2 mensen op 1 paard, zielig?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

2 mensen op 1 paard, zielig?

Ja, een paard is daar niet op gebouwd
18 (18%)
Nee, een paard kan het makkelijk hebben
79 (81%)

Totaal aantal stemmen: 97


co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

2 mensen op 1 paard, zielig?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-04 20:33

Tja, dat hoor ik dus regelmatig op de manege waar we staan. De een vindt het harstikke leuk dat we zoiets doen, de ander geeft flink wat commentaar dat het zielig is en slecht.

Ik rij soms wel eens samen met een vrienden zonder zadel op Arco. Gewoon een beetje 'knolhobbelen' en lol maken. Vaak gaan we naar buiten en maken we zo een buitenritje, zo ook 2 dagen geleden.
We stappen vooral, maar ook draven we wat stukjes.

Is dat nou zielig of niet? We hebben uitgerekend dat we in totaal 93 kilo wegen, en Arco is 1.68 en uhh.. best wel 'volslank' Schijnheilig Haha!

Nu is mijn vraag hoe jullie er over denken, of 2 mensen op 1 paard nou echt zo zielig is als dat sommige mensen beweren.

Afbeelding
Links is Arco met mij en een vriendin erop


Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 20:36

geen probleem,
ik heb ook al met 2 op een pony gezeten
een paard is sterk en als je niets forseert
kan het geen kwaad voor zover ik weet.
Ik zat op een pony, van 1.40m we wogen ong. 90 kg samen, we hebben niet gedraafd, er zat wel nog een zadel bij op en dat ging prima...

0

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 20:46

Ligt er aan wat je doet, ik hobbel ook wel eens in stap met twee mensen.
Zolang je geen echte ritten gaat maken lijkt het met geen probeem.
Draven lijkt me ook niet ideaal want dat levert nogal wat gestuiter op.

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 20:47

dat paard heeft er zo te zien helemaal geen last van!

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-04 20:54

Draven gaat gelukkig op Arco prima, hij zit best lekker! Komt denk omdat hij zo rond en stevig is Schijnheilig
Tja.. wat zijn echte ritten? Soms doen we dit in de bak en draven we wat meer dan buiten. Buiten zijn het ritten van soms wel eens anderhalf uur in totaal.

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 21:04

Je moet gewoon zelf rieel kijken naar of het beestje het aan kan.

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

F_OrumsterJarig

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 21:09

zo te zien aan de grootte en stevigheid van dat paard, mits gezond, moet 93 kg wel te doen zijn. Maar de ballast moet niet hinderlijk zijn, want dan lijkt het me niet zo super.

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 21:10

Ik vind dat het bij een stevig gebouwd paard wel kan.
ik rij soms ook weleens met zijn 2en op mijn haffie.
En dan draaf ik ook gewoon hoor.
Ze kan ertegen.
het ligt er net aan wat voor paardje je hebt, op een welsje zou ik er niet met zijn 2en opzuitten, maar bv bij een haf weer wel!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 21:11

Ik denk dat het wel kan hoor, maar het ligt natuurlijk wel per pony of paard verschillend. Jamy kan het makkelijk aan naar mijn idee, ik zit ook weleens met zijn 2en op haar, en heb ook weleens in het bos gedraafd en gegalopeerd, gaat allemaal prima Lachen
Maar misschien als je Te vaak doet en Te lang dat het dan toch wel wat teveel voor hun rug wordt.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 21:25

Het gewicht lijkt me geen bezwaar. Het lijkt mij alleen voor het paard niet erg comfortabel. Als je met tweeën op zijn rug gaat zitten, dan zit je toch veel verder naar achteren dan "hoort".
Niet erg voor een keertje, maar het lijkt me voor je paard niet prettig als je dit vaak en lang doet.

edit *typfout*

* To Belg, or not to Belg *

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 21:30

Hangt er natuurlijk wel vanaf wat voor paard je hebt en hoe zwaar jullie samen zijn. Maar ik denk dat je dat meestal toch ook zelf wel in kunt zien. Over het algemeen kun je best met zijn tweeen op een paard zitten, zolang je hem maar niet te zwaar werk laat doen. Gewoon even voor de leut is natuurlijk niets mis mee!!

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 21:36

de tweede persoon zit gegarandeerd op de nieren en op de lendewervels(of net ervoor, even slecht) als de eerste fatsoenlijk wil zitten. niet doen dus, of enkel een beetje in stap.

Enya - Daya :-)

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 21:36

zo te zien kan het paard dat goed dragen, het lijkt me geen probleem voor als jullie dat een keertje doen. en net zoals als Yorghos zegt is voor het paard misschien wat minder comfortabel doordat je verder naar achter zit en misschien met draven wel heel ongelijk hobbelt(?)


Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 21:37

Ik doe het ook wel eens met Sting. We hebben er ook wel eens met zn 3en op gezeten, maar dat vond Sting een minder id, en hebben we ook nooit meer gedaan!
Ik heb laatst zelfs vanuit draf een sprongetje van 60 cm genomen met zn 2en Haha!

Cemlys

Berichten: 14950
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 21:47

bij de manege gingen wij vroeger vaak zo wandelen en dan maar crossen over de velden. blijkbaar hadden de paarden er niet zo'n last van, deze die erop zaten (vooral de voorste persoon) dat was iets anders. ik vond het niet zo comfortabel trouwens maar het paard leek zich er niets van aan te trekken

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 21:55

xxlindaxx schreef:
zo te zien kan het paard dat goed dragen, het lijkt me geen probleem voor als jullie dat een keertje doen. en net zoals als Yorghos zegt is voor het paard misschien wat minder comfortabel doordat je verder naar achter zit en misschien met draven wel heel ongelijk hobbelt(?)


je duwt gewoon enorm op de lendenwervels en ook voor de nieren kan het gevaar opleveren!

Enya - Daya :-)

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 21:55

Ik vind het onverantwoord als je met twee mensen op een paard gaat zitten. Daar is een paard niet op gebouwd. Ik heb wel eens gelezen in een artikel waarin een onderzoek wordt beschreven hoe zwaar je mag zijn voor een bepaald ras. Een voorbeeld was een grote arabier geen ruiter op zijn rug moet hebben zwaarder dan 60 kilo. Je kan dan zelf denk ik wel inschatten dat samen op een gewoon paard te zwaar is!

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 21:59

Hangt er al avanf wat ras het is...en trekfjord zal dus idd meer dragen kunnen dan een fijngebouwde arabier...maar voor 1 xtje is het wel goed en vooral leuk vind ik Haha!

*Oh Adrian, come out and play.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 22:04

Dan zou toch de helft van paardrijdend Nederland moeten stoppen met paardrijden hoor!
Zijn veel mensen zwaarder dan 60 kilo die op kleinere paardjes rijden...

Arco ziet eruit alsof het best kan hoor.
Zou alleen niet te lang gaan, meer ff voor de lol dan gewoon hele ritten maken.
Springen zou ik niet doen, dat vind ik weer net iets TE.

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 22:10

Ik ga ook wel eens samen met mijn vriendin op 1 paard!!

Neem eens een kijkje op:
http://www.ruitersport.com

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 22:12

haha ja zon paard kan dat echt wel hebben hoor....

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 22:18

Feetje schreef:
Dan zou toch de helft van paardrijdend Nederland moeten stoppen met paardrijden hoor!
Zijn veel mensen zwaarder dan 60 kilo die op kleinere paardjes rijden...



Als je puur kijkt wat verantwoordelijk is voor de rug van een paard wel ja. Een paard is van nature geen lastdier .....

Ik heb dit niet zelf verzonnen hoor, maar dit is onderzocht en voor elk paardenras is het natuurlijk anders .....

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 22:20

Nou Arco die kan dat echt wel aan , super paard joh.. ziet er harstikke sterk uit.. kan MAKKELIJK , het is waarschijnlijk nog geen 1/5 van zijn eigen gewicht .... je paard geeft zelf wel aan als het niet lekker aanvoelt ,als iemand op jou nieren gaat zitten drukken geef je het toch ook wel aan ?
Kan makkelijk en ik vind Arco echt een geweldig paard op die foto !

    S p o t.

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 22:28

Ik vind het niet echt zielig nee , ja ligt ook wel aan de situatie, maar dat paard op de foto lijkt er helemaal geen last van te hebben

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 22:44

ik heb ook wel eens met z'n 2en op pjotr gezeten. ook gedraafd.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 136 bezoekers