Waar hebben jullie je paard voor gekocht?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Waar hebben jullie je paard voor gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-03 23:54

Gewoon een beetje nieuwsgierigheid van mij!
Maar waarvoor hebben jullie je paard gekocht, omdat je paarden gewoon leuk vindt en het leuk vindt om een beetje in de bak te rijden en af en toe 's een buitenritje of om echt te presteren. En als je voor presteren kiest in welke tak van de sport.
Of vindt je het juist weer leuk om eens in de tijd een wedstrijd te rijden om te kijken of je vooruit met je paard bent gegaan.

Ik zelf begon met een shetlander, omdat ik het gewoon leuk vindt om lol te hebben en met paarden bezig te zijn.
Door de jaren heen ben ik ouder en serieuzer geworden en paarden gaan rijden en me meer gaan richten op het serieus trainen en verder komen met je paard.
Toen moest ik een keuze gaan maken tussen verder komen of lol hebben met je shet en het ik toch voor het eerste gekozen.
Ik heb er tot op de dag van vandaag nog geen spijt van, omdat mijn shet het echt super heeft en alle aandacht enz. krijgt die die nodig heeft!


capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 00:18

ik voor de lol, alhoewel ik nu wel meer prestatie gericht begin te rijden. toch ligt mijn hart bij het buitenrijden en beetje dollen met mn ponys *LOL*

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 01:09

mickey was eerst mijn verzorgpony,todat ze plots weg moest,wij haar toen op dat moment gekocht omdat we haar gewoon wouden hebben Haha!

eerste half jaartje gewoon gereden.
ja in de bak dressuurrijden opbouwen en ging vaak buitenrijden en sprongetjes maken enzo.

erna ben ik steeds meer prestatie gericht gaan rijden,dressuur dan.
en op wedstrijd gegaan.
heb nu 5 wedstrijden gehad,en ben nu van plan om gewoon lekker dressuur te blijven rijden en daarmee verder te komen.
hierna mischien wat springwedstrijdjes erbij,maar dressuur blijf ik het meest doen Lachen

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 02:35

Mijn eerste pony heb ik gekregen zonder te vragen *LOL*
haha, m`n ouders hadden hem uitgezocht en dat was Pepper.
Met deze pony was het crossen en springen!
Dressuur konden we allebij niet Tong uitsteken

Toen werd ik te groot voor haar en waren we opzoek naar een E pony!
Maar toch kwamen we uit bij een paard (wat ik echt NIET leuk vond)
Maar na een keer rijden vond ik het al wat leuker!
we hebben hem gekocht en ben super blij dat ik een paard heb anders had ik die Epony nu al weer moeten verkopen (LENGTE!!)
Hij was 4 en had nog bijna niks gedaan!
Na een half jaartje kwam de startkaart en we rijden nu dik een half jaar wedstrijden en rijden L1 Lachen

Springen..... nee daar doen we nog niet aan *LOL*
Beetje hoog

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 06:02

Prestatie, dressuur. Ik doe het omdat ik er lol aan heb dus denk dat een paard altijd voor de "lol" is.

missrosa
Berichten: 293
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 08:37

Als ik ooit een paard ga kopen, dan is dat omdat ik denk dat ik met dat bepaalde paard iets bijzonders op kan bouwen en hem een lekker leven zou kunnen bieden.

Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 09:16

Omdat de beroemde ´klik`er was, ik was helemaal niet van plan om een Tinker te kopen, maar dit paardje sprak mij zo aan dat ik haar gekocht heb Lachen Ik heb er geen moment spijt van gehad.

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 09:47

Lois was eigenlijk bedoeld voor de serieuze recreatie. Beetje bosritjes maken, beetje dressuren en een beetje springen. Wel serieus maar niet voor wedsrtijden.
In de loop van de tijd heeft dat heel anders uitgepakt en rij ik nu Z met dit zelfde paard. Lachen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 10:26

ik heb Banjer voor de recreatie... lekker lange buitenritten, af en toe een sprongetje tussendoor, we doen ook aan VD, NH, CT, en we zijn aan het omscholen naar western... Lachen

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 11:33

gewoon voor de lol eigenlijk, ik kende deze pony al omdat ik haar al een tijd verzorgde en ik was gek op haar. Ik kan van alles met haar, een beetje dressuur, een sprongetje maken, grote buitenritten maken, maar ik kan ook lekker wat zonder zadel rondcrossen of met haar wandelen, ze kan voor de wagen (maar die heb ik helaas niet) en ze is ook superbraaf met kleine kinderen of bange ruitertjes.. maar toch lekker voorwaarts! super pony toch!! Lovers

Als ik haar niet kende had ik waarschijnlijk een hele andere soort pony gehad nu, een wat grotere pony die wat meer aanleg zou hebben voor springen/dressuur bijvoorbeeld.

maar ik ben ontzettend blij met haar, ben dus ook heel blij dat ik haar al kende.. anders zou ik haar waarschijnlijk nooit gekocht hebben!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 11:35

voor de gezelligheid..
al hoewel mijn doel nu wel bijdraaid, wil wedstrijden gaan rijden (western) en daar zijn we nu samen hard voor aan het trainen!

komt ook door de les die ik krijg (western dus) dat gaat buitengewoon goed met buddy dat ik wil kijken hoever ik kan komen met buddy Lachen

Dag lieve mama...


Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 12:04

Ik had Marco gekocht omdat ik graag lange buitenritten wilde maken, en daar was hij perfekt voor. Maar toen ik ook dressuurles kreeg, het steeds beter ging en ik ook nog eens wedstrijd ging rijden heeft dat nu een beetje z'n prioriteit, hoewel ik een (lange) buitenrit ook nog schitterend vind....

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 12:10

Ik heb Lucky voor de heb (poetsen, lol maken maar natuurlijk ook voor het rijden (al kan dat NOG niet) maar we willen er geen dressuurpny of springpony van maken hoor! gewoon lekkere bosritten...

en misschien ook mennen (als mijn potemonnee het toelaat)

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 12:16

Ik heb Ushi gewoon gekocht omdat ik op slag verliefd was, het klikte gewoon direct.
Eigenlijk wou ik een pony, maarja, als je verliefd bent op een paard... Knipoog
Dressuur is niets voor mij en Ushi doet het ook niet graag (zou het wel kunnen, heeft mooie gangen en is soepel).
Springen daarentegen zou ik graag toch wel op redelijk niveau geraken als ik trailer heb.
Ushi is helemaal dol op springen en ik vind dat ook echt het leukste wat er is.
Maar lol maken vind ik ook super belangrijk, door het bos crossen zit er ook regelmatig in voor ons.
Ook clickertraining en vrijheidsdressuur doen we regelmatig, gewoon voor het plezier.
Dus ik heb haar eigenlijk gekocht voor plezier te maken, en als het ging ook prestatie, maar dat is niet het belangrijkste.

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 12:43

Voor de serieuze recreatie. En laer misschien wedstrijden.
Ik wil (en m'n moeder ook) gewoon lekker wat dressuren, fijne buitenritten maken, af en toe een sprongetje enz.

Naderhand misschien wat wedstrijdjes, maar ik denk het niet Verdrietig

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 12:46

Eigenlijk had ik onze Magic gekocht voor een soort studiefinanciering.
De meiden waren van de pony gegroeid en we moesten dus over op een paard en ik wilde 2 vliegen in 1 klap slaan.
De dochters een goed jong paard omhoog rijden en dan goed verkopen rond de tijd dat ze gingen studeren.
Toen Magic 5 jaar was en M2 kreeg ik een bod van 30.000 gulden.
Had ik het maar gedaan!! Schijnheilig
We wilden in ieder geval ook de Z een keer halen,goed om een lang verhaal kort te maken we kwamen in de blessures en de emotionele binding had ik ook onderschat.Ik had beter gewoon kunnen sparen voor de studie. Clown


Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 13:13

eum ik voor alles eigenlijk, vooral trainen in de dressuur en uitkomen op wedstrijd, maar tussen door gezellige wandelingen gaan , en af en toe een sprongetje maken.

F

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 13:46

Ik ben op zoek gegaan naar een braaf paard waar wij alletwee mee uit de voeten konden. Vooral gericht op strandrijden en ook wat dressuur. Springen kan hij ook nog Lachen.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 14:56

Ik ben specifiek naar een dressuurpaard op zoek gegaan. Met Fitz was het (hoe pennymeisjes-achtig het ook klinkt *LOL* ) liefde op het eerste gezicht.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 15:38

voor mijn verslaving!!!!!!!!!! hihi

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 16:27

M'n tinker omdat ik verliefd geworden ben op het ras Lovers
M'n fjord omdat ie zo rustig WAS en voor m'n dochtertje te leren rijden. Fjord bleek achteraf een jaar jonger dan gezegd en is nu niet meer zo rustig, hij is aan het puberen ... We overwegen fjordje te verkopen omwille van ruimtegebrek.
Shetlandertje voor m'n dochtertje, die is wat we zochten voor haar en dachten te vinden in de fjord ... Heel betrouwbaar en lief karakter.

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 17:10

Gewoon om lekker mee te kunnen knuffen en buiten rijden.
Ik hoef echt niet per se heel hoog met haar te komen als we maar plezier hebben.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 17:13

Voor de recreatie, en lekker veel lol en plezier, en af en toe een wedstrijdje.

Belker

Berichten: 15256
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 17:19

Voor de verkoop Haha!

Ik vind het leuk om met jonge beesten bezig te zijn.
Daarnaast heb ik nog niet het beest gevonden waarvan ik zeg, die is het. Dus, tot die tijd blijf ik zoeken en verkoop ik ze weer.

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 17:21

Voornamelijk voor het buitenrijden Haha!

Mijn paard leent zich er supergoed voor en de rest van de meiden op stal willen niet meer zonder mij en mijn "Pretknol" naar buiten Haha! ( mede omdat Winnie echt altijd voorop loopt en nooit ergens van onder de indruk is, terwijl de rest van de paarden het in zijn broek doet Haha! )


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, rover_ en 35 bezoekers