Gister les met dressuurzadel :)!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-01 13:38

Gister had ik les, en mocht van een vriendin een dressuur zadeltje lenen. Ik heb problemen met mijn bekken te kantelen, en wou proberen of een dressuurzadel mij van dit probleem af kon helpen.

Heb opzadelen was wel erg vreemd, en helemaal toen ik aan wou singelen toen ik er op zat.
Toen ik voorwaarts wou stappen, deed ze de oren in de nek, en de kont omhoog. Normaal gesproken doet ze dit nooit, dus ik had echt zoiets van: Wahhh, ligt aan het zadel.
Al snel kwam Annemarieke eraan om me te helpen, maar het lag meer aan mezelf dan aan het zadel Haha! Les ging super de super. Hoewel ik een paar buien op mijn kop heb gekregen, was het super om ooit weer eens zo te kunnen rijden! Mijn zit was stukken beter, en kon mijn benen stil houden. Lang leve de dressuur zadel!!!!!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 13:40

Hee gaaf dus je gaat nu neuzen voor een dressuurzadel ??

Ondanks dat ik graag spring heb ik ook een dressuurzadel puur voor het dressuurmatig trainen van mij en leys. Zou niet meer zonder willen.

Hoest verder met merry ???

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-01 13:44

't gaat beter. Gister morgen is de fysio erbij geweest, en die zegt afvallen, veel beweging het liefst vaak longeren, en hij komt er een keer in de week erbij kijken. Nou ik een deken op heb in stal, worden de spieren wat warm gehouden, en koelen ze niet heel erg af. Dus met rijden ook weer profeit van.

Met oude cartouche gat het niet zo. Die is zomaar ingestort onder het rijden Boos! Erg eng wordt het dus met hem.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 15:53

ik spring ook lieveer maar ik heb dan ook een spring en drszadel...
het springzadel heb ik alleen op als ik concour(spring) of springles heb voor de rest rij ik altijd met drszadel omdat ik dan beter kan zitten en queen goed drsmatig kan trainen en op een drszadel zit ik ook fijner vind ik zelf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 17:14

Vroeger toen ik nog sprong had ik ook altjd nog een springzadel. Later heb ik dat ingeruild voor een nieuw dressuurzadel. Vooral in de galop en tijdens het doorzitten merk je dat je een stuk steviger zit in een dr. zadel.

Is dit een zadel van jezelf of mocht je het voor een keertje lenen? Als je er een maal goed aan gewend bent dan wil je niet meer zonder hoor!!