dochter herkent moeder niet meer????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

dochter herkent moeder niet meer????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-04 11:54

is het normaal dat mijn veulen haar moeder niet meer herkent??
ik liep gister langs haar stal met die twee veulens en mijn merrie vond ze wel interessant maar rook aan haar maar ging snel weer verder met eten.en mijn veulen deed heel onderdanig naar haar moeder toe en wou ook snel weg.het zag er echt zo raar uit.ze is nu een maand afgespeend. weet iemand dit??

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.


ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 13:52

ze zal ze best nog wel herkennen, juist omdát ze zo onderdanig doet. maar vermits ze elkaar zo lang niet meer hebben gezien en ze nu ook geen échte moeder-dochter-relatie meer hebben (moeder-gespeende dochter nu) zouden ze elkaar weer uitgebreid moeten kunnen begroeten en de relatie weer bijstellen.
zo bij het eventjes passeren kan dat natuurlijk niet!

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 14:12

ze zal ze best nog wel herkennen, juist omdát ze zo onderdanig doet. maar vermits ze elkaar zo lang niet meer hebben gezien en ze nu ook geen échte moeder-dochter-relatie meer hebben (moeder-gespeende dochter nu) zouden ze elkaar weer uitgebreid moeten kunnen begroeten en de relatie weer bijstellen.
zo bij het eventjes passeren kan dat natuurlijk niet!


idd

*Oh Adrian, come out and play.

Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 17:18

mijn oude pony en haar laatse veulen ( bijna 6 jaa) herkenen elkaar nog heel erg en laten het ook altijd erg merken dat ze nog de echte moeder kind verhouding hebben

ONDERSCHRIFTLOOS

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-04 19:41

ingeo schreef:
ze zal ze best nog wel herkennen, juist omdát ze zo onderdanig doet. maar vermits ze elkaar zo lang niet meer hebben gezien en ze nu ook geen échte moeder-dochter-relatie meer hebben (moeder-gespeende dochter nu) zouden ze elkaar weer uitgebreid moeten kunnen begroeten en de relatie weer bijstellen.
zo bij het eventjes passeren kan dat natuurlijk niet!


het was ook niet mijn bedoeling dat ze weer een moeder en dochter relatie zouden hebben want daar heb ik haar niet voor afgespeend natuurlijk (mijn veulen staat gewoon met andere veulens) maar ik had gewoon niet verwacht dat ze allebei zo zouden reageren.vandaag hebben ze ff naast elkaar gestaan ze doen gewoon alsof ze mekaar niet kennen.en mijn merrie joeg haar weg omdat ze in haar uitloop kwam.ik had mijn paard ook ff naat de veulens op de wei gezet maar dat was ook geen succes.ze vonden mekaar dood en,moeder en dochter dan. Verward

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-04 19:44

ik ken namelijk ook een paard wat bij ons op stal staat waarvan het veulen nu weer terug is nadat ze elkaar een half jaar niet hebben gezien en die blijven gillen naar mekaar alsof ze nog nooit uit elkaar gehaalt zijn.vandaar dat ik die reactie vreemd vond.

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 19:46

Ik had het met mijn merrie al na een week. Het was even snuffelen, maar ieder ging zijns weegs. Nu is het veulen anderhalf jaar oud. Ik heb wel de indruk dat ze elkaar herkennen, de merrie duldt heel veel van de jaarling, maar tot op zekere hoogte. Bij een totaal onbekend paard komt de grens veel eerder.

Je suis Charlie.

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-04 19:57

dat is best snel ja na een week.ik durfde ze eigenlijk niet bij elkaar te laten omdat ik verwacht had dat als ze mekaar weer zouden zien ik ze niet meer van mekaar weg zou krijgen maar ik had het dus mis.ik hoop namelijk dat ze over 2/3 jaar gewoon met mams en nog een andere jonge merrie op het land kan staan dat zou namelijk wel makkelijk zijn voor mij.maargoed dat zien we dan wel.

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 20:10

bij ons op stal staat de moeder ook nog van het paard van de staleigenaar,dat paard us nu 3,5 en die herkennen elkaar echt helemaal niet Verward

ik zelf heb er echt geen flauw idee van of ze elkaar na een lange tijd nog herkennen?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 22:10

Herkennen als bekende soortgenoot en herkennen als moeder/veulen zijn twee heel verschillende zaken.
Dit onderscheid in aanmerking nemend kunnen alle hiervoor omschreven situaties makkelijk verklaard worden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 114 bezoekers