buiten adem, oorzaak?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

buiten adem, oorzaak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 20:18

Vandaag na het rijden was mijn merrie ontzettend buiten adem en stond te pompen als een gek, ondanks de 10 min. uitstappen. Nog maar even aan de hand een paar rondjes, maar nogsteeds pompen. Dekentje erop en nog ff in de molen gedaan. Uiteindelijk was ze weer wat op adem. Ze zit ondanks haar dikke deken(s) vrij dik in haar vacht. Zou ze daardoor zo lang buiten adem zijn? (ze zweette niet). Eigenlijk heeft ze het normaal nooit zo, vrij snel weer op adem. Waar zou het aan kunnen liggen?

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 22:03

Ik denk dat er iets aan de luchtwegen mankeert ofzo zou de DA er eens bij halen,anders zou elk paard dat met een dikke wintervacht moeten hebben,en ik verzeker je,de mijn heeft dat niet hoor .Volgens mij is hier wel iets serieus aan de hand,denk ik >;)

Joyckuh
Berichten: 4860
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 15:01

ik denk ook dat er wat meer aan de hand is. ik zou ook e DA er bij halen.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 15:33

Als ik jou was zou ik de DA erbij halen je hebt kans dat het me de luchtwegen iets aan de hand is of met de longen van het paard.

Dat ben je niet te intensief bezig geweest dan en dat ze toenb verkeert is wezen ademen en toen astma heeft gekregen?

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-04 19:06

we zijn nog niet zo heel lang bezig, want ze is kreupel geweest en mochten 3 maanden niets doen. Begin dec. zijn we weer begonnen, maar ik begrijp niet waarom ze ineens van echt niet ander werk dan dat ik deed met opbouwen nu ineens buiten adem is. Ze ademt verder ook niet zwaar ofzo. Vandaag had ze het trouwens weer niet, maar ik heb ook niet echt lang gereden en ook niet veel gedaan dus...

Linde

Berichten: 88
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 23:50

En zo hoest niet of zo?
Het is wel typisch. Ik zou gewoon de DA even bellen, die kan je misschien wel gerust stellen of vertellen dat hij er graag zelf even naar wil kijken.
Sterkte!