achterlaten.. dat soort onzin. Krijg meteen de neiging dat soort mensen aan een boom te binden en achter te laten Boos!

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Black_Moon, flash40, gigil, Ineke2, Lemonadee, marte_kandia, Patriesje, Tellie, Telpeva, YandexBot en 160 bezoekers