De eerste dosis is gegeven *ivm vuurwerk*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

De eerste dosis is gegeven *ivm vuurwerk*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 19:31

Acherm, vanmiddag wilde Imker al vroeg graag naar binnen (Vienna moest maar mee met hem), terwijl hij anders liever buiten wil staan. Ze zijn hier in de buurt al flink aan het knallen, de hele dag al. Boos!

Om een uur of half 3 heb ik hem nog even een half uurtje gelongeerd, om de spanning wat weg te halen. Om een uurtje of 4 hebben ze kuil gehad en om half 6 hun brok en nu stond Imker met ogen als schoteltjes en oren als antennes in de stal.
En dat ondanks mijn blindeermanie, radio hard aan, licht aan en deur dicht.... Bloos!

Dus de eerste helft van de spuit Tranquigel zit erin (na wat moeite, want een paardenhoofd kan toch heel hoog zitten op het moment dat je er bij in de buurt wil komen Schijnheilig ). Boze Imker wilde mij nadien niet meer aankijken, geen brokjes accepteren en vooral NIET slikken.

Over een uurtje zal ik eens zien of het al werkt.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 19:37

Hahahaha.. die een-na-laatste zit Tong uitsteken

Citaat:
Boze Imker wilde mij nadien niet meer aankijken, geen brokjes accepteren en vooral NIET slikken.


Ik zie het helemaal voor me *LOL*

Hopen maar dat hij wat rustiger wordt...

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 19:48

Ik zal voor de gein wel wat foto's maken van hem, zo over een uurtje, kun je zien wat een droopy het dan is geworden....

Ann

Berichten: 13253
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 19:50

Sterkte met Imker Haha!
Die van ons kijken niet op of om van het afgeschoten vuurwerk, zelfs van carbidschoten zijn ze niet onder de indruk te krijgen Lachen

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 19:59

imker schreef:
Ik zal voor de gein wel wat foto's maken van hem


Doe je alle moeite om het buiten te houden, ga je alsnog zelf binnen flitsen, lekkere ben jij Knipoog

Hoop voor je dat hij geen gekke dingen doet en alles (vooral zichzelf!) heel houdt. Evengoed een fijne jaarwisseling gewenst!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 20:24

Ahhhh Imker boos en nu kan hij zich niet meer verweren tegen zijn baasje met die smerige Tranquigel.
Hopen dat ze een beetje uit de buurt van de stallen blijven om 0.00 uur.

Juliaa
Berichten: 374
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 20:29

ah arm paardje! Mijn vorige pony werd ook helemaal knots van het vuurwerk, die begon dan met haar hoofd tegen de wand te bonken :S!
Gelukkig is mijn huidige paard een stoere bikkel! Veel succes met m!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 20:35

Die stoere Imker bang van vuurwerk.. Ik kan het me best wel voorstellen. Hier is het gelukkig rustig, maar als ze eenmaal bang zijn. Hopelijk is het morgen helemaal over.

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 20:36

Mikado wou vanmiddag na het rijden al helemaal de wei niet op??? Normaal snuffelt hij even in de uitloop en scheurt daarna de wei op, maar nu bleef hij heel zieligjes staan en bleef maar brullen dat hij weer naar binnen wou. Heb hem toen ook maar weer binnen gezet. Vond het wel vreemd, normaal is ie zo blij als hij naar buiten mag! Ze waren bij ons ook al lekker op tijd aan het knallen, werd vanmorgen om 7 uur al wakker door rotjes e.d

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 21:00

Citaat:
[quote="Margreet]Doe je alle moeite om het buiten te houden, ga je alsnog zelf binnen flitsen, lekkere ben jij Knipoog

Hoop voor je dat hij geen gekke dingen doet en alles (vooral zichzelf!) heel houdt. Evengoed een fijne jaarwisseling gewenst!


Ah, hij vindt foto's nooit zo erg, hij knipperde alleen maar even met zijn ogen...

Hier is 'ie dan:

Afbeelding

en van de andere kant:

Afbeelding

Arme Droopy.... Knipoog
[/quote]

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 21:18

ahhhhhhhhh, hopen dat dat spul lang werkt, tot na het ergste vuurwerk in ieder geval.

LadyFilou

Berichten: 1206
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Almere, Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 21:24

ah goss.. Als t werkt is 't goed.. is voor hem ook maar beter Lachen

lauwtje_nina

Berichten: 282
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 21:31

op de manege bij ons waren ze zeer op gefokt whaha omdat ze allemaal geent werden whihihi ze zagen de dierenarst al lopen met de prikjes maar vuurwerk hebben ze niet in waarland!!!!!!!

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 22:25

gelukkig heeft Bonanza niks van vuurwerk. Bij echt harde knallen kijkt hij wel even van: huh, maar meer ook niet, de rest van de paarden gaan allemaal aan de verdovende middelen maar ik laat Bo maar, hij krijgt om 23.30 een plak hooi en waarschijnlijk heeft hij daar meer aandacht voor dan voor het vuurwerk

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 23:06

arme imker!gelukkig werkt dat spul goed!

hier waren ze rotjes de tuin in aan't gooien, richting stal Boos! heb dus de bovendeurtjes allemaal dichtgedaan

bikkels als die van mij zijn geven ze nergens iets om, maar ik heb geen zin in nog een keer brand op stal, en ben dus als de dood dat er vuurwerk in de stal komt, of in de hooi-opslag

er zijn al 2 huizen uitgebrand door vuurwerk hoor ik nu net op het nieuws, in den haag en in Nijmegen Scheve mond oke net wat ik niet wilde horen!

maar normaal stuur ik onze grote stoere honden op irritante mesen af die langs onze tuin lopen te klieren, maar kevin zit aan de sedalin-pilletjes die is al sinds vanmorgen aan het trillen, echt zielig, en de andere hond is vanmorgen tijdens t wandelen iets te enthousiast gaan spelen en was dus een uur kwijt, beestje was helemaal in paniek toen mn vader haar terugvond, tsja moet ze maar niet achter konijntjes aanrennen en dan verdwalen, maargoed, aan die 2 honden heb ik nu niets!

t is hier dit jaar het ergste van alle afgelopen jaren met t vuurwerk, andere jaren was er haast niets te horen alleen tussen 0.00 en 0.30!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 14:14

hij staat idd lekker te dutten. Bij ons is de politie langs gekomen om de bovenbuurjongen te waarschuwen die met carbied aan het rotzooien was.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 14:35

toen ik gister de paardjes ging voeren..waren de buurkindjes tegenover de wei vuurwerk aan het afsteken..maar de paarden reageerden nergens op..gelukkig maar zeg...