Manege chardon.....rijd daar iemand?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
macholover

Berichten: 105
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: notedorpie

Manege chardon.....rijd daar iemand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 10:50

heeey allemaal, ik rijd nu op manege prinsenstad... ik ben gister wezen kijken bij manege chardon...WAUW! ik vind het daar echt ontzettend mooi.. en de stallen,zadels,PAARDEN worden heel goed verzord... OK dan! maarja ik wil eigenlijk de pony's op de prinsenstad niet achter laten.... ik weet niet wat ik moet kiezen.. is er misschien een van jullie die er rijd en kan vertellen hoe het er is? Haha! want tja.. ik heb wel een proefles gereden en vond het heel erg leuk maar ik weet niet hoe het verder gaat... maarja alvast bedankt... groetjes macholover Pling

[edit Heike] blauwe tekst veranderd in zwart.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 11:27

ja iemand van bokt die staat daar met zijn paard,weet alleen niet meer precies wie.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 11:29

ik weet het weer Haha!
het is Noureyev van bokt,die staat daar met haat paard.

Hazzebaz

Berichten: 827
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 11:41

Ook Riccardo van hier rijdt daar. Hij en zijn vrouw hebben 2 paarden, 1 Arabische merrie Shatia en 1 kwpnruin Joep.

Het is op Chardon 100X beter verzorgd en gezelliger dan op heel Prinsenstad. Chardon is als het ghoed is de enige manege met 5 sterren, waar Prinsenstad er al meerdere malen een paar is kwijtgeraakt.

Dat zegt genoeg, lijkt me.

macholover

Berichten: 105
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: notedorpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 12:08

ooh oke tnx voor de tips!!

Flevolander

Berichten: 3844
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 12:21

Hazzebaz schreef:
Ook Riccardo van hier rijdt daar. Hij en zijn vrouw hebben 2 paarden, 1 Arabische merrie Shatia en 1 kwpnruin Joep.

Het is op Chardon 100X beter verzorgd en gezelliger dan op heel Prinsenstad. Chardon is als het ghoed is de enige manege met 5 sterren, waar Prinsenstad er al meerdere malen een paar is kwijtgeraakt.

Dat zegt genoeg, lijkt me.


volgens mij heeft de roosberg(of zo Schijnheilig ) er ook 5....

Joske

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Kweetnietmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 12:58

ik+pambri schreef:
volgens mij heeft de roosberg(of zo Schijnheilig ) er ook 5....


Dat was de vraag niet De vraag was of er iemand op manege chardon reed Scheve mond

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 13:19

ik+pambri"]
[quote="Hazzebaz schreef:
Ook Riccardo van hier rijdt daar. Hij en zijn vrouw hebben 2 paarden, 1 Arabische merrie Shatia en 1 kwpnruin Joep.

Het is op Chardon 100X beter verzorgd en gezelliger dan op heel Prinsenstad. Chardon is als het ghoed is de enige manege met 5 sterren, waar Prinsenstad er al meerdere malen een paar is kwijtgeraakt.

Dat zegt genoeg, lijkt me.


volgens mij heeft de roosberg(of zo Schijnheilig ) er ook 5....
[/quote]

Dan is het nog maar sinds de zomervakantie de enigste 5 sterren manege...Het Fries Paarden Centrum hier in Dr88 had er ook 5! OK dan!

Maar goed weer ff ontopic Knipoog

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 13:20

Ik ga er misschien ook rijden Tong uitsteken

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 14:00

Ik heb er 12 jaar lang met plezier gereden, mijn halve jeugd er doorgebracht (Fieke, woon je nou eigenlijk thuis of op de manege). Altijd erg naar mijn zin gehad. De paarden staan er ook altijd prima verzorgd bij. Ik rij er nu niet meer omdat ik nu een eigen paard heb, maar ga eens in de zoveel tijd nog gezellig even buurten.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 14:16

Het meisje bij ons in de winkel rijdt daar en heeft het er erg naar haar zin.

Leuke paarden, voor zover ik hoor nog geen afgestompte wezentjes *met uitzonderingen natuurlijk Knipoog * en de sfeer schijnt ook leuk te zijn.

macholover

Berichten: 105
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: notedorpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 19:43

Nou ik denk dat ik mij keuzen al heb gemaakt heel erg bedankt iedereen!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:04

Is dat van IJsbrand Chardon ofziets??? Verward Gaaaap

Dreamy

Berichten: 24070
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 01:00

INkie schreef:
Is dat van IJsbrand Chardon ofziets??? Verward Gaaaap


Dacht ik ook al aan!

Joske

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Kweetnietmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 01:52

paardjuhsgek"]
[quote="INkie schreef:
Is dat van IJsbrand Chardon ofziets??? Verward Gaaaap


Dacht ik ook al aan!
[/quote]

Jullie mogen nooit meer raden OK dan!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 15:33

Mijn schoonzuje heeft daar heel lang gereden. maar toen is ze verhuist.

Ze is met kerst nog eens langsgeweest. Ik geloof dat alleen lady er nog stond die ze kenden en nog eentje waar ik de naam van kwijt ben.

Heb leuke verhalen gehoord over manege chardon. het merendeel postief.

ken iemand saskia van rijswou nog?

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 23:28

Nou Nancy jij en bokt hebben me overtuigd, ik ga maar denk eens een proefles rijden Lachen

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 00:27

Joske"]
[quote="paardjuhsgek"][quote="INkie schreef:
Is dat van IJsbrand Chardon ofziets??? Verward Gaaaap


Dacht ik ook al aan!
[/quote]

Jullie mogen nooit meer raden OK dan!
[/quote]

*nieuwschierig Schijnheilig * wat bedoelen jullie hiermee?

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 00:47

Anique_vaandrig en Muisz hier op bokt hebben er ook gereden.
Anique niet al te postitief geloof ik Knipoog

De paarden staan er wel veel beter bij dan bij de prinsenstad, ik ken een paar meisjes die er rijden en die zijn er heel enthousiast over.

Mijn manege zou het niet zijn, het lijkt me niks om met zijn 12-en in 1 bak te moeten rijden en de lessen die ik gezien heb waren alleen saaie rijen achter elkaar aanhobbelen (maar misschien waren dat alleen beginnerslessen.. kan ook).
Sommige paardeneigenaren op chardon vond ik nogal... arrogant overkomen Schijnheilig

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 18:24

Ireentjuh schreef:
Anique_vaandrig en Muisz hier op bokt hebben er ook gereden.
Anique niet al te postitief geloof ik Knipoog

De paarden staan er wel veel beter bij dan bij de prinsenstad, ik ken een paar meisjes die er rijden en die zijn er heel enthousiast over.

Mijn manege zou het niet zijn, het lijkt me niks om met zijn 12-en in 1 bak te moeten rijden en de lessen die ik gezien heb waren alleen saaie rijen achter elkaar aanhobbelen (maar misschien waren dat alleen beginnerslessen.. kan ook).
Sommige paardeneigenaren op chardon vond ik nogal... arrogant overkomen Schijnheilig

Thanks voor de tip Haha! Maar Macholover zei dat ze maar met z'n 7enen in de bak reden..?

Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 13:42

Zoals Heike al zei, heb ik er heel lang gereden. Inderdaad zijn de kinder en beginners lessen vaak allemaaol achter elkaar rijden. Als je bij de gevorderden komt ga je meer zelf rijden. (tenminste zo was het toen, 1996). De pensionklanten vond ik ook erg arrogant. Zelfs mensen die altijd op manege paarden hadden gereden en dan een eigen paard kregen werden daarmee 'besmet'.
Verder leer je er wel rijden op allerlei verschillende soorten paarden. Rsutig, wat lastiger en zelfs pittig(FLINK bokkerig!). Voorla de nieuwe paarden werden altijd met angst en beven tegemoet gezien. Waren meestal nogal fris.
Heb op de manege waar ik later op reed wel meer 'naar het paard leren kijken en luisteren'.

Als ik weer naar Delft zou verhuizen (niet van plan hoor!) zou ik waarschijnlijk weer naar Chardon teruggaan.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48540
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 00:55

mijn nicht heeft er gereden en ik heb verhalen gehoord.... Ik weet niet in hoeverre die op waarheid berusten, want ik ben er zelf nooit geweest....

Verder... IJsbrand schijnt zoiets te hebben van "Wat ik kan, dat kan jij ook".... en ook dit heb ik alleen van horen zeggen....

Joske

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Kweetnietmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 01:44

SmithsGirl schreef:
mijn nicht heeft er gereden en ik heb verhalen gehoord.... Ik weet niet in hoeverre die op waarheid berusten, want ik ben er zelf nooit geweest....

Verder... IJsbrand schijnt zoiets te hebben van "Wat ik kan, dat kan jij ook".... en ook dit heb ik alleen van horen zeggen....


Als je alleen iets van horen zeggen hebt, lijkt het me handig om het even te checken voordat je iets post...lijkt mij wel handig.

en ook dit heb ik alleen van horen zeggen

Shayla

Berichten: 3896
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Vuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 02:29

Ik heb er gereden voordat ik verhuisde hierheen , maar dat is al heeeeeeeeeel lang geleden. Toen was het nog een klein manegetje, maar al wel heel erg gezellig !

Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 13:48

Wat leuk, Shayla! Dan ken jij misschien nog wel wat van de oude namen: Gigant, Edelweiss, Maurits (met de 'melkmuil'), Lucas (altijd met zijn oren in zijn nek), Daan, Veronica (schimmelmerrie), Kolonel, Dolce ( eng zwart kreng, het enige paard(je) ooit, waar ik echt bang van ben geweest) en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik was er altijd de hele zaterdag samen met mijn vriendinnetje Denise. Kreeg les van Len.



En SmithsGirl; die instelling van IJsbrand was voor mij altijd hel motiverend! (Àls ik ooit les van hem kreeg).