conrad naar de slacht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-01 15:44

hallo

ik had hier laatst al een topic over egstart maar die is toen door de crash hier op bokt verdwenen...
conrad heeft dus hoefkatrol aan 2 voorbenen de ernsitgheidsgraad is 4 het ergste dus
oke nou moet conrad dus afgemaakt worden.... maar hij is handen vande verzekering.... dus gaat conrad naar de slacht....

maar nu ff de update:
conrad moet wachten totdat hij afgemaakt wordt want hij gaat namelijk naar italie omdat daar het slachten goedkoper is....
nu staat hij dus met pijn in zijn stalletje te w8 op de dood....
dit vind ik eg erg voor hem en hij heeft eg heel veel pijn... conrad is conrad niet meer Verdrietig

Love the life that you live, live the life that you love


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 15:44

god, dathij geslacht moet worden is al poedersuiker maar dat hij ook nog pijn moet lijden.... zielig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 15:52

Bij de meeste verzekeringsmaatschappijen kun je je paard terug kopen voor iets meer dan de slachtprijs. Veel mensen doen dat ook. Je kunt daarna zelf besluiten of je je paard naar een nederlandse slager brengt of dat je hem laat inslapen.
Een paard in italie laten slachten is echt wreed Huilen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 15:54

ik zou die laatste optie aannemen hoor. MAar voordat ik mijn paard naar de slacht in Italie liet gaan! Over mijn LIJK! dat ga je toch niet toelaten! heb je nooit van die vreselijke transporten gehoord? Ik zou hem dan liever hier ergens naar de slacht brengen, hier in nederland door een betrouwbaar iemand zodat je straks zeker weet dat hij dood is. WAt een smerige manier van zakendoen van die verzekeringsmaatschappij! Waar ben jij verzekerd?

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 15:59

Zo'n verhaal heb ik ook eens van iemand gehoord met als gevolg dat ze de verkering dan maar niet heeft laten uitkeren om haar paard in ieder geval een waardig einde te kunnen geven. En daar heeft ze groot gelijk in gehad, dan maar geen geld maar woedend was ze wel. Ik ben ook wel erg benieuwd naar de naam van die verzekering.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 16:18

ik zou mijn paard ook nooit naar Italie laten brengen. Ik heb daar de meest vreselijke verhalen over gehoord en zou dan liever zelf betalen om hem hier in te laten slapen dan dat ie op transport moet Verdrietig

Niets zo charmant als een paard in her land.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 17:03

Voor mij zou optie voor transport naar slachthuis, in Nederland of buitenland, absoluut nooit gebeuren. Kan je je voorstellen, met pijn, slecht vervoer, helemaal naar Italie, omdat je een paar extra centen voor wilt vangen. Voor mij ondenkbaar. Dan maar de slachtprijs zelf betalen en het restant dan maar uitgekeerd krijgen van de verzekering. En dan op een rustige manier laten inslapen en voordat dat gebeurt pijnstiller geven zodat hij in iedergeval geen pijn heeft.
Dat zou ik doen.

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 18:21

Maar stel je moet je paard dus in laten slapen, de slacht lijkt mij ook helemaal nix (zeker niet italie!!) Een spuitje lijkt mij een vredigere manier, ben zelf ook vegetarier en denk niet dat ik er mee zou kunnen leven dat iemand anders mn paard op zou eten.. Verdrietig
Maar wat als hij nou een spuitje krijgt, wat doe je dan met je beessie? begraven in de tuin mag ook niet zomaar.. en laten cremeren weet ik ook niet of dat wel de juiste oplossing is.. en op laten halen door zo'n wagen waar al die dooie koeien en schapen in mee gaan al helemaal niet!
Bestwel moeilijke stappen die je dan moet nemen zeg.. hoop dat dat nog maar een HELE tijd gaat duren...

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-01 19:41

voordat jullie rare dingen over mij gaan denken het paard is dus NIET van mij maar loopt ( liep) bij ons op de vereniging in de lessen voor mijn les

de naam van de verzekering weet ik niet maar ik zou hem dan liever hier in nederland in laten slapen dan in italie naar de slacht te brengen......

Love the life that you live, live the life that you love

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 19:47

wat gebeurt er dan in Italie????

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.


ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-01 19:49

daar wordt hij naar de slacht gebracht omdat het daar goedkoper is

Love the life that you live, live the life that you love

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 20:49

ja maar ze hebben allemaal vreselijke verhalen gebeurd wat voor verhalen dan?

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 22:32

Ze worden dan met weet ik veel hoeveel paarden naar Italie gebracht in een verotte veewagen....

Volwassen paarden, pony's, shetlanders en zelf veulentjes...alles staat door elkaar....

nou zo kun je zelf ook wel nagaan dat er heel veel paarden daarniet eens meer geslacht HOEVEN te worden omdat ze vertrapt zijn.... ze zijn vergaan van de pijn en hebben de moed helemaal opgegeven....


gosh.... ikkrijg van dit verhaal echt tranen in mn ogen Huilen Huilen Huilen

Het leven is een gebakje!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 22:35

Gatver!! Arm beest helemaal naar Italie.
Sorry maar dit vind ik echt afschuwelijk voor dat beest. dat stomme gesleep met beesten voor een beetje meer geld Misselijk

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 11:17

Dat is allemaal op tv geweest. MIsschien moet je eens op de site van Gaia kijken, die kunnen er foto's van laten zien. Daar wordt je niet goed van.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 11:45


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 11:59

Dat ga je toch niet toelaten he??? Jij bepaald nog altijd zelf hoe en wanneer je je paard laat inslapen. Dan maar geen geld van de verzekering, maar ik zou doen wat ik zelf wil. Ik dacht trouwens dat verzekeringsmaatschappijen geen paarden in Italie meer lieten slachten?? Welke verzekering is het?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 13:14

Wij hebben afgelopen donderdag tijdens een avond van de mensociteit een praatje gehad van iemand van AMEV Hippo. Die heeft alles uitgelegd en daar kun je idd je paard voor slachtprijs terugkopen. Of zij ook paarden in Italie laten slachten weet ik niet, dat vertellen ze er natuurlijk niet bij, maar ik denk het niet. Weet wel dat ik het nooit toe zou staan dat ze mijn Jur naar Italie brachten....

Hey Ingrid met het touwtje-springende schaapje hahahahahaha Haha!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 13:49

Nou, toen ik nog bij Hippo zat, heb ik er naar gevraagd, en ze laten de paarden in belgie op een vast adres slachten. En de mogelijkheid is geboden om mee te gaan.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 14:28

Ik heb de paarden ook bij Hippo verzekerd, maar ik laat ze echt niet slachten en hoe en wanneer ik ze wil laten inslapen, bepaal ik helemaal zelf! Je kan ze volgens mij gewoon terugkopen.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 15:22

ja, dat klopt. je kunt ze terugkopen voor de slachtprijs die dan door die belgische slachterij geboden wordt. En die bieden meer dan nederlandse paardenslagers. vandaar dat ze dus uitwijken naar Belgie, dan brengt dat meer op.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-01 15:40

hey jurga nou weet ik dus weer jij bent

maarre ik wordt er eg nie goed van dat adt paard helemaal naar italie zou moeten gaan terwijl hij al trailerangst heeft
maar henkie (eigenaar) heeft gezegd dat als het et lang duurt conrad een spuitje krijgt in nederland....
nou maar hopen dat het heel lang duurt voor het paard zelf dan dat hij iig hier in nederland wordt afgemaakt want zo'n lange reis wens ik hem eg nie toe ook al heeft hij mij een keer fijngeplet tussen de muur dit wens ik geeneen paard toe Verdrietig

Love the life that you live, live the life that you love


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, floorsxm, frutsel05, Punz, singa, Supertje, Team_Sublime, Titsia, turtlelito, vilheide, xDeena_ en 188 bezoekers