welke camera kopen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

welke camera kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 19:03

misschien is dit topic wel handig om verschillende mensen te laten antwoorden en vragen.
zelf ben ik op zoek naar een digitale camera, die een korte sluitertijd heeft, dus waardoor de actiefoto's beter uitkomen, en die bij minder goed licht ook goede foto's maakt. echter ik zou de prijs graag laag houden, omdat het puur een hobby van me is. ik denk minder dat 400€, maar het kan er ook wel wat boven. ik weet dat je dan met mijn eisen vaak duurder uitkomt, maar ik zoek een allround goed camera'tje dus.
een optie die ik heel graag had gehad is videofunctie, dan moet je dus maar niet naar die 400€ kijken, dan is het belangrijk dat er gewoon redelijk kwaliteit filmpjes opkunnen.

ik had eerst een hp, een heel fijn toestel, iets te weinig functies (ouder model). ter vervanging (slijtage) heb ik een medion MD 5995 ontvangen, die me absoluut niet bevalt ivm de lange sluitertijd en de duur tussen klikken en foto maken (zo'n 5 a 6 volle seconden!)

bedankt alvast

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 21:42


ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 21:59

thanks Haha!

highwaykind

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:09

of www.dpreview.com daar kan je eigenschappen van digitale camera's met elkaar vegelijken

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 21:14

maar dat zijn er zoveel, en ik heb er geen idee van welke het zijn Haha!
toch bedankt, het is handig als ik van elders al een paar camera's ken.

maar kent dan niemand een voorbeeld van zo'n allround camera'tje?

highwaykind

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 21:51

Canon powershot A70 , A80 of A60 ? kan alles wat je wilt Lachen( sluitertijd is in te stellen, ISO enzo ook..) Hangt er vanaf hoeveel megapizels je wilt.
Als je op dpreview klikt op Buying Guide - Features search en dan invult dat de prijs onder de 400 of 600 dollar moet zijn, min shutter time maakt in dit geval niet zo veel uit max shutter time van <1/2000 is zeker voldoende om lekker scherpe foto's te krijgen als er een snel paard voorbijflitst, een flitser is wel handig, Aperture Priority en Shutter prioroty is ook wel handig ( als je weet dat iets snel beweegt en er is niet heel veel licht dan kan je de sluitertijd zo snel mogelijk houden en dan bedenkt de camera wel wat hij wel of niet kan aan diafragma ) Filmpje is ook leuk .. van die ik dan krijg op DPreview lijken de Canon's me wel goed ( maar ik heb zelf een Canon dus kan wat bevooroordeeld zijn Hyper!:))
Dan blijven de A60, A70 en A80 over resp. 2 3 en 4 megapixels. de A60 is een stuk goedkoper, de A70 en A 80 liggen niet zo ver van elkaar af qua prijs en dan kan je net zo goed de 4 megapixels nemen . Op www.koopdigitaal.nl kan je ze online bestellen en daar heb ik wel goede ervaringen mee, alle prijzen liggen netjes onder de 400 euro ( 220, 340, 390 ). Zo moet het wel lukken dacht ik Lachen

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 16:49

De sony cybershot P72 komt beter uit de test dan de canon A70 en is ook nog goedkoper. Dan zou ik het wel weten hoor.
Als je gaat voor beeldkwaliteit zou ik de fuji finepix s304 nemen.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 16:51

Sony geeft waardeloze kleuren, zal ik zelf nooit nemen!
Canon is best leuk, m'n ouders hebben die ook, en dat dingetje geeft echt leuke foto's.
Zelf heb ik een nikon coolpix 885. Dat model wordt niet meer verkocht, maar wel opvolgers daarvan. Fijn ding, goede lens en alles is zelf in te stellen.
Echt een aanrader!

Petri
Berichten: 92
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 17:02

Ja, handig deze info. Ik zoek zelf ook een nieuwe camera. Maar er zijn zoveel soorten dat ik het even niet meer weet.
Ik had in gedachten: Canon Ixus ll of Kodak DX 4530.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-04 17:02

bedankt voor de antwoorden (en pb's Knipoog ), kom ik al een heel stuk verder mee! ben me nog aan het oriënteren, mijn ouders moeten dan uiteindelijk kiezen. dus we zien wel Lachen, bedankt voor alle tips en reacties!!!