Ga ''boerenpeerd'' zadelmak maken!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-01 14:30

Mijn buurman zit in de mensport en ment vnl met die super grote Belgische ''Palmpaarden''. Hij heeft een merrie en die is super gaaf. Ze is een mix van een warmbloed (BWP) met een koudbloed (palmpje).
Super leuk beest om te zien en nou vroeg mijn buurman of ik die zadelmak wil maken en zo nu en dan wil rijden. Nou, dat wil ik wel. Ben heel benieuwd hoe zo'n grote loebas rijdt. Haha!


Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-01 15:16

Iemand van jullie ervaring met deze koudbloeden???
Is er dan niemand die op zo'n paard rijdt? Verward
Laat es ff weten of dat leuke paarden zijn om te rijden. Knipoog

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 15:43

Yep me...
Ik heb er ook een ingereden, een bels
[img]../upload/205/fannyvoor.jpg[/img]
Meestal zijn ze heel cool en vinden niks erg.
Deze was errug slim en gebruikte het tegen je.
Liggen als hij geen zin had (en zie die 1000 kg maar eens omhoog te krijgen, hoofdstel achter zijn oren vandaan krabben als je net zat. Of als je te ver weg ging naar zijn zin en dan in een niet uit te zitten draf naar de voerbak.
Inrijden was trouwens zo van ga maar zitten en kijk maar wat íe doet, ik ben er ook niet dressuurmatig mee bezig geweest, meer "lang leve de lol". Toen de eigenaar is overleden Huilen is hij verkocht Huilen
Succes ermee

:evaw:

Brigitte

Berichten: 208
Geregistreerd: 26-07-01
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 15:55

Vorig jaar met 4 Nederlandse koudbloeden een viertal op (disney)muziek gedaan op de openingsavond van de vereniging. We hebben vreselijk veel plezier gehad, zowel met de uitvoering als met het oefenen.

Mijn indruk was dat het erg "koele" paarden zijn, maar toch wel een eigen wil hebben. I.v.m het gewicht van deze paarden moet je wel stevig optreden als het nodig is.

We hadden maar 1 zadel en hebben dus zonder zadel gereden, zit als een stoel!

Heel veel plezier met het inrijden.

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 18:33

Ik reed eerst ook regelmatig op een bels (niet zelf ingereden..), dat is echt super gaaf! *LOL*
Ik was gewent op ponytjes te rijden en dan is dat wel ff wat anders! Die waar ik op reed was behoorlijk lomp en had niet echt een goede conditie en zweette berhoorlijk snel, en zo koelbloedig was ie ook niet! Buiten is ie er een x met zn eigenaresse zo onwijs hard aan de kletter gegaan! en in de bak deed ie dat ook wel es, maakte ze zich helemaal rond en dan springennnnn! Party!! Maar kwam denk omdat ie (naar mijn mening) te weining zn stalletje uit kwam...
Maar ik vind het echt super beessies! Lachen


Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-01 13:29

Ik verheug me er in ieder geval wel op, a.s. zaterdag ga ik beginnen. Party!!
Ik hou jullie op de hoogte.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mar_X, YandexBot en 79 bezoekers