hoe krijg ik mijn sjabrakjes schoon?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

hoe krijg ik mijn sjabrakjes schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 13:37

Ik heb 2 maand geleden 2 lichtblauwe sjabrakjes gekocht. Maar die zijn nu haast zwart, komt door het zadel. Maar hoe krijg ik die sjabrakjes in godsnaam schoon??? Ik heb er nu al 1 in de Vanish liggen, maar weet niet of ze daar wel schoon van worden Scheve mond .

Dus mijn vraag: Hoe maken jullie de lichtgekleurde sjabrakjes schoon?

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 13:49

Nou mijn kennis stopt het in wasmachine.. d8 ikke.. k weet nie zo zeker maar ze heeft wel altijd haar lichte sjabraks schoon..ik zou eerst een afgedankte lichte sjabrak in wasmachine stoppen en kijken of t kan.. anders zeker niet doen

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 13:57

Ik stop mijn lichte (en donkere) sjabrakjes gewoon in onze wasmachine.
Op 30 graden worden ze bij mij wel schoon...

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 14:02

ja ik stopte ze eerst ook in de wasmachine, mijn concoursdekje. Ging altijd goed, en kwamen er schoon uit. (had ze wel eerst ff laten weken in water, zodat de haren er een beetje uitgaan).
Maar toen zat er opeens een zwarte veeg op, denk dat het ook door het zadel kwam, en die heb ik er nooit uitgekregen.

Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 14:09

Ik doe ze ook altijd gewoon in de wasmachine op 30 graden. Bij de witte dekjes wat vanish in (niet alles gaat eruit hoor.. ). Ik ga altijd wel met een rubber borstel over de onderkant voor de haren, anders heb je bij de volgende was allemaal haar in de was zitten. Heb je nu niet zoveel last van natuurlijk, dit vooral in de zomer.

Ik laat de dekjes er ook niet zo lang onder zitten, als ze extreem vies zijn krijg je ze natuurlijk niet meer schoon. In de winter doe ik ongeveer een week- รก anderhalve week, in de zomer om de twee-drie dagen.

Mijn witte rijbroek doe ik trouwens ook met vanish, maar volgens mij krimpt-ie daarvan (nee, ik heb met kerst niet teveel gegeten Haha! Haha! ), dus dat is niet zo'n aanrader...

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 14:13

ik was ze ook in de wasmachine met vanish, alleen bij mij zit er nooit zwart van het zadel op dus ik krijg ze altijd schoon

Misschien moet je ze naar de stomerij brengen, degene die ook je dekens stoomt, die stoomt bij ons ook shabrakjes, misschien wordt ie dan wel schoon?

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 14:16

ff offtopic hoor is Joey niet de oude pony van Tahnee??

Dan ken ik hem wel en dan ken ik jou ook Tong uitsteken

Ik was op ponykamp bij Stasia en toen kwam je ff langs!!

Onverwachte Meeting Tong uitsteken

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 14:41

In de wasmachine op 40 graden en dan met waspoeder en een schepje vanish of blauwsel(voor wit)

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 15:14

Shout werkt ook goed, maar alleen voor witte spullen, ik weet niet wat het doet met lichtblauw Haha!. Het is een middel dat je er voor het wassen inwrijft. Werkt ook bij ledervet-vlekken door het zadel.

Laanbanaan

Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 15:26

Hoi,

ik ben zo gek geweest om een roze en een lichtblauw dekje te kopen. Als ze weer eens vies zijn dan maak ik ze eers met een harde borstel en groene zeep schoon. Voor zover dat goed gaat dan! Ik spoel het dekje naarna wel schoon, maar hij gaat met nog een beetje zeepresten in de machine, met een paar blokjes steradent (voor kunstgebitten) en gewoon waspoeder, op 40 graden. Bij mij werkt dit goed!!

Succes,

Lourenza

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 15:28

Ik stop mijn dekjes gewoon in de wasmachine, 30 graden, geen wasverzachter er in, en schoooon Haha!

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 15:31

Ik stop mijn dekjes ook gewoon in de wasmachine op 30 graden. Maar ik moet ze wel altijd extra lang centrifugeren want anders blijft er water uitkomen, die dingen moeten echt altijd vreselijk lang drogen Tong uitsteken

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 15:54

Wasmachine op 3o / 40 graden. En het is schoon *LOL*

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 16:14

Hier gaan ze ook in de machine, op 30 graden ook. Maar inderdaad zoals Patos hierboven ook al zei: Shout werkt erg goed. Ik gebruik het inderdaad op lichte dekjes als er vlekken inzitten, maar ook in mijn KWPN-jas. Werkt erg goed!

(Shout kan je gewoon in de supermarkt kopen, moet je er een beetje opsmeren en dan mik je het in de machine... Haha!)

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 16:30

Ik kwak alles op 40 graden in de wasmachine. Zelfs een wit sjabrakje wat helemaal zwart geworden was is weer helemaal wit geworden. Ik heb hem niet eens een keer extra moeten wassen oid.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 17:07

30 of 40 graden in de wasmachine, waspoeder erbij en hoppakee. Daarna gewoon in de droger op een lage stand + beschermer op aan en ze zijn diezelfde avond nog te gebruiken OK dan!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 17:15

Voor ik ze in de was doe smeer ik ze altijd helemaal in met groene zeep, echt een smeerboel Misselijk
Maar altijd word alles weer netjes schoon Haha!

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 17:36

bij mij worden ze toch echt niet schoon als ze op 30/40 graden gewassen worden. er zitten plekken van het zadel op en dat gaat er niet uit maar ik gebruik ze ook wel te lang, daar zal het wel door komen Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 17:40

Insmeren met groene zeep en dan de hoge drukspuit erop, Succes gegarandeerd!!

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 17:45

ik heb ze altijd al in de wasmachine gedaan, zelfs mn lichtblauwe halster! ze komen er altijd mooi uit!

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 18:04

dan maar niet schoon zeg ik dan.
Witte dekjes direct wassen na de wedstrijd, anders krijg je ze niet meer schoon. Lichte dekjes was ik in de wasmachine na zo'n 2 weken, maar die worden vaak dna niet meer volledig schoon. Maar wie ziet dat nu? de onderkant ziet niemand, onder het zadel ziet niemand het en wat je wel ziet wordt niet vies.

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 18:23

patos schreef:
Shout werkt ook goed, maar alleen voor witte spullen, ik weet niet wat het doet met lichtblauw Haha!. Het is een middel dat je er voor het wassen inwrijft. Werkt ook bij ledervet-vlekken door het zadel.


gebruiken wij ook voor de witte dekjes en het werkt idd goed, met lichtblauw heb ik het no nooit uitgeprobeerd, heb nu een lichtblauw dekje maar die wordt nooit zwart Verward dusja... die gaat gewoon op 30/40 graden de wasmachine in en komt er altijd schoon uit...

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 18:28

Bij ons gaan ze ook gewoon in de wasmachine, weet niet op hoeveel graden maar dat zal ook wel 30 of 40 zijn. Gewoon met waspoeier en als er hele vieze vlekken opzitten smeert mn ma het in met ossengal. Witte dekjes gaat nog een steradent tablet bij en dan komen ze er super schoon weer uit

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 18:28

in de vanisch

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 18:33

Ik doe ze ook wel altijd in de wasmaschine, maar dan blijven die zadelplekken er nog heel duidelijk in zitten. Ik heb ze nu nog steeds in de vanish staan. Morgen was ik ze even uit.

En Joey is de oude pony van Tahnee! Mijn ouders hebben hem vorig jaar gekocht. En het klopt ook dat ik in de zomer een keer bij Stacia langs ben geweest! Ik heb Joey via haar gekocht, dus Joey heb ik aan haar te danken Lachen.