De juiste trainer bij je paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

dell
Berichten: 26
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: Rolde

De juiste trainer bij je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-03 14:45

bestaat er een lijst van prestaties van trainers in nederland .op het western gebied
Het laten trainen van de je paard en het laten uitbrengen op shows is verbonden met hoge kosten .
Derhalve is de keuze van de juiste trainer van groot belang,enerzijds
voor het beste resultaat anderzijds wat blijft er van het paard over na
de shows?

Dell


DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 15:04

Hallo Dell,
Welkom op Bokt.
Leuke naam, zo heet mijn computer ook Lachen

Ik denk dat je het meest omstreden onderwerp als eerste post hebt gekozen Lachen

Nee er is geen kant en klare lijst van trainers. Natuurlijk zijn hun prestaties op showgebied wel bekend. Menig beker/linten zullen ook de kantines sieren waar zij staan. De prestaties van de door hun gereden paarden zijn vaak ook van internet te halen. Als je bekend bent met de AQHA-files is dit zelfs openlijk te bekijken (mits je lid bent).

Natuurlijk is de keuze van trainer erg bepalend mbt de snelheid waarmee je prestaties van je paard verwacht en idd hoelang dit niveau te handhaven is.
Een pasklaar antwoord is niet te geven, dit is afhankelijk van je eigen ideëen daaromtrent.
Ga eens hier en daar kijken, lees wat oude berichten door, kijk op wedstrijden (vooral bij het inrijden) en misschien zal je per PB ook het nodige bereiken.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 15:40

Ik blijf me een beetje afvragen waarom een trainer perze gepresteerd moet hebben, en meestal als het even kan ook nog recentelijk...
Er zijn trainers die enorm goed kunnen rijden/lesgeven, maar die zelf wegens omstandigheden, of gewoon omdat ze het niet leuk vinden, niet veel showen.

Het laatste waar ik naar zou kijken als ik mijn paard naar een trainer zou brengen is zijn/haar prestaties...
Er zijn, imo, veel belangrijkere dingen dan dat.

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 16:35

in de western horse world staat wel altijd een overzicht op de laatste
blz. van maneges en trainers op die manege??
Misschien dat je daar wat aan hebt? maar er staat niet bij wat de
prestaties zijn (geweest). daarvoor zal je denk toch op internet moeten
kijken

♥ Rewrite the Stars ♥

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 16:39

er zijn een aantal boekjes met lijsten van trainers, maar het is heel persoonlijk voor iedereen wie je daaruit het beste vindt. en ik zou dan gewoon eens gaan kijken hoe deze mensen hun paarden rijden, niet alleen tijdens wedstrijden, maar juist tijdens de 'gewone' trainingen.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 16:43

jeddah schreef:
Ik blijf me een beetje afvragen waarom een trainer perze gepresteerd moet hebben, en meestal als het even kan ook nog recentelijk...
Er zijn trainers die enorm goed kunnen rijden/lesgeven, maar die zelf wegens omstandigheden, of gewoon omdat ze het niet leuk vinden, niet veel showen.

Het laatste waar ik naar zou kijken als ik mijn paard naar een trainer zou brengen is zijn/haar prestaties...
Er zijn, imo, veel belangrijkere dingen dan dat.

Denk dat Dell daar als eerste naar moet kijken Cool
Waarom!!! omdat Dell het paard wil laten uitbrengen op shows,wat moet je dan met een trainer die niet showt???? Cool

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 19:06

Als Dell het paard wil Laten showen, ja, dan is dat helemaal waar, anders heb je er niet veel aan.. heb ik niet goed gelezen!!!!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Jiggy
Berichten: 11
Geregistreerd: 18-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 12:33

Misschien moet het hier niet zoeken maar in d'land?
Volker Schmitt, was tenslotte futurity finalist 2003 USA, misschien een idee???

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 13:01

ik denk dat je het beste dat je kan zoeken naar iemand die ook aansluit bij je manier van rijden, das gewoon even zoeken!

zo heb ik die van mij ook gevonden Lachen even zoeken maar dan heb je ook wat Knipoog

Dag lieve mama...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers