Mijn paardje komt alleen te staan

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
whatever

Berichten: 213
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Bedum

Mijn paardje komt alleen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 22:29

Ik sta met 2 anderen op een boerderij, alleen zij gaan verhuizen naar een andere stal, die helaas veel te ver weg is voor mij. Ik heb ook al ergens anders gekeken maar dat zit al helemaal vol. Ik vind het zo sneu dat Lennie straks helemaal alleen staat, wordt ze vast niet gelukkiger op.
Ik weet in ieder geval dat ik, als ik een andere geschikte stal vind, daar direct heen ga verhuizen. ( weet iemand misschien een stal omg. Bedum, of Noord-Groningen?)Zijn d'r trouwens nog meer mensen waarvan het paard alleen staat? Merk je ook dat ze een vriendje missen?
Pfff ik zou best een shet erbij willen kopen maar vrees dat mn ouders daar niet zo blij mee zullen zijn.

sparky5

Berichten: 406
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 22:36

he hallo,
ja mijn sparky staat ook alleen want hij kan ook niet samen hoor met adnere maar er staan er wel paardjes omheen maar je merkt niet dat ie alleen is hoor ik bedoel aandacht krijgt ie zat! en daar doet ie het goed op!
als ik probeer een ander erbij te zetten lijkt ie het niet een leuk te vinden hij moet alles delen en zijn aandacht is verdeeld dus wij hebben er geen last van!
Groetjes joyce en sparky

whatever

Berichten: 213
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Bedum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 22:41

Maar bij mijn paardje staan er helemaal geen paarden in de buurt die ze kan zien ofzo, dan zou het misschien nog wel meevallen. Nu staat ze echt helemaal alleen en aangezien een paard een kuddedier is ben ik bang dat ze nogal ongelukkig gaat worden. Ik hoop dat er binnenkort iemand bijkomt of dat ik een andere geschikte stal kan vinden.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 22:43

Mijn paard zowel op de wei als op stal alleen..
Hoewel ze in de wei wel contact kan hebben met de 2 pony's,de weide ernaast..En op stal heeft ze ook een vriendje...Een koe *LOL*
Dit gaat wel goed,hoewel het toch wel fijner is wat soortgenoten te hebben natuurlijk.
Kun je niet iemand anders vinden die bij jou op de boerderij zou willen staan?

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 22:43

wat sneu voor je paardje maar kun je niet iemand zoeken die de andere stallen wil opvullen aangezien die andere weg gaan?

lauwtje_nina

Berichten: 282
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 22:54

nina stond ook heel lang alleen zij heb er voor zo ver ik weet nergens last van gekregen.
zij vond het heerlijk lekker rustig savonds op stal als het land te nat was kon ze heerlijk de hele dag in de bak staan.
en ja als het baasje kwam kreeg zij alleen de knuffels:D heerlijk vond ze dat !!!!;)
nu heeft haar baasje der een baby friesje bij Haha! en dat vond ze in het begin niet zo leuk hij wilde ook in de bak spelen overdag en dan stond zij binnen en dan keek ze zeer boos Boos! nu staat ie der al een tijdje en ze zijn nu goed aan elkaar gewent maar alleen heeft ze het ook altijd naar der zin gehad OK dan!
groetjes laura

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 23:07

ik heb wel eens gehoord dat paarden daar depri/neerslachtig van worden.....dus rare fratsen als niet meer willen eten, dwars en chaggie zijn, etc. Wel een beetje zielig dus.....
toch maar op zoek dus naar een stal maatje, een shet, een koe een geit etc.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 23:12

Sox staat sinds een maand alleen. In het begin was er een buurpaard maar die moest afgemaakt worden na 1 week. Op de wei vermaakt ze zich wel, er zijn meer paarden op de andere weilanden maar 's-avonds staat ze eenzaam in haar stalletje. Ze heeft wel een buitenstal en kan met haar hoofd over het deurtje hangen. Maar ik ben blij dat ik in januari ga verhuizen naar een boerderijtje, ze krijgt daar een mooie stal met nog 3 paarden en buiten staan er nog tig. Sociaal contact is voor veel paarden best belangrijk.

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 00:35

Pfff dat is wel eenzaam he alleen. paarden kunnen toch niet al te best alleen leven? Mensen ook niet erg,of ik toch niet,dan ga ik

jolanda
Berichten: 18
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 16:04

misschien kan je je paardje op een manege zetten dat die toch bij de andere paarden staat.dat zal ik doen met mijn paardjes of ik ga naar een andere boederij en ik ga vragen of ik daar mijn paardjes neer mag zetten. verder weet ik het niet ,maar je kunt ook heel vaak gaan knuffelen dan zal hij zij ook wel blij zijn en dan kan hij op de boederij blijven staan.

groetjes jolanda

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 18:43

Elke 'kenner' zou me doodslaan, maar ik houd Santa al een jaar of zes in haar eentje. Ze stond op een weiland met schuilstal met haar maatje, maar die is overleden ,en toen had ik gewoon de tijd en mogelijkheid niet om een nieuwe pony te kopen. Wel heb ik er twee schaapjes bij gezet, zodat ze nog wel iets aan gezelschap heeft.

Ik heb niet het idee dat ze er last van heeft. Ze staat aan een weggetje waar veel mensen hun honden uit komen laten en komen wandelen, en ze hoeft zich dus niet te vervelen en heeft genoeg te doen. Ook is ze goed ontspannen en niet zenuwachtig; ik heb niet het idee dat ze de bescherming van een kudde mist. Ze voelt zich op haar stal duidelijk prima op haar gemak (elke nacht ligt ze lekker), en dat is echt een veilige plaats voor haar.

Ik denk wel dat het erg van het paard af hangt.... sommige paarden worden er ongetwijfeld zenuwachtig van. Het is natuurlijk toch niet de 'natuurlijke' situatie, en het ene paard kan daar beter tegen dan het andere. Maar goed, ook paarden die op een manege in een box staan, bevinden zich niet in de 'natuurlijke situatie', en dat is dan weer iets waar Santa niet tegen zou kunnen. Ik heb haar liever in haar eentje buiten, dan met andere paarden in boxen, omdat dat voor haar gewoon beter werkt. Maar nogmaals, het verschilt denk ik per paard. Ik zou het gewoon even aankijken; je merkt snel genoeg aan het paard of die er wel of niet ongelukkig van wordt. Lachen

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 19:24

Ik ben het eens met nimue het hangt toch echt helemaal van het paard af ... het ene paard staat juist liever alleen... en de andere word helemaal knetter idioot als ie alleen staat ...
gewoon even zien hoe het gaat... kun je niet iemand anders vinden om die andere boxen op te vullen ?!

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 19:32

Mijn tinkje staat ook alleen....
Ik ga deze zomer op zoek naar shet(zwart/bonte ruin).
Mijn paard heeft er geen problemen mee...hij is dan ook heel erg onderdanig en met anderen werd hij al snel verrot getrapt....
Ik heb er meer moeite mee als hem Verward ....

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 19:51

Is je paardje gewend altijd met anderen te staan ? dan zal hij het in het begin wel missen, maar denk dat hij er wel aan went hoor

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 21:24

Mijn paardje staat ookalleen.
In het begin hinnikte ze heel vaak enz.
Maar ze werd heel erg aanhankelijk omdat ze minder aandacht kreeg.
Maar sommige paarden kunnen er beter etgen dan anderen
De ene word er er heel erg ziek van, en de ander heeft er geen problemen mee.
wat bij lasagna scheelt, als ze op de wei staat, staat ze bij kippen in de wei.

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 21:27

mijn pony staat ook alleen zonder pony maar wel met een schaapje

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 21:47

Mijn pony staat gelukkig met meerdere paarden in de wei. Hij heeft een keer een nacht alleen gestaan, en dat wil je niet nog een keer meemaken, hij heeft het hele weiland rond gelopen en hinikken Haha!

Tijn

Berichten: 400
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Zaancity

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 02:38

Mijn paard heeft verlatingsangst Haha! . Zij kan dus absoluut niet alleen staan. Toen ik nog op een boerderij stond hebben ze haar een keer alleen buiten gezet met mesten en is ze dwars door een houtenhek heen gegaan. Zolang ze paarden ziet of ik sta erbij is het goed, maar zodra ze alleen is, vliegt ze helemaal in de stress.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 10:31

Zeg het voort, zeg het voort, dat er bij jullie nog een hartstikke leuke stal te huur is *LOL* , hang advt. op vertel het op de manege weet ik het allemaal.

Veel paarden kunnen er niet tegen om alleen te staan, maar er zijn er ook die er geen problemen mee hebben, sommige paarden weten niet beter, andere lijkt het niet te intresseren, houd je paardje goed in de gaten als de andere weg zijn en observeer hem goed, schrijf veranderingen op en ga voor jezelf na of hij na een aantal weken/maanden veranderd is.

succes met je paard Haha!

whatever

Berichten: 213
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Bedum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-04 20:36

Hey, bedankt voor de reacties iedereen.
Ze is er veel rustiger onder dan ik verwacht had...maar het lijkt me toch niet goed dat ze de komende jaren (bijna) geen contact meer zal hebben met andere paarden. (rijd ook geen lessen op een manege o.i.d.)
Maar goed, voorlopig gaat dit wel goed en er had ook al weer iemand gebeld dus..

whatever

Berichten: 213
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Bedum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-04 22:15

die dus stalling zoekt Tong uitsteken
Ik hoop dat t wat wordt

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 22:30

en anders, koop voorlopig een koppel kippen die op stal verblijven, of zoek ergens een geitje of koop een shet en zeg dat je paard een veulen gekregen heeft Haha! Schijnheilig