Knoop doorgehakt, Toeties te koop

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Knoop doorgehakt, Toeties te koop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 21:02

Hoi Hoi

ik was al een jaar ongeveer aan het dubben, maar ik heb de knoop doorgehakt, na het ZOVEELSTE gevecht. Misschien laf, maar ik geef het op, mijn kracht is op.
Toet en ik zijn niet de goede combinatie, onze karakters botsen teveel. Toet is zo dominant, en moeilijk te rijden. Niet dat hij bokt of steigert, hij doet voor mij zoveel meer als voor een vreemde, maar toch iedere keer weer ruzie.
Ik heb al vanalles geprobeerd tot en met wichelroedes maar het is gewoon op, einde verhaal.
Misschien komt het omdat ik op Fafnir ben gaan rijden, die is zo makkelijk en rustig en cool, dan merk je echt het verschil.

Maar als het paardrijden niet meer leuk is en je niet meer op je eigen paard lekker in het bos durft te rijden, waarom dan nog doorgaan?
Dus, geen bijrijdster meer maar een koper gezocht.
Verdrietig Huilen

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 21:03

Ik had het al aan zien komen, vandaar toen mijn reactie in 1 van je topics. Ik weet hoe je je voelt en hoe moeilijk de keuze is, toch heel erg dapper dat je deze beslissing neemt.
Ik wens je veel sterkte Ach gut

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 21:05

Hee patries,Jammer dat je hem weg doet...Maar goed,idd is het niet leuk als je al een jaar aan het vechten bent,iig een moedige beslissing! Succes met het vinden van een nwe eigenaar! Geef toet een knuf van mij..Hoop dat hij een beetje in de buurt blijft...Knipoog Veel sterkte Ach gut

Quest

Berichten: 764
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: In Duitsland naast mijn paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 21:07

Een hele moeilijke beslissing, maar knap dat je hem neemt! Ik hoop dat je de juiste persoon voor Toeties zult vinden!

Heel veel sterkte!!

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 12:35

dank je
ik hoop dat ik een goede eigenaar kan vinden, maar het is zo moeilijk, het doet zo zeer en ik dacht aldoor, ik probeer het nog een keer, maar nu he ik de beslissing genomen, en moet ik ook doorzetten.
Dus Barb, je had inderdaad gelijk toen. Verdrietig

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 12:38

Toeties schreef:
Dus Barb, je had inderdaad gelijk toen. Verdrietig



Je volgt je gevoel en dat is het beste wat je kunt doen, ik vind het echt heel dapper van je. Ik weet nog wel dat ik me zo beroerd voelde toen ik de knoop had doorgehakt om Ilet te verkopen, ik heb een hele avond zitten huilen Huilen

Vorige week kreeg ik een mailtje van zijn nieuwe eigenaren en het gaat super met hem dus ik heb er juist goed aan gedaan.
In september heb ik hetzelfde gedaan als jij: mijn gevoel gevolgd

veel sterkte

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 12:51

Sterkte, maar misschien wel de beste oplossing.

succes

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 17:35

Jammer ik vond jullie een leuk stel. Ik dacht ook dat het lekker ging maar dat is alweer een tijdje geleden en er kunnen een hoop dingen gebeuren.

Ik hoop dat je een hele leuke eigenaar voor hem kan vinden.

In ieder geval wil ik je heel veel sterkte wensen.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 19:27

Lijkt me een heel moeilijke beslissing, knap dat je hem hebt durven nemen. Jullie waren een leuk stel samen, heel veel sterkte met de verkoop.

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 19:39

Jij hebt precies hetzefde als ik! Ik had ook geen zin meer om te rijden, te vechten enz.. Ik heb nu een hele leuke ande pony gevonden en ik heb weer meer plezier...

missrosa
Berichten: 293
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 19:46

Toeties schreef:
Hoi Hoi

ik was al een jaar ongeveer aan het dubben, maar ik heb de knoop doorgehakt, na het ZOVEELSTE gevecht. Misschien laf, maar ik geef het op, mijn kracht is op.
Toet en ik zijn niet de goede combinatie, onze karakters botsen teveel. Toet is zo dominant, en moeilijk te rijden. Niet dat hij bokt of steigert, hij doet voor mij zoveel meer als voor een vreemde, maar toch iedere keer weer ruzie.
Ik heb al vanalles geprobeerd tot en met wichelroedes maar het is gewoon op, einde verhaal.
Misschien komt het omdat ik op Fafnir ben gaan rijden, die is zo makkelijk en rustig en cool, dan merk je echt het verschil.

Maar als het paardrijden niet meer leuk is en je niet meer op je eigen paard lekker in het bos durft te rijden, waarom dan nog doorgaan?
Dus, geen bijrijdster meer maar een koper gezocht.
Verdrietig Huilen


Ik heb het idee dat het met een geschikt paard vinden hetzelfde is als een geschikte vent vinden. Soms word je verliefd op iemand en na een tijd blijkt diegene toch niet de juiste te zijn. Hoeveel je dan ook van mekaar bent gaan houden, soms is het beter voor beide om dan uit elkaar te gaan.

Wat niet betekent dat het makkelijk is. Heel veel succes met het vinden van een koper waar je hem met een gerust hart achter wilt laten.

Ach gut

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 20:02

Wat mooi gezegd missrosa Lachen

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 20:13

Vind het wel jammer voor je Ach gut
Maar als karakters botsen,botsen ze nou eenmaal en veel valt daar niet aan te veranderen.Dat is met mensen zo,met dieren,en met paarden ook.Als jij liever van rustig houd,van braaf onder het zadel en van luisterend zonder en echt willetje,dan is inderdaad Toeties niets voor jou. Toeties is een paard met een sterk karakter,en jij hebt er liever een met een gewillig,braaf karakter.toeties zelf heeft iemand nodig met zelf een sterk karakter,die Toeties aankan.

veel succes verder,en m'n medeleven Doei, doei

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 00:08

Wat erg voor je, succes met het verkopen en hopen dat je iemand vind die wel bij Toeties past!

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 00:11

een hele dappere beslissing meid!!! het is heel erg jammer maar wel moedig dat je dit beslist hebt en het nog eens hiero verteld!!
Cool hoe bedoel je bokt erg? Cool

veel succes met het vinden van een nieuwe koper en maak er ondertussen nog iets moois van!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 01:58

Ah wat jammer zeg, ondanks dat je een goede beslissing hebt genomen.
Als het niet klikt kan het inderdaad gewoon niet, hoe hard je daar ook aan wilt werken.

Succes er mee

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 13:28

Bedankt mensen,

Missrosa, helemaal mee eens, ik hou echt heel veel van hem, heb hem al 4 jaar, maar het gaat gewoon niet meer, ik wil niet meer vechten en met een rotgevoel zitten, hij heeft een heel sterk en eigen karakter, dat vond ik altijd mooi, maar het lijkt nu wel de overhand te nemen en ik rij op Fafnir en dat is zo'n ander gevoel, dat ik echt denk van : 'ja zo kan het ook' Fafnir is echt geen leeghoofd en heeft ook een karakter, maar een veel meegaander karakter.

Als ik iemand vind die met dat karakter van toet om kan gaan, Zo moeilijk is het ook weer niet, dan heb je er gewoon een superpaard aan, want het is een schat.
Scheve mond

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 13:40

heel veel succes met het vinden van een goede baas, voor je paard,
hoe moeilijk de beslissing ook is/was, op is op
hoeveel je ook van hem houd
nogmaals , nog heel veel sterkte gewenst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 17:13

he sterkte Toetie ik vindt het een verstandige beslissing, paarden moeten leuk blijven en geen gevecht voor je worden, je kan dan van alles doen, wwichelroedes, homeopathie zie ik ook wel eens om het karakter te veranderen Verward en weet ik veel nog meer.
Als het niet klikt, is het over finito ik hoop voor je dat je snel een goede koper vindt.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 19:15

Sterkte Toetie, zo'n beslissing is moeilijk maar vaak het beste voor allebei. Als het rijden je gaat tegen staan is het geen leuke hobby meer, het kost veel geld en leverd je dan alleen maar verdriet op. Hopelijk vind je snel een lieve baas voor je paardje of kun je hem ruilen met iemand die een rustig en volgzaam paardje heeft en die op zoek is naar iets pittigers.

Wij hebben hem ooit ook moeten maken met een merrie die we als wilde 2 jarige hadden gekocht. Zelf ingereden en heel veel laten leren en vervolgens had ze veel meer beweging nodig dan ik haar kon bieden. Ook zij was niet de gemakkelijkste en een bijrijder was daarom ook geeen succes. En ze werd gewoon humeurig als ze niks deed en alleen maar in de wei liep. We hebben er toen een jaar tegen aan zitten hikken en uiteindelijk de knoop doorgehakt. Ze heeft nu en fantastisch lieve baas die haar kan bieden wat ze nodig heeft en we hebben nu een lieverd die al genoegen neemt met een knuffel als hij maar in de wei kan.

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 19:57

idd net wat er hier allemaal gezecht word, heel veel sterkte, en hopen dat ie een goed baasje krijgt, dr is echt wel iemand die wel goed overweg kan en het als lolig beschout..... sterkte

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:27

Jeetje, wat een moeilijke beslissing om te nemen zeg. Maar inderdaad: als je er geen lol meer in hebt.. Het is tenslotte toch je hobby!

Heel veel sterkte de komende tijd Ach gut

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 21:43

hier kan ik nou echt niet tegen, dat je je paard verkoopt omdat het niet lukt, hoe oud ben jij en hoe oud is je paard???? ga beter goede lessen nemen!!!!!!!!!