pillendrama's, wie kent het niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

pillendrama's, wie kent het niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 01:15

pfffff tis weer zo ver, sharir is aan de pil Verdrietig
15 dagen pijnstillers, en zeer hoogstwaarschijnlijk weer aan de prednison
dus daar ging ik vanavond, met 2 pillen in m'n jaszak.

van een aantal jaren terug weet ik nog dat ik ze toen maar op 1 manier naar binnen kreeg: via z'n mondhoek, en dan met m'n ene hand de voorkant van z'n mond dichtknijpen, en met m'n andere hand de zijkant waar ik de pil naar binnen propte, en dan maar wachten tot hij slikt.
tging aardig goed, 1 pil werkte hij aan de voorkant in m'n hand, maar daarna ging ook die pil naar binnen.

maarja, kan het nou echt niet makkelijker?

in een stukje appel of brood kan ik de pil wel in z'n mond smokkelen, maar de pil spuugt hij dan uit, en de appel eet hij op.
als ik ze gewoon in z'n voer leg, dan is op het laatst zijn hele voerbak uigelikt, en liggen daar dan nog alleen 2 pillen.

hoe krijgen jullie je paard zover dat hij een pil doorslikt?
huren jullie een dierentolk die tegen je paard zegt dat het goed voor hem is en dat hij ze op moet eten? ( Cool ) of hebben jullie nog andere ideën? Tong uitsteken

(pillen is een stuk goedkoper dan in "wormenspuit verpakking", dus vandaar dat we pillen hebben)

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 11:04

Kan je ze niet verkruimelen en dan in de appelmoes doen? Of in slobber ofzo?

Sevilla

Berichten: 52
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 11:17

Wat ik deed met Sevilla, ik maakte er poeder van en maakte dan slobber inderdaad... Dat werkte wel goed... Ik deed er dan ook nog wat knoflookpoeder bij en vaak appels en zo om haar voor de gek te houden zeg maar Haha!

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 11:30

De pillen verpulveren en dan door appelmoes of slobber mengen.
In uiterste nood door appelmoes mengen en met een spuit naar binnen werken. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 11:32

Yep
als spuit kun je een lege wormspuit gebuiken

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 13:33

Hoi,

Ik heb bij de dierenarts een grote spuit gehaald. heet geloof ik een sondevoeding spuit.
De medicijnen mengde ik door de appelmoes en deed dat in de spuit en zo gaf ik het dan net als een wormenkuur.

Groetjes mirjam

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 17:34

he dat is inderdaad wel een goeie!
verpulveren had ik ook wel bedacht, maar ik dacht dat proeft hij, alleen met knoflookpoeder of appelmoes proeft hij dat dan vast niet meer.
thnx!
vanochtent ging het trouwens erg goed, binnen 2 minuten waren ze doorgeslikt Lachen

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 20:20

Of een pil in een stukje appel steken/uwen en diedan geven?
Bij de hond doen we nl pil in een stuk worst en dat gaat ook goed....

Succes Lachen!

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 10:46

Verpulveren en door de slobber doen. Als je daar een in heet water opgelost anijsblokje doorheen doet, gaat bij mijn paard iig alles naar binnen (en mijn paard is echt een mienmeut met alles wat er maar een beetje verdacht uitziet/verdacht ruikt).

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 17:27

Voor Zio kreeg ik toen ook pillen en bij de apotheek heb ik toen zo'n apparaatje gehaald waar je de pillen makkelijk mee kan verkruimelen (4,- euro oid), vervolgens door de slobber en weg zijn de pillen Vingers aflikken .