Hmm, vanaf morgen moet ik zeggen dat...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Hmm, vanaf morgen moet ik zeggen dat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-03 20:11

... me paard 24 is Schijnheilig

Klinkt wel erg oud, vinden jullie niet? Maar hij is nog zo fit.. hij is gekker dan de 3 jarige hengst(hmm over een aantal uur is die ook al weer 4)

Het moraal: Vinden jullie het ook altijd zo raar dat je moet zeggen dat je paard een jaar ouder is..(tja je hobt ook avn die mensen die de verjaardag aan houden krijg je: Oh ik heb een nieuw paard een 5 jarige; Oh wat leuk een R-ettje, nee hij heet P...; oh maar dan is hij 6; nee hij is van juni..(dit verhaaltje speelt zich dan in februari ofzo af)
Ik vind het zo raar klinken dat de jaarling dan al 2 "is", klinkt zo oud al weer, en het is nog mijn kleine vriendinnetje(al is ze net zo groot als haar een jaar oudere zus(zelfde moeder))


Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 20:44

gefeliciteerd aan je paard Tong uitsteken hij krijgt toch een cadeautje hé? Tong uitsteken

Evita is zelf ook al 17. Ik vind het ook al zo oud klinken. In mei word ze 18, dan zal het nog erger zijn Haha! . Het lijkt zo alsof de jaren voorbijvliegen en ze pas gisteren nog 12 was. Maar ze heeft nog niets van haar energie verloren en onder het zadel gaat ze nog perfect mee. Ik vind een paard pas oud wanneer hij zich zo gaat gedragen. Er zijn 20-jarigen die een levenslust al verloren hebben en er zijn paarden van 30 die nog met gemak bereden kunnen worden. En ik hoop dat mijn paard eentje van de laatste categorie is.. Haha!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 22:56

Sjips....en ik hoopte nog wel voor Par der vierde verjaardag een wedstrijdje gereden te hebben Tong uitsteken
Gaat niet lukken als ze morgen 4 wordt Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 11:14

Ik hou gewoon de verjaardag van mn paard aan hoor, ik ken eigenlijk niemand die op 1 januari zn paard weer een jaar ouder noemt.. Mijne word gewoon in mei een jaar ouder!

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 12:51

Opa Sepp is 29 geworden. Er is geen datum bekend dus is 1 januari zijn verjaardag Haha!

Maar ik ben blij dat dat voor mensen niet geldt...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 13:03

officieel worden alle paarden op 1 januari een jaar ouder, die van mij zijn nu 11, 14 en 19

weet nog goed dat ik ze als 7 en 6 jarige heb gekregen, dat klinkt heel ver weg haha
ik heb ze dit jaar ook alweer 7 en 5 jaar, die ander hebben we nu alweer 3 jaar, pff tijd gaat snel!

maar op hun papier worden ze pas op 2 en 23 juli 14 en 11 Haha!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 13:07

mijne zijn nu 7 en 16 :S en ik kreeg ze als 3 1/2 en 15 Haha! Dat gaat ook snel, en 7 klinkt al zo oud, ik hou t nog wel even bij 6 Haha!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 13:08

ja, ons veulen is nu een jaarling *LOL* Pablo is 7, Raimaer 6 en Trammelant 27!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 13:25

Kheb op het moment ff geen paardje waar ik überhaupt iets over kan zeggen. Haha, een voordeel is dat het dan ook niet ouder gaat klinken!

SophieB
Berichten: 412
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 13:38

Oei dan heb ik nu een 2-jarige. En hij is nog maar 17 maanden oud!

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 13:44

Fleur is nu 5 dan, kreeg haar als 2 jarige Lachen
Maar goed, voor mij is ze pas in mei 5..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 13:48

Scylla is dan nu ook 5, maar dat vind ik absoluut niet leuk, want zo komt hij helemaal nog niet over! Dus hij is pas vanaf april 5 Haha! Mag hij zich nu nog lekker gedragen als een 4 jarige Haha!

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 14:45

Proficiat. Als jou paard net zo lang mee mag gaan als de mijne, dan heb je nog vijf jaar te gaan, geniet ervan.
Je hebt in ieder geval een gezond paard. Guy Blom vertelde onlangs dat paarden die meer dan twintig zijn gezond zijn, die moet je vaak zelf aan hun eind helpen omdat het lichamelijk niet meer kan, meestal bewegingsapparaat zoals de mijne, maar niet omdat het een zwak paard is. Die gaan echt voor hun twintigste. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar ik denk wel dat ie gelijk heeft.
Nog veel plezier en laat je niet tegenhouden door leeftijd, doet het paard ook niet.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 16:01

Bonanza is dan vanaf nu 4 jaartjes. Lachen Toch hou ik gewoon z'n geboortedatum aan hoor (2 februari, dus dat scheelt op zich niet veel)! Maar ik heb bijvoorbeeld 25 januari een wedstrijd, en dan moet je bij 'leeftijd' toch echt '4' in vullen (in mijn geval Tong uitsteken Knipoog)

Ob-la-di ob-la-da, life goes on... brah! :D

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 17:12

dolly is nu dus officieel 7...ze wordt oud Knipoog maar ik "vier" het gewoon 19 mei hoor...

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-04 19:28

Maar Rav is geloof ik van februari dus dan is hij echt al bijna 24.. Maar tjongjonge wat kan dat beest nog flippen, hij wordt ook nog gewoon gereden en zal als hij spoken ziet ook zeker schrikken (hij ziet of hoort 9 van de 10 keer spoken) Maar ben ook wel trots dat hij zo oud is en er nog zo goed uit ziet.. al lijkt het bijna of hij stekelharig is die grijze haren op een vos)
Maar er zijn dus heel veel mensen die het ook wel weer oud vinden gaan klinken..

irene_kwinsy

Berichten: 16
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 19:46

hallo!!
gefeliciteerd met je paard!!!
xx irene-kwinsy *LOL*

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 19:48

het paard in een nieuw jaar al meteen als een jaar ouder te beschouwen vind ik niks. bepaalde mensen zullen het wel als gemakkelijk hebben beschouwd maar als je dit al te letterlijk neemt doe je je paard behoorlijk tekort, bij bv inrijden.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 19:51

Ja, ik houd ook gewoon z'n geboortedatum aan hoor...
maar anders zou hij nu al 11 zijn....Neh, daar wachten we nog maar een paar maandjes mee.

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 20:34

haha nou 'gefeliciteerd' dan met Ravvi he...

Vind het echt apart ja, maar houd me toch redelijk aan de geboortedag. Noor is nu dus ook niet 10, niet 11, maar 10 en een half. Of zeg gewoon jah ze is 10, wordt in juni 11......want tjah zeg nou eerlijk....ik kan toch ook niet al zeggen dat ik nu 19 ben terwijl ik 18 ben (niet dat ik dat erg zou vinden)

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 21:11

Pellie schreef:
het paard in een nieuw jaar al meteen als een jaar ouder te beschouwen vind ik niks. bepaalde mensen zullen het wel als gemakkelijk hebben beschouwd maar als je dit al te letterlijk neemt doe je je paard behoorlijk tekort, bij bv inrijden.

Tja, Samson is nu officieel een 3 jarige.
Hij wordt pas 3 in augustus Scheve mond
Dit jaar wordt er dan ook nog niets met hem gedaan, hij mag wat dekken en verder wil ik hem eigenlijk dit jaar niet eens op stal zien Lachen

elisa_

Berichten: 1673
Geregistreerd: 29-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 23:05

mijn pony is nu vierentwintig en een tydje geleden nar een rust huis gegaan, t is een arabiertje dus heeft veeel pit, ondanks haar leeftijd is ze nog erg fit, het ligt denk ik wel aan het soort pony

.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 23:24

24 April zou Dees eigenlijk 19 worden, maar dat is nu dus sinds vandaag.

Weet iemand trouwens waarom ze deze regel hebben?

- Offline -

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 23:32

die regel is er omdat je vanaf dat het paard 3 is op wedstrijd mag gaan

maargoed, zo zijn er dus mensen die met een amper 2,5 jarige naar wedstrijd zijn gegaan

meisje bij de club heeft een paardje dat met de letter T begint, wordt dus 4 dit jaar, die rijdt al vanaf feb. dit jaar op t beestje en vanaf dit voorjaar al wedstrijden Scheve mond nog voordat hij 3 was geworden, as je naar zn geboortedatum kijkt, maar het jaar waarin ze 3 mogen mag je er mee naar wedstrijd

Toekie schreef:
Bonanza is dan vanaf nu 4 jaartjes. Lachen Toch hou ik gewoon z'n geboortedatum aan hoor (2 februari, dus dat scheelt op zich niet veel)! Maar ik heb bijvoorbeeld 25 januari een wedstrijd, en dan moet je bij 'leeftijd' toch echt '4' in vullen (in mijn geval Tong uitsteken Knipoog)


toekie, dit klopt dus niet
denk dat dit over een onderlinge wedstrijd gaat, maar hoe dan ook, per 1 januari zijn de paarden een jaar ouder(zie verhaal hierboven)

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, Em_ en 33 bezoekers