Doelbewust dingen slopen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Doelbewust dingen slopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-04 02:08

Vanavond ging ik nog even bij mijn ouders langs. Ondanks dat het niet de grote stad is (of misschien wel juist daarom) is het met oud en nieuw altijd donderen daar. Het is traditie om er minimaal 1 ruit van de C1000 eruit te blazen.... Glasbakken worden weg gehaald, prullenbakken moeten het ontgelden.
We reden rond een uur of 19.00 langs, en toen lag er alweer een ruit van het bushokje uit.
Ik heb nooit om vuurwerk gegeven, zonde van mijn geld, van de buurman is net zo mooi, en mijn honden moeten er al helemaal niks van hebben.
Ja, ik ben ook jong geweest, maar dit heb ik nooit gedaan (en ik had het niet hoeven proberen ook, want mijn vader had me hoogstwaarschijnlijk eigenhandig naar de politie geslagen)

Wat bezielt zulke mensen nou? Waarom altijd het voor andere bederven?


Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 02:16

Bij ons in het kleine dorpje als Schaijk. Wordt dat jammer genoeg ook gedaan.
Bij de kinderboerderij zijn de prullenbakken er al een tijdje geleden uit gehaald. Uit voor zorg om gesloopt te worden. Lantaarns zijn vernielt. Allemaal dat soort dingen. Wat bezielt de jeugd om dat te gaan doen. Frusty
Van andermans spullen hoor je van af te blijven. Scheve mond

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 02:24

Ik sta er zelf ook ooit van te kijken. Zo gooieden een stel rotjong 2 jaar terug een rotje richting Keiji. Die hond is nu doodsbang.

Als je iets wilt slopen, sloop dan je zelf...

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)


MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 02:51

Hier in het dorp is het ook altijd raak met oud & nieuw.
We hebben dan ook de watertanken naar huis gehaald, extra kettingen op het hek bij het weiland en alles wat los ligt of los kan is naar binnen gehaald (tuinstoelen enz.)
Het is wel minder erg dan een aantal jaar geleden. Toen kon je nog de auto's gratis in de binnenbak bij de manege zetten waar politie bewaking was...

Dit jaar werd er wel weer meer gedonder verwacht, niet door mensen uit het dorp zelf maar uit de Pekela's.
Ben benieuwd morgenochtend...
Gelukkig is de sociale controle in het dorp wel weer goed, toen we even na 12 bij de jaarlingen (op het land) gingen kijken, liep net de buurman met de zaklantaarn te kijken of ze wel rustig waren Lachen
En een groep jongens die even verderop aan het feesten zijn, gaan later vannacht nog even kijken of alles goed gaat.

ikkiekikker

Berichten: 896
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 03:52

Hmmm...bij mij proberen ze altijd zo veel mogelijk van het winkelcentrum dat precies achter m'n huis ligt kapot te bombarderen.
Heel grappig................

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 04:18

ik fietste net naar huis en er lagen hier ook wat bushokjes aan diggelen
snap niet dat ze dat nou niet heel kunnen laten.. zo een grote moeite is dat niet Verward

Dag lieve mama...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 04:27

Ik wilde vanavond nog zo graag een flitspaal opblazen, alleen mijn neef werkte niet echt mee (hij had de explosieven Haha!). We hebben alles dus toch maar keurig heel gehouden.

Even serieus... Ik snap ook niet wat mensen bezielt dat ze ineens van alles willen gaan slopen. Waarom spullen van anderen slopen, terwijl je het zelf ook niet fijn zou vinden als er dingen van jou gesloopt zouden worden?

Green
Berichten: 1008
Geregistreerd: 28-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 15:24

Bij ons in het dorp is dat ook zo erg met nieuwjaar.
E is een groep jongeren die vanaf 10 uur smorgens door het dorp gaan zwerven met zakken vol vuurwerk om af te steken en dingen te vernielen.
Je kunt niet eens meer rustig door de straat rijden of je krijgt al iets naar je auto toeggegooid, oooh wat lollig Boos!
vorige jaar hadden ze bij ons een of ander belgisch vuurwerk rotje op de veranda gegooid.
wij hebbe vrijstaand huis en achter ons ligt een parkje dus, je kunt vanauit het park kun je zo onze achterkant van het huis bekijken.
Dus dat was heel lollig, wij rotje op het dak, PAFF keiharde knal, GAT IN HET DAK!!!!
leuk hoor!!! 1200 euro schade en we kregen maar 500 euro vergoed van de verzekering.
politie gebeld, maar die hadden het veel te druk met een koe van de weg af te halen een dorp verder.... we moesten maar even wachten. pffff echt waar hey.
Me vader was PISSIG JONG!!!! poeh die heb ik nog nooit zo kwaad gezien.
Hij met een stok het park in, achter die groep aan, maar ja iedereen weg natuurlijk.
Maar kvond het toch maar lijp dat hij erachter aan ging, want ik had niet willen zien wat er was gebeurd als hij ze wel was tegen gekomen, bohh die had er echt flip op los gemept.
en zo is mijn vader ECHHT NIET!!!

maar komt misschien ook omdat we vorige jaar met carnaval ook al iets met de auto hebben gehad.
Weer die groep.
grote baksteen, door de achterruit van me vader gegooid!!!! Boos! Boos!
niet normaal meer gewoon!!
maar ja we waren niet de enige in het dorp, er waren nog 13 andere auto's vernield, en 1 huis was het voorraam van ingegooid, van onze 'dorpsgek' haha

2 jaar ervoor, stond onze voordeur mat in de fik!!
Weer die groep ofcourse, maar niemand kan het bewijzen dat zij het waren.
Hun aangebeld, mat in de fik gezet, me vader doet deur open, de vlammen kwamen ons tot borst hoogte tegemoet!!!
boh toen waren we geschrokken.


nou ja ondanks dat we veel tuig in het dorp hebben wonen ahahaa, is het toch een super gezellig dorp met de leuke mensen!! hahahaa


gellukig 2004 nog voor iedereen!!!! Haha! Haha!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 15:34

Gelukkig is hier voor zover ik het heb kunnen zien niet veel vernielt (in de buurt dan, het centrum is een ander verhaal). We hebben oud en nieuw bij mijn ouders gevierd met mijn hond en we waren op de terugweg (met de fiets) om een uur of 3, toen we een beetje langs een "aso-buurt" fietsten. En ja hoor, een giga-stapel oude banden op de weg (twee-baans) in de fik. Geen enkele auto zou er langs komen en ik zag dan ook een auto al keren. Er stonden allemaal van die kerels bij te bléren en ik was blij dat wij aan de andere kant van de weg fietsten. Wijs geweest en niks gezegt, want dan waren we niet veel verder gekomen. Ik mag dan een Mechelaar hebben (die heel wat mensen om zijn uiterlijk eng vinden, terwijl het een knuffel is), maar als je hun honden en honkbalknuppels ziet wordt je aardig verstandig... Bushokjes moeten er hier wel vaak aan geloven, ook buiten oud en nieuw om. Bbrrr, al dat glas en dan iedereen met honden die het te laat opmerken....

Maar ook buiten oud en nieuw om valt het aardig mee met slopen hier heb ik het idee...

Behalve dat ze laatst de kap van mijn auto flink bewerkt hebben met een mes, erg leuk... Boos!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 15:42

Ik vraag me af of het ook "regio" gericht is die vernielingen; op het platteland is misschien minder te doen met de jaarwisseling dan in de randstad, dus zouden jongeren daarom vandalistisch worden?
Of zou het net andersom zijn; in de randstad meer rottigheid dan op het "platteland"... Verward

Green
Berichten: 1008
Geregistreerd: 28-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 15:57

nou geen idee eignelijk, maar ik woon dus echt op het platteland zowat! haha
we hebben maar een dorpje van 1100 inwoners, en hebben alleen maar veld om ons, en toch ERG veel vernieling.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 16:03

ik kan mij niet anders heugen dat slopen en vernielen bij Oud en Nieuw 'hoort'. Ik woon ook in een dorp en sinds ik op straat kwam zag ik dat oude auto's in de fik gingen en dat je ramen in kon kinkelen bij een slooppand. Daar heb ik dus ook dapper aan meegedaan. Bloos

Maar voor de rest is het sneu ja maar het gebeurd wel. Scheve mond

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 16:36

Ik vind het in de stad wel meevallen.
Toen ik nog in een dorp woonde (Uithoorn) was het veel erger. Daar gooiden ze vuurwerk door brievenbussen, bleven bushokjes niet heel en vuilnisbakken ook niet. En natuurlijk werd elk jaar een auto in brand gestoken, om een kruispunt richting Aalsmeer. De plaatselijke videotheek was ook altijd raak, die huurde met oudjaar alle banden voor heel weinig uit.

Aan de andere kant, misschien valt het me minder op nu ik zelf in de stad woon. Maar ja, ik woon ook in een goede buurt. Knipoog

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

CharazJarig

Berichten: 24280
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 17:11

Hier is volgens mij niks gesloopt, ik was bij mijn vriend en we zijn nog even met zijn vriendengroep de wijk door gegaan om iedereen een gelukkig nieuwjaar te wensen (voor buitenstaanders typische rotjong) maar meer dan een paar rotjes naar elkaar gooien was er niet bij.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Green
Berichten: 1008
Geregistreerd: 28-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 17:44

bij ons in de dorpen is dus echt veel zoals je al eerder in me bericht las.
net reden we na me paardje toe, staat op manege een dorpje verder.
Stond er langs de weg, een auto die ontploft was!!!!!!
alle ramen eruit, helemaal zwart, deure half eruit, dak bol hahhaha.
dag mooi autotje, met het belgisch vuurwerk

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 21:27

Bij ons was het traditie om de telefooncel op te blazen (die is trouwens al 2 jaar weggehaald) en de papiercontainer in de fik te steken (is ook weggehaald voor oud&nieuw)
Overal slopen ze dingen hoor. Mn moeder en ik zijn er van overtuigd dat het een mannentrekje is om dingen op te blazen ofzo. Alle prullenbakken in de buurt hebben het moeten ontgelden en zijn allemaal opgeblazen. Overal zwarte plekken.
Kortom: Hier in Rotterdam zijn ze ook vrij geweldadig Scheve mond

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 21:59

Tja, die kinderen vinden het leuk om 'stoer' te doen bij hun vrienden.
Zo ging ik eergisteren bijvoorbeeld even met mijn achternichtje naar het winkelcentrum. Op de terugweg (we waren lopend) deed een groepje jongens heel geheimzinnig met een prullenbak, en ik liep er dus net langs.
Dus zij stoppen er 1 of andere vuurwerktroep in, en roepen naar ons RENNEN!
Nou ik en mijn achternichtje rennen keihard weg, en toen hoorde we BOEM en weg prullenbak... Ik zag ineens allemaal delen van dat ding door de lucht vliegen, en allemaal vuil en troep enzo, yak.

Waar halen ze het lef vandaan Scheve mond

If happy ever afters did exist
I would still be holding you like this

Toxotes
Berichten: 42
Geregistreerd: 01-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 22:49

Hier zit, sinds oud-en-nieuw, een fiets met het voorwiel om de lantaarnpaal voor de deur... het is een fiets met een kinderzitje dus iemand is die fiets kwijt en moet weer dokken voor een nieuwe fiets plus zitje. Ik hoorde 's nachts wel een boel geblèr maar ja.. het was ouwejaarsnacht hè. Boos!

Die lantaarnpaal is hardstikke hoog.. hoe krijg je dat toch voor elkaar?

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 00:42

Loex schreef:
Die lantaarnpaal is hardstikke hoog.. hoe krijg je dat toch voor elkaar?


Uhm, zo lang mogelijk gooien totdat hij erom zit? Tsja, geen idee dus... Haha!

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 00:45

Ja dat snap ik ook niet hoor Verward Zoek een hobby zeg Boos!

De gleuven van de brievenbussen zijn voortaan dingen omdat er anders rotjes in gegooid worden.
Waar is dat in godsnaam voor nodig?!
Ga je eigen ruiten ingooien ofzo Boos!

    Dance to express, not to impress.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 01:31

Tot zover ik gezien/gehoord heb zijn er een aantal borden vernield (Hadden een aantal idioten een lawinepijl vastgebonden aan zo'n stang onder het bord. Bord helemaal krom en kapot... Nou, stoere jongens hoor Misselijk en levensgevaarlijk )
Zo'n wcgeval is helemaal opgeblazen, brievenbussen, prullenbakken(meeste waren al vernielt maja)
Ik ben benieuwd wat er bij het karretjesrek bij de winkel waar ik werk, is gebeurt.. Is veelvuldig het doelwit van verveelde jongeren.

Bij ons wordt dit het hele jaar wel gedaan(nu alleen erger Boos! )
We hebben wel eens een winkelkarretje van ons uit de vlaggenmast van de rabobank moeten halen

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Danseresje, Fayyah19, IASCrawler, Jacquelinee_, wemkelover en 171 bezoekers