Wat wil je zien in een show?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Wat wil je zien in een show?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-03 00:35

Ik hoor ontzettend veel verschillende verhalen over de verschillende shows. Maar wat wil het publiek nou zien in een show. (gewoon rassenpresentatie en niet een of andere beroemdheid)

Zelf vindt ik onze show een van de origineelste die ik zie. Hij valt op en ziet er vrolijk uit.
Minder vindt ik de dertien in een dozijn kuren(carrousellen) na 3 minuten beginnen die mij al te vervelen omdat er niets meer gebeurt dan splitsen en kruizen. hij moet van een erg hoge moeilijkheidsgraad zijn wil ik hem echt intressant vinden.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes


Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 00:42


HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 00:49

Wat ik graag zie in een show is afwisseling en veelzijdigheid. Ik houd niet van een show waarin twee paarden op prachtige muziek wat oefeningen laten zien, ik vind dat dus echt doodsaai.

Dingen die je niet verwacht vind ik mooi, ik kan me nog vaag herinneren dat verleden jaar bij P&K een 4 span Lusitanos Verward voor een wagen liep, dat vond ik apart om te zien.

De ring aardig vol met paarden onder het zadel, aan de hand en voor verschillende aanspanningen vind ik mooi, daar houd je de aandacht van het publiek volgens mij het meeste mee vast, mensen willen veel te zien hebben denk ik.

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 10:52

Ik denk dat er zoveel verschillende mensen zijn dat je niemand tevreden kunt stellen.
Ik vind de newforest kur wel leuk mits ze de achterste 4 schrappen de voorste 4 rijden wel netjes en dat vind ik dan wel leuk om te zien.

ook een gewone kur op muziek vind ik leuk om te zien mits hij dus netjes gereden word.

dit jaar vond ik de tinker show wel weer erg leuk terwijl ik die van vorig jaar zo saai vind.sommige vonden 'm rommelig, ik vond het juist weer erg leuk

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30608
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 12:09

Ik denk dat er veel afwisseling in moet zitten. Op Paard en Koets hadden ze bij de Welsh Cobs 2 aanspanningen en 2 onder het zadel in 10 minuten in de ring. Waarvan een tweespan, enkelspan, dressuurhengst en een westernCob. Dan blijven mensen het leuk vinden.

Zelf vind ik een carroussel wel leuk, maar geen 10 minuten lang. Hoewel naar 10 minuten netjes gereden pas de deux of viertal blijf ik zeker kijken.

ps: Bij Paard en Koets was weer een 4-span schimmels, maar welk ras het was weet ik niet. Wel iets van Andalusiers ofzo.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 12:16

Nimber schreef:
Ik denk dat er zoveel verschillende mensen zijn dat je niemand tevreden kunt stellen.
Ik vind de newforest kur wel leuk mits ze de achterste 4 schrappen de voorste 4 rijden wel netjes en dat vind ik dan wel leuk om te zien.


Wat was er mis met mij Scheve mond

Wat ik wil zien in een show:

*het moet wel georganiseerd zijn
*wel spectakel
*leuke pony's
*veelzijdigheid
*karakter

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 12:18

ik vind aparte dingen wel leuk, en het liefst met kundige ruiters!

tuurlijk is het voor de ponyclubruitertjes ook leuk om iets te doen....maar dan voor mij wel als pauze nummer oid
of bekende ruiters die op shires of belse paarden rijden, dat soort dingen kan ik wel waarderen, niet dat gekluns met slechte ruiters.....
tuurlijk moeten zij het nog leren,dat kan ik ook wle waarderen, maar voor zulke "shows" wil ik geen entree betalen ....sorry hard maar waar

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 13:13

Was niets mis met jou maar ik kijk liever naar een kurvan bv een aantal M/Z paarden (en ik weet ook dat dat niet mogelijk is wij hebben dat ook niet)

Vorig jaar hadden wij een afwisselende show met 3 aanspanningen(sport,maraton en oud hollands)
en daar 3 ruiters bij 1 zonder zadel 1 in western en 1 in dressuur.
Wij hebben daar veel commentaar over gehad dat het zo rommelig was.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 13:29

Ik vond de show van de haflingers op P&K erg leuk.
Een viertal dat goed op elkaar was ingespeeld, leuk gekleed was, goede muziek eronder en waarin alles gewoon klopte.
Ik heb er echt van genoten.

Wat ik ook altijd erg leuk vind zijn de show's van Aard van de Kamp en consorten, veel vaart, humor en spektakel

photodude

Berichten: 173
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 14:02

Ik zal eens even de knuppel in het hoenderhok gooien.
Ik vind de meeste shows waar paarden met mensjes erop rondlopen maar matig.
Neem het meest meegaande dier op aarde, zet daar de meest slimme aapsoort op om te sturen en presenteer dat als een prestatie *Gaap*.
Ik zou pas op het puntje van mijn stoel gaan zitten als die paarden datzelfde deden zonder die aapjes erop.
(En nou bukken). Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 14:08

Ik vond de show van de singlefooters echt werkelijk helemaal nergens over gaan...........

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 14:13

Persoonlijk vind ik een show waarbij de dingen die ze doen ook worden uitgelegd (clinic-achtig dus) het interessantst. Verder vind ik dat een show spectaculair, afwisselend en niet te langdradig moet zijn.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 14:18

Ïk ben alleen Zondag geweest, en heb een kleine anderhalf uur op de tribune gezeten. Zag teveel Viertallen, Achttallen en slechte buikdansers langskomen. Maar zo'n show als van de Robin Hood stables, die vind ik wel wat hebben. Veelzijdigheid van het dier laten zien, voor de kar, de menners kundig, het harnachement in orden. En als er dan een onder het zadel wordt geschowd om aan te geven dat ook dat wel wordt gedaan, dan wil ik onder het zadel wel een gevorderd ruiter zien die niet pas twee maanden rijdt.
De show met de Hengst Brian die na de show kwam was ook erg leuk: ballonnen met de voorbenen stuktrappen...en hij had er duidelijk lol in.

Je suis Charlie.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 14:30

Ja, die show van Robin Hood stables was wel leuk, ook al was hij het er niet altijd mee eens dat er meerdere mensen op z'n rug zaten.
Er was trouwens nog een "show" met meerdere shires (toch?), een tandem, een enkelspan, een hengst aan de hand en een paard onder het zadel. Die knul die op dat paard zat kon echt niet rijden?!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 14:37

hahaha jaja die heb ik ook gezien

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:10

Nimber schreef:
Ik vind de newforest kur wel leuk mits ze de achterste 4 schrappen de voorste 4 rijden wel netjes en dat vind ik dan wel leuk om te zien.

Uhm, dat vind ik wel meevallen Knipoog Kun je meer verwachten van een manege-ruiter? Deze kinderen vinden het heel leuk om dit te doen, waar vind je van zulke fanatiekelingen? Er rijden er maar 2 die een eigen pony hebben, de rest rijd 2 keer in de week, vind het al heel knap dat ze dit durven! Denk niet dat iedereen dit kan, sommige slaan al dicht als je het woord publiek zegt.... Het is ook moeilijk om verschillende ruiters bij elkaar te hebben, 4 zijn M/Z niveau de andere 4 B, dus kunnen we het ook niet te moeilijk maken Lachen

Maar, we gaan een nieuwe show maken waarschijnlijk en ik zeg nog niet wat Haha!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:15

Op P&K vond ik de show van de Freiberger ook erg leuk. En de haflingers. Was een "gewoon" viertal, maar tot in de punt-jes verzorgt
Op P&K vond ik de mini-appaloosa-kur een beetje jammer. Vorig jaar deden ze al zo'n soortgelijke (gelijke Verward ) kur en dit jaar heb ik had ik het na de helft van de show wel weer bekeken. Is jammer, want de ponies zijn zo cute Lovers

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:16

Ja die freibergers waren leuk! Kamen speciaal uit Zwitserland

Mini appies hadden dezelfde show als vorig jaar, is wel jammer..

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:41

Ik vind het leuk om de mogelijkheden van een bepaald ras te zien in een show, dat mag best met wat spektakel, het publiek wil wel iets beleven, er zitten ook niet alleen maar paardenmensen op de tribune. Knipoog
Ik vond dus die Arabierenshow echt fout....sorry hoor...maar dan hebben we het over integratie...

Nou ja, dat voer ik misschien iets te ver door Haha! ...
Mijn dochter genoot enorm van de Shetlanders!

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 17:34

Dat de ruiters wat orgineler gekleed gaan.

Het zwarte jasje en de witte rijbroek kennen we nu wel.

Ik vond de lippizaners erg goed maar had misschien een tikkie orginaliteit gehad als de ruiters bv gekleed waren in een costuum ala Napoleon.

Spektakel is altijd goed, hoe wilder hoe beter Tong uitsteken

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 17:43

in het kort: iets bijzonders.

Amor Vincit Omnia


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 18:15

Tessebes schreef:
Ja, die show van Robin Hood stables was wel leuk, ook al was hij het er niet altijd mee eens dat er meerdere mensen op z'n rug zaten.
Er was trouwens nog een "show" met meerdere shires (toch?), een tandem, een enkelspan, een hengst aan de hand en een paard onder het zadel. Die knul die op dat paard zat kon echt niet rijden?!


Beide shows waren van Robin Hood.
En die man in het zadel bij die show met meerdere Shires bedoel in nou. Is wel leuk om aan te tonen dat die paarden zo braaf zijn, maar het is geen gezicht (mijn excuses als die persoon hier op bokt ook meeleest Haha!) Zoiets wil ik in een demonstratie en rassenpresentatie niet zien. Bij elk ras zijn er paarden die geschikt zijn voor een beginnend ruiter, en bij elk ras zijn er paarden die NIET geschikt zijn voor een beginnend ruiter. Om dat als promotie voor een ras aan te geven want "het ras is zo braaf" slaat in mijn ogen de plank mis.

Je suis Charlie.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 14:55

Cowgirl schreef:
Dat de ruiters wat orgineler gekleed gaan.

Het zwarte jasje en de witte rijbroek kennen we nu wel.


Wat vond je dan van de kleding van de ruiters van de singelfooters? Heel origineel! Tong uitsteken

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 15:43

Tessebes schreef:
Wat vond je dan van de kleding van de ruiters van de singelfooters? Heel origineel! Tong uitsteken


Hier wil ik nog wel wat aan toevoegen..Ik vind het zonde dat zo'n "nieuw"ras om het zo maar even te noemen,zo gepresenteerd word.. Scheve mond
Kijk dat je in een trui van de singlefooters loopt dat is nog tot daar aan toe..Maar trek allemaal hetzelfde aan dan..En niet de 1 een rijbroek en de ander gewoon een spijkerbroek..
Als je nou allemaal een witte spijkerbroek aan trekt en daarop een trui van de singlefooters en gewoon nette schoenen of rijlaarzen, dan toont dat veel netter.. OK dan!

Kwa show van de singlefooters vind ik persoonlijk dat er veel meer aan gedaan kan worden...

Verder is dit ook totaal niet aanvallend bedoeld maar meer als advies! OK dan!

Verder vind ik het wel geinige paardjes Haha!

En de tinkershow vond ik erg leuk!!! OK dan! Beetje chaotisch misschien maar dit was ook de 1ex dat jullie die show deden toch??

Ach ja,van iedere show leer je weer!!! Cool

keep calm, I'm engaged!!! <3

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 15:47

Ik vond de show van de singlefooters ook maar heel matig..........


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 bezoekers